Nieuws
Final Fantasy 8

Final Fantasy 8 krijgt een remaster

Komt dit jaar naar PS4, XOne, Switch en Steam

Geschreven door Michel Musters op
Final Fantasy 8 krijgt een remaster, zo heeft Square Enix vannacht op zijn persconferentie aangekondigd.

De remaster komt ergens later dit jaar naar PlayStation 4, Switch, Xbox One en pc via Steam. Veel meer informatie is er nog niet, maar er is wel een eerste trailer uitgebracht.

Final Fantasy 8 verscheen oorspronkelijk in 1999 op de eerste PlayStation. De rpg draait om een groep geleid door Squall Leonhart die terechtkomt in een conflict van een tovenares uit de toekomst Ultimecia, die de tijd zoals we die kennen wil vernietigen. In 2000 verscheen de game ook op pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe trailer van Dying Light 2 toont gameplay Circuit Superstars komt in 2020 uit
16

Reacties op: Final Fantasy 8 krijgt een remaster

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 11 juni 2019 04:33
    Ik ben dood gegaan en in de hemel beland. De beste game ooit krijgt eindelijk een remaster.

    Met deze aankondiging is de Square Enix persco de persco van 2019

    Oh shit wat ben ik fuckin blij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Slicesilencer

    • 11 juni 2019 07:41
    @coola
    Same here, ik word net wakker en lees dit. Ik sta gewoon te springen als een klein kind

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 11 juni 2019 08:13
    @coola
    Ik moest gelijk aan jou denken toen ik het las. Heb je er al zo vaak over gehoord. Eindelijk! Het is je gegund, gozer ๐Ÿ˜‰

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • loki82

    • 11 juni 2019 09:03
    @coola Same, eindelijk de game waar ik echt op zat te wachten!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sema4

    • 11 juni 2019 21:26
    @coola You and me both brother

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 11 juni 2019 06:33
    Eindelijk, en het maakt me niet eens uit of get wel of niet geremasterd zou zijn. Gewoon die game fatsoenlijk weer eens kunnen spelen is wat ik wil.
    Dit maakt voor mij de show van sqeenix compleet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrakz0rr

    • 11 juni 2019 11:29
    Heb de game regelmatig gespeeld via emulator op android. Prima te spelen. Zo'n remaster voegt dan helemaal niets toe lijkt me. Zelfs geen breedbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 11 juni 2019 17:20
    @Mrakz0rr Het zijn allemaal 2d plaatjes waar je op loopt, dus het zou wel erg veel werk worden om overal wat bij te tekenen. Ik denk ook dat de achtergronden dezelfde resolutie hebben als in 1998.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 11 juni 2019 18:06
    @Mrakz0rr

    Jawel, wat het toevoegt is dat we deze game fatsoenlijk op een console kunnen spelen.
    Tuurlijk kun je dit makkelijk emuleren, en met dat in het oog is het niet bepaalt een toevoeging behalve gewoon dat het legaal op andere platforms te spelen is.

    Maarโ€ฆ.er is een maarโ€ฆbij ff9 hebben ze de character modellen ook aangepakt.
    De achtergronden niet want die zijn statisch en zijn lastig mooier te maken anders dan volledig opnieuw te tekenen. Maar die character modellen zijn wel polygonen en kunnen nog wel wat oppoetsen.
    Dat is bij ff9 best goed gelukt. Dat geeft die remaster toch wel wat extra tov de originele. Dus ik hopp dat ze dat ook doen. De 3D momenten( batlle characters en vijanden, en de character modellen zelf) ge-update worden.
    En dan heeft het wel een meerwaarde tov emulatie.
    En wat denk je van mogelijk een nieuwe soundtrack. Ik weet niet of ze dat doen, maar als ze dat doen heeft het toch meer dan enkel beschikbaar maken voor huidige consoles.

    Maar wie weet heb je gelijk en is het niks meer dan een uitgave op een huidig platform.
    Maar zelfs dat is voor mij genoeg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 juni 2019 22:41
    @watashi wa maurice desu. Gast, kijk het filmpje, die character modellen zien er 10 beter uit dan t origineel, vooral de gezichten zijn veel beter. Dus je hoeft helemaal niet te hopen dat ze dat doen, dat hebben ze gewoon gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 11 juni 2019 18:14
    Net zoals bij IX ( en volgens mij VII ook ) zijn ze de hoge resolutie bestanden van de achtergronden kwijt. Dit gaat te tijd rovend zijn om alles opnieuw te maken.

    Maar de remaster heeft zeer zeker wel meerwaarde. De opgepoetste character models zijn mooi AF.

    Het verschil ten opzichte van het origineel is echt noemenswaardig

    https://www.gonintendo.com/uploads/story/promo_image/337236/rem.png

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • worms_master

    • 11 juni 2019 21:01
    @coola

    Oh wauw dat ziet er wel beter uit zo. Ook mijn favo Final Fantasy. Zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Solowo

    • 11 juni 2019 12:39
    Super vet! Eerste ff die ik ooit speelde en er nog wel eens bij pak ๐Ÿ˜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 11 juni 2019 13:00
    Ondanks dat dit niet mijn nr 1 ff game is, is dit wel degelijk goed nieuws. 't is nl wel gewoon nog steeds een enorm goede game die 't verdient nu weer een heel nieuw publiek aan te spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soundwave170

    • 11 juni 2019 13:30
    Vette game !
    Hem m nog liggen voor de PS1
    Ga gelijk eens kijken hoe dat eruit ziet op mn MX7000

    Die muziek is ook vet bij de trailer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sema4

    • 11 juni 2019 21:28
    Wat een nostalgie voor deze game! Hoeveel uur ik wel niet in mijn slaapkamertje als 14 jarig jochie dit heb zitten spelen.
    Nog beluister ik regelmatig de soundtrack van deze geweldige game.