Nieuws
Final Fantasy 7

Final Fantasy 7 Remake krijgt halfjaar na release eerste patch

Maar wat doet het precies?

Geschreven door Michel Musters op
Meer dan een halfjaar na release is er een eerste patch uitgekomen voor Final Fantasy 7 Remake op PlayStation 4.

Update 1.01 lost "verschillende bugs" op, zo wordt gemeld op ResetEra. Om welke bugs het gaat is echter niet duidelijk. Spelers concluderen teleurgesteld dat sommige onderdelen in de omgeving die sinds release van de game al in lage resolutie worden weergegeven - zoals een infameuze deur - er nog altijd hetzelfde uitzien.

Fans speculeren dan ook dat de patch bedoeld is om het spel gereed te maken voor backward compatibility op PlayStation 5. Vorige week kregen games als God of War 3 Remastered, God of War, Marvel's Spider-Man en PlayStation VR Worlds ook al patches waarbij niet duidelijk was wat ze precies doen. Gamers vragen zich af of dergelijke games ΓΌberhaupt afgespeeld kunnen worden op PlayStation 5 zonder de patches.

Hoe dan ook verschijnt de PlayStation 5 op 19 november in de meeste delen van de wereld, waaronder de Benelux.

Dit artikel delen:

Lees meer

Negende seizoen van PlayerUnknown's Battlegrounds begint vandaag Bijna een kwartier aan gameplay van Scorn op Xbox Series X
10

Reacties op: Final Fantasy 7 Remake krijgt halfjaar na release eerste patch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 oktober 2020 09:28
    Voor mij waren de technische gebreken onder andere de reden om de game aan de kant te leggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 22 oktober 2020 09:52
    @Mmo-veteran ik heb die eigenlijk niet of nauwelijks waargenomen. Een moment dat een vijand die ik aanviel niet plat ging tot ik stopte met slaan maar verder dan dat eigenlijk nog niets noemenswaardigs opgevallen. Wat ben je dan zoal tegen gekomen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 oktober 2020 11:04
    @Jumpman Zeer lage kwaliteit textures op verschillende plaatsen. Npcs die er niet uitzien. dialogen die niet soepel lopen, lipsync die niet klopte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 22 oktober 2020 11:11
    @Mmo-veteran die lipsync is me idd ook opgevallen maar dacht dat dit een kwestie was van Japans of Engels gesproken stemmen. Dat van die textures eigenlijk mij niet zozeer maar dat kan komen door mijn eigen slecht zicht πŸ˜….

    Hopelijk verbeterd dat wel in de game voor je want het spel is verder zeker de moeite om uit te spelen πŸ˜ƒ.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 oktober 2020 19:04
    @Jumpman Ja ik ben ook zelf bezig met game design, dus dat soort mankementen vallen mij denk ik toch iets sneller op. En ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat dit niet zomaar een game is. Het is de remake van een van mijn meest geliefde games ooit, in de remake van zo een iconische titel verwacht ik gewoon geen textures die op het niveau zitten van de PS3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 22 oktober 2020 16:00
    @Mmo-veteran Wat een reden om een hele game aan de kant te leggen.
    Your loss.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 oktober 2020 18:53
    @darkmanwls Oooh ik heb nog veel meer redenen. Ook gameplay-technisch gezien vond ik dat er van alles mis was. Ik vond bijvoorbeeld het level design weinig inspirerend en er was ontzettend veel filler in de game verwerkt.
    Vooral de side-quest waren gewoon echt heel saai en voegde wat mij betreft zeer weinig toe aan de game in zijn geheel.
    De ''dungeons'' waren ook veel te simpel van opzet, geen echte puzzels niks, het was alleen maar lopen van de ene naar de andere kant van het gebied met tussendoor wat gevechten en verhaal momenten, die overigens over het algemeen wel goed waren gedaan, tenminste de hoofd-verhaal momenten, daar heb ik nog wel van kunnen genieten, het was nice om de personages die je kent uit het origineel meer uitgediept te zien worden en ook al ben ik het niet eens met elke keuze die SE heeft gemaakt, verhaal technisch kan ik wel waarderen wat ze hebben neergezet.
    De side-questen waren zoals ik eerder zei niet echt heel goed gedaan in zowel de interactie met de npcs als de opdracht van de quest zelf.
    Ik ben een mega grote fan van het origineel en van Jrpgs maar mij hebben ze niet weten te boeien met deze ''remake''.
    Dus my loss? Niet echt ik mis niks hoor! Start het origineel gewoon wel weer een keer op en vermaak mij nu prima met Divinity Original Sin 2, dat is pas een echte rpg!
    Nou ja we gaan nu naar Final Fantasy 16, is kijken wat SE daar weer van weet te bakken :)

    PS: Het gevecht systeem kon mij ook niet echt boeien.
    Het is gewoon niet mijn game. Ik game al 30 jaar en ik weet zo langzamerhand echt wel wat ik wel en niet tof vind :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 22 oktober 2020 19:58
    @Mmo-veteran Da's prima hoor, maar je 1e bericht deed t overkomen alsof dat wel je hele reden was om de game niet goed te vinden. Ook ik vind t origineel vele malen beter. Ik heb remake gekocht, uitgespeeld, en weer doorverkocht. Vind t een toffe ervaring, had t niet willen missen, maar ben er ook wel klaar mee, hoef er niet nog eens doorheen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 23 oktober 2020 06:14
    @darkmanwls @Mmo-veteran we zijn het in ieder geval allemaal eens dat het niet tipt aan het origineel 😁. Ben na de remake het originele FF 7 op de Switch gaan spelen, lekker op de bank, savonds in bed, dan weer op groot scherm. Het blijft een iconische titel. (😱 heb nu 5 versies πŸ˜…)

    Ik denk echter wel dat square enix tegenwoordig meer voor de devil may cry achtige gameplay zal gaan met de Final fantasy reeks. Deels niet erg maar mis wel het turn based systeem. Gelukkig hebben ze nog dragon quest en hoop op nog een octopath traveler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 oktober 2020 13:02
    @Jumpman ik ben momenteel met dragon quest xi bezig. En vind m erg leuk.