Nieuws
Final Fantasy 7 remake

Final Fantasy 7 Remake vereist 100 GB vrije schijfruimte

Maak alvast maar wat ruimte vrij

Geschreven door Michel Musters op
De fysieke versie van Final Fantasy 7 Remake heeft 100 GB aan vrije schijfruimte op de PlayStation 4 nodig.

Dat blijkt uit een foto van de achterkant van de Zuid-Koreaanse versie van het hoesje, die online geplaatst werd door Twitter-gebruiker Pixelbuster. Op de foto is duidelijk te zien dat er 100 GB aan vrije ruimte vereist is.

Hoewel het om de fysieke editie van de game gaat, worden games tegenwoordig in hun geheel geïnstalleerd op consoles. De disk is vanaf dat moment vooral een soort van licentie waarmee een game opgestart kan worden. De PS4-game komt op twee blu-ray-disks.

Final Fantasy 7 Remake is vanaf 10 april beschikbaar op PlayStation 4. Square Enix geeft de gehele klassieke rpg een nieuw jasje, maar deze game beslaat alleen het eerste deel van de complete game. Wanneer de volgende delen uitkomen is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Brenda Romero's Empire of Sin uitgesteld naar dit najaar 'Toekomstige Gran Turismo-games moeten 120 of 240 fps behalen'
15

Reacties op: Final Fantasy 7 Remake vereist 100 GB vrije schijfruimte

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 18 februari 2020 14:04
    Ik weet nog wel dat ik vroeger al onder de indruk was van Startrek Armada 2, die was bijna 1,5gig. Tot nu toe spant Cod: MW de kroon met 125gig install en 50gig pet patch. Weet ff niet hoe groot mn map is op dit moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 18 februari 2020 15:31
    @HunterSeeker
    Ik van Wing Commander 2 met 21 Mb. Dat was meer dan de helft van m’n harddisk van 42 Mb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 18 februari 2020 18:35
    @HunterSeeker die was bij mij laatst zo’n 167gb, was er eigenlijk wel een beetje klaar mee en heb hem verwijderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer83

    • 18 februari 2020 15:59
    Jeetje 100gb, wel fijn dat je de hele game op 2 disc's krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 18 februari 2020 19:13
    @DaFixer83 ja dat is sarcasme? Je schiet er niets mee op alleen. 100 GB…puffff zit nog een oude 500GB in m'n PS4, The Division 2 en F1 2019 waren ook al een aanslag op m'n HDD…Nog aanraders voor een goedkope grote 2 of 3 TB HDD??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Blackdevil NL

    • 18 februari 2020 19:31
    G@EdwinVP ik heb zelf een 2TB externe schijf van seagate van 80 euro.
    Heel makkelijk op de USB poort aan te sluiten. En ook vrij klein van formaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 18 februari 2020 20:48
    @Blackdevil NL thanks, zal eens kijken…maar neem aan dat je 2TB bedoelt ipv 2 GB ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Blackdevil NL

    • 19 februari 2020 10:08
    @EdwinVP dat bedoelde ik ook TB

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 18 februari 2020 21:47
    @Blackdevil NL Op de usb poort aan te sluiten? dat kan toch niet op de PS4? FF7 remake komt namelijk voorlopig alleen daar op uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 18 februari 2020 22:10
    @darkmanwls ik heb ook een 2tb extern ssd op mn ps4 met Usb aangesloten. Werkt perfect zelfs, al merk ik geen dag en nacht verschil met laadtijden. Maar mn opslag probleem is long gone

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 19 februari 2020 07:50
    @darkmanwls dat kan al heel lang, seagate verkoopt zelfs een ps4 gamedrive. Die laatste is overbodig en duurder uiteraard, elke usb3 externe hdd voldoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 19 februari 2020 14:05
    @nicster weer wat geleerd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Blackdevil NL

    • 19 februari 2020 10:07
    @darkmanwls wel hoor !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer83

    • 19 februari 2020 07:51
    @EdwinVP niet echt, bij Spyro kreeg je alleen deel 1 op disc en de rest moest je downloaden…
    Ik had ook 500gb in mijn first gen PS4, nu zit er een 2TB SSHDD en dat werkt prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 18 februari 2020 17:18
    Al dat pre-rendered materiaal lol.