Nieuws
Final Fantasy 7 Remake

Final Fantasy 7 Remake Intergrade minstens een halfjaar exclusief op PS5

Bekijk een nieuwe trailer

Geschreven door Michel Musters op
Het aankomende Final Fantasy 7 Remake Intergrade is minstens een halfjaar exclusief op PlayStation 5 verkrijgbaar.

Dat blijkt uit een nieuwe trailer van de game die gisteren is uitgegeven door Square Enix. In de kleine letters in de trailer is te lezen dat de nieuwe versie van de remake "zes maanden voordat het op elk ander platform uitkomt" op PlayStation 5 beschikbaar is. De game is dan ook nog niet aangekondigd voor andere systemen zoals pc of Xbox.

In de nieuwe trailer zijn grafische verbeteringen in de PS5-versie te zien ten opzichte van de PS4-versie. Ook is er nieuwe content aanwezig in de vorm van de episode Intermission, dat draait om het personage Yuffie.

De trailer werd getoond tijdens een Japanse livestream over Final Fantasy 7 die gisteren werd gehouden. Tijdens die livestream meldde regisseur Tetsuya Nomura dat de ontwikkeling van Final Fantasy Remake Part 2 op rolletjes loopt. De game moet daarnaast een "andere atmosfeer" krijgen dan Part 1.

Final Fantasy 7 Remake Intergrade komt op 10 juni uit voor PlayStation 5. Dat betekent dat de game pas op 10 december naar andere systemen kan komen. Eigenaren van de PS4-versie kunnen ook een gratis PS5-upgrade downloaden voor de PS5 waarmee de graphics verbeterd worden, maar de nieuwe content rondom Yuffie moet wel apart gekocht worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Lost Judgment officieel aangekondigd Hoogtepunten: Screenshots nieuwe Battlefield gelekt
12

Reacties op: Final Fantasy 7 Remake Intergrade minstens een halfjaar exclusief op PS5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Krytuun

    • 8 mei 2021 11:57
    Dat Sony en Microsoft hun exclusives hebben vindt ik volledig terecht. Dat Third party studios uiteindelijk worden gekocht om zo een merk te vergroten/versterken, vind ik ook helemaal geen probleem. Ik snap Square Enix echter TOTAAL niet in dit wanbeleid.

    Ze brengen games uit van diverse studios, Tomb Raider en Avengers komen dan weer multi-platform, Final fantasy XV, Type-0. Maar jezus waarom deze onzin omdat elke keer van die tijdelijke deal te sluiten met Sony. Het eerste jaar exclusive was al een beetje vaag, maar oke.

    En dan nu weer een half jaar Intergrade exclusief houden, en games als Dragon Quest en Nier Automata een jaar exclusief houden. Die tijdelijke vage deals zijn nergens goed voor en beïnvloed het merk ook niet op langere baan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 mei 2021 12:01
    @Krytuun

    Ik heb persoonlijk liever tijdelijke exclusives dan permanente exclusives.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 8 mei 2021 12:37
    @coola @coola Het gaat mij er meer om: exclusives zijn vaak gefund en ondersteund door Sony/Nintendo/Microsoft.

    Deze game is feitelijk third party multi platform. Square Enix maakt al ruim 10 jaar games voor alle systemen. En dan gaan ze van die onzin doen door spellen tijdelijk exclusief te doen voor Playstation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 9 mei 2021 23:43
    @Krytuun omdat ze hiervoor een grote zak geld krijgen natuurlijk. Square Enix gaat zich dat wsl nog beklagen als het momentum van de xbox-consoles blijft groeien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 15 mei 2021 16:31
    @Mr.Happy Ja, ik wacht gewoon met deze game. SE is geen exclusive dev. Ze hadden in eerste instantie aangekondigd dat het 1 jaar exclusive zou zijn. Nu weer met Intergrade opnieuw wat extra maanden.

    Het is geen Exclusive, anders hadden ze dat al lang gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 8 mei 2021 18:07
    @Krytuun ze zullen er een goede zak geld voor krijgen…

    Tomb Raider was toch ook tijdelijk exclusief voor de Xbox?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 15 mei 2021 16:26
    @Omnikon Klopt! vond ik net zo'n onzin!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 mei 2021 11:59
    Zin in, het was op de PS4 al een parel en ik ben echt benieuwd naar de PS5 versie en natuurlijk naar Yuffie Kisaragi 😍😍.

    FFVIIR is toch wel uitgegroeid naar mijn second favorite FF game (FFVIII blijft imho mijn favoriete FF game)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 9 mei 2021 10:48
    @coola

    Ooh FFVIII, het onder gesneeuwde broertje van VII.
    Ik deel je mening. Ik vind 8 ook net wat beter.
    Hopelijk gaan ze die game ook remaken met dezelfde liefde als 7:
    Er is geloof ik ooit een bericht gekomen datzelfde dat ‘nog niet’ op het plan hadden staan. Met de nadruk op ‘nog niet’.
    Maar hopelijk maken ze eerde FFVIIR goed af. Daarna een FFVIIIR zou voor mij een no brainer zijn kwa aanschaf
    Overigens is dat met FFVIIR ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 mei 2021 17:49
    ik vind de zin "zes maanden voordat het op elk ander platform uitkomt" niet zo gelukkig gekozen. Zo kan het namelijk gelezen worden alsof het al vast staat dat het na die 6 maanden op andere consoles uitkomt, en dat staat er niet.
    Er staat dat de game MINSTENS 6 maanden eerder uit komt op ps5 dan een mogelijk ander platform. Wat dit platform is staat er niet bij.
    En voor mensen gaan komen met "ja maar dat zullen ze heus wel doen" Ja, die kans is groot, maar er is dus vooralsnog NIETS officieel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 mei 2021 21:46
    @Messtranor ik snap je punt, want met part 1 was het een jaar ex maar die tijd is voorbij en nog steeds geen nieuws over pc of xbox versie wanneer die komt. Zag wel gisteren dat gerucht gaat dat Sony extra tijd er bij gekocht heeft om de game ex te houden/square wacht tot deze deal klaar is en brengt dan deze versie naar pc en xbox. Heb maar 1 ff helemaal uitgespeeld en was deze remake wat een heerlijke game en verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 10 mei 2021 06:21
    Ik had gehoopt deze na op men PS4 hem nogmaals te kunnen spelen op men pc met betere Textures, 60fps en deze uitbreiding, maar zal nog een half jaar moeten wachten :-(