Nieuws
Final Fantasy 7 Remake

Final Fantasy 7 Remake: Part 2 wordt dit jaar onthuld

Om de vijfentwintigste verjaardag van het origineel te vieren

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix wil Final Fantasy Remake: Part 2 ergens dit jaar onthullen.

Dat vertelde Yoshinori Kitase, de regisseur van de oorspronkelijke game en de producent van de remake, tijdens een Japanse livestream vandaag. VGC vertaalde dit vervolgens.

"We werken hard aan Final Fantasy 7: Ever Crisis, dus kijk daar alsjeblieft naar uit. Wat betreft Final Fantasy 7 Remake (Part 2)… er komt meer informatie... hopelijk dit jaar."

Vervolgens werd hem gevraagd of het tweede deel dit jaar wordt onthuld. "Ja. We zijn net begonnen aan het vijfentwintigste jubileumjaar van Final Fantasy 7, dus we willen dat vieren en fans enthousiast maken, dus gedurende de komende twaalf maanden willen we informatie delen."

Er werden ook logo's door Square Enix uitgebracht die specifiek voor het vijfentwintigste jubileumjaar van de game zijn bedoeld. Ook werd er op Twitter een boodschap gedeeld, al wordt het tweede deel van de remake daarin niet genoemd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony koopt Bungie voor 3,6 miljard dollar Nieuwe poster van Uncharted-film uitgebracht
11

Reacties op: Final Fantasy 7 Remake: Part 2 wordt dit jaar onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Quirinius

    • 31 januari 2022 15:52
    Het zal wel een erg onpopulaire mening zijn met al die ongeduldige fans, maar ik hoop echt dat ze er de tijd voor nemen en zich niet laten pushen. De druk is enorm, dat begrijp ik, maar ik heb veel liever een goede game dan een afgeraffelde game om die fans tevreden te stellen die niet wat geduld op kunnen brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 31 januari 2022 16:12
    @Quirinius Gezien de wanproducten die de laatste jaren worden afgeleverd door te korte deadlines denk ik dat het helemaal niet zo'n onpopulaire mening is hoor.
    Ik heb nog een backlog van hier tot Pluto. Dus laat ze lekker de tijd nemen, ik vermaak me prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 31 januari 2022 16:55
    @Messtranor Dan heb je het over de industrie in het algemeen zeker? SE Fans klagen juist steen en been dat de ontwikkelingstijden zo lang duren. Daarbij herhaaldelijk verwijzend naar XV, wat naar mijn idee oneerlijk is omdat die game in een development hell kwam en daarom dus geen standaard ontwikkelingstijd had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 31 januari 2022 19:02
    @Quirinius Ik bedoel inderdaad de industrie in t algemeen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 31 januari 2022 15:56
    Hype. Als ze zeggen 2026 ben ik blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 31 januari 2022 16:57
    @coola Het is wel te hopen dat het korter is dan bij deel 1, want daar zat 5 jaar tussen aankondiging en release. Maar ze gaven ook toe dat ze die te vroeg hadden aangekondigd, dus hopelijk hebben ze daarvan geleerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 31 januari 2022 17:30
    @coola
    Nah, ik denk 2024. De development van deel 2 was al van start gegaan voordat deel 1 uitkwam. Dus dan is 2024 zeker wel een mogelijkheid, aangezien veel van de game zelf al beschikbaar is qua core mechanics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 31 januari 2022 16:59
    ''Hopelijk dit jaar wat te melden''. Ugh.. Dat gaat dus niet voor 2024 worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 1 februari 2022 04:12
    @WvA Wat wil je met een game die nog niet eens officieel is aangekondigd? Eerst een onthulling, en dan ergens in 2023 waarschijnlijk de onthulling voor een releasedatum om hem dan ergens in 2024 uit te brengen. Ten minste, dat zou een redelijk denkbaar scenario kunnen worden.

    En zoals hier ook al opgemerkt door Ardyn: er is ook nog die andere grote FF game, XVI, waar ze dit voorjaar een grote onthulling voor willen doen. En gezien die game al aardig wat langer in productie is zal die toch echt voorgaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 1 februari 2022 09:04
    @Quirinius Ik vind het gewoon frustrerend dat een game met een open einde + cliffhanger minimaal 4 jaar op het vervolg laat wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 31 januari 2022 17:32
    ''Hopelijk dit jaar wat te melden'' … daar ben ik wel blij mee to be honest, dat betekent dat SE op dit moment de aandacht wilt richten op FFXVI. Dus als zij zeggen dit jaar een aankondiging hopen te doen, betekent het dat FFXVI niet al te lang meer op zich laat wachten, eventueel zelfs eind dit jaar uit kan komen.
    Persoonlijk kijk ik in ieder geval VEEL meer uit naar FXVI and FFVIIR-2.