Nieuws
Final Fantasy 7 remake

Final Fantasy 7 Remake: Part 2 bestaan alleen maar in conceptfase

Dat wordt lang wachten...

Geschreven door Michel Musters op
Ondanks dat het eerste deel in de Final Fantasy 7 Remake-serie al verschenen is, bestaat het tweede deel alleen nog maar conceptueel.

Dat blijkt uit nieuwe interviews met de ontwikkelaars die online zijn geplaatst door Final Fantasy 7 Remake Ultimania. Het gedeelte waarin regisseurs Motomu Toriyama en Naoki Hamaguchi samen met gevechtsregisseur Teruki Endo worden geïnterviewd, is op Twitter vertaald door Audrey.

Volgens de vertaling laat Hamaguchi weten dat men binnen Square Enix al wat ideeën heeft over het tweede deel en dat er vooral conceptueel over de titel wordt nagedacht. Toriyama laat weten dat hij Midgar kan dromen, omdat hij verantwoordelijk was voor de stad in de oorspronkelijke game, maar dat hij voor het vervolg gameplay terug moet kijken om zich details te herinneren.

Een tweede deel in de Final Fantasy 7 Remake-reeks moet ook een wijdere wereld dan het eerste deel bieden. De ontwikkelaar is nog niet zeker hoe dat precies tot uiting gaat komen in het vervolg. Er moet volgens hen een balans gevonden worden tussen vrijheid en het verhaal.

Het interview is overigens in maart 2020 afgelegd - het zou kunnen dat er sindsdien enkele stappen zijn gemaakt in de ontwikkeling van Final Fantasy 7 Remake: Part 2. Toch is het interview voor veel fans die na het uitspelen van Part 1 ongeduldig wachten op het vervolg een domper: aangezien de game alleen nog maar in conceptfase bestaat, lijkt het onwaarschijnlijk dat het ergens binnen de komende twee jaar uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Doom-componist werkt niet aan aankomende Doom Eternal-uitbreiding Vader Immortal komt naar PlayStation VR
12

Reacties op: Final Fantasy 7 Remake: Part 2 bestaan alleen maar in conceptfase

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 5 mei 2020 11:08
    Remake part 2 word ook next gen game ga ik vanuit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 5 mei 2020 11:11
    @hulstpower Gezien bovenstaand bericht zullen ze niet anders kunnen. Ik vraag me af of ze bij part 2 gelijk een remake/port van part 1 uitbrengen. Ik kan iig niet zo lang wachten om part 1 te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 5 mei 2020 11:27
    Ok dat wordt +/- 7 jaar wachten :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Streepje X

    • 5 mei 2020 12:07
    Mooi, liever nemen ze er in ieder geval de tijd voor. Toen je destijds op de PS1 het origineel speelde, had ik zelf sterk het idee dat er in geknipt was… Dat ze hele stukken van het verhaal er uit hadden gelaten. (waarschijnlijk noodgedwongen) Dat kunnen ze nu, samen met compleet nieuw materiaal, alsnog gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • calivaty

    • 5 mei 2020 12:52
    Deel 1 was geweldig!!! Maar het baart mij toch enigszins zorgen dat ze niet over de remake als geheel hebben nagedacht en nog geen enkel idee hebben hoe ze de rest van de delen willen aanpakken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thaxus

    • 5 mei 2020 14:43
    Deel 2 hoeft natuurlijk niet zo lang op zich te laten wachten als deel 1. Een groot aantal zaken zoals de character models, gamesystemen, menu's e.d. zijn immers al klaar, en kunnen zo worden meegenomen naar deel 2. Of deel 2 moet qua gameplay ineens geheel anders worden dan deel 1…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 mei 2020 17:30
    @Thaxus 1 ding zal heel anders zijn, namelijk dat je in de komende delen buiten Midgar komt, en ze dus zullen moeten beslissen of die vrijheid ook nu weer beschikbaar is of dat ze dat anders gaan oplossen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 5 mei 2020 23:50
    Ik vond het onderverdelen in stukken niet zo`n probleem en extra betalen voor de delen ivm de grootte van de game alleen dit is wel erg jammer en belachelijk ook. Het volgende deel zal indd waarschijnlijk niet binnen 1,5 jaar verschijnen en dan moet deel 3 nog komen.

    Op deze manier mag Square het van fijn mij zelf houden. Dit vind ik geen manier van een lopende verhaal lijn uitbrengen en helemaal niet een remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 6 mei 2020 07:47
    ik vind de remake geweldig, maar dit is dus wat ik vreesde.
    ze hadden beter hun resources hierin gestoken ipv die hipster vakantiesimulator die FF15 was

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 mei 2020 08:35
    @do365nic
    Eens. Wat was FF15 verschrikkelijk. Van de week nog maar een keer geïnstalleerd om te kijken of het echt zo erg was als in mijn herinnering. Helaas…het was nog veel erger. Nieuw respect voor mezelf gekregen dat ik ‘m toentertijd heb uitgespeeld. Wát een bagger game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sebas002

    • 6 mei 2020 10:30
    Houdt er wel rekening mee dat dit interview was afgenomen in maart 2019

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 6 mei 2020 12:53
    @sebas002 maart 2020.