Nieuws
Final Fantasy 7 Remake

Pc-versies Final Fantasy 7 Remake Intergrade en Forspoken kosten 80 euro

Square Enix is de eerste uitgever die prijzen op pc verhoogt

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix vraagt 79,99 euro voor de toekomstige pc-versie van Final Fantasy 7 Remake Intergrade.

Ook Forspoken gaat 79,99 euro kosten op pc, zo blijkt op Steam. Dat is opvallend, want games kosten over het algemeen 10 of20 euro minder op pc. Op de nieuwste consoles kosten sommige games al wel 79,99 euro. Square Enix lijkt daarmee de eerste uitgever die pc-games voor 80 euro verkoopt. 

Tijdens The Game Awards werd aangekondigd dat Final Fantasy 7 Remake Intergrade vanaf 16 december op de Epic Games Store verkrijgbaar is. De game bevat de grafische verbeteringen uit de PlayStation 5-versie dit eerder dit jaar verscheen. Ook is de Yuffie-dlc bij de game inbegrepen.

Tijdens The Game Awards werd ook aangekondigd dat Forspoken op 24 mei 2022 uitkomt op PlayStation 5 en pc. Forspoken draait om Frey Holland, die van New York in een fantasievol universum genaamd Athia arriveert. Frey is een ogenschijnlijk normale vrouw die haar omgeving kan beïnvloeden en dat kan toepassen in gevechten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Zes screenshots van Sonic Frontiers uitgebracht Sniper Elite 5 komt volgend jaar uit
12

Reacties op: Pc-versies Final Fantasy 7 Remake Intergrade en Forspoken kosten 80 euro

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 004

    • 12 december 2021 13:10
    Bizar, ik wou deze game als een van de uitzonderingen op release kopen voor volle prijs maar dat word nu wachten op de budget bak. Ik denk dat pc gamers niet zo`n fan zullen zijn van dit soort prijzen en het dus een domme zet is van Square, alsof ze zoveel geld tekort komen daar. Dit zal waarschijnlijk de koop van meer mensen uitstellen tot de budget bak of de game illegaal downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 december 2021 00:28
    @004 "Ik denk dat pc gamers niet zo`n fan zullen zijn van dit soort prijzen"
    Denk je nou dat console gamers graag dat soort prijzen betalen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 13 december 2021 09:00
    @Messtranor Als pc gamer kan je een stuk makkelijk even op je piratenboot gaan varen. Je hoeft maar een reden te krijgen en je zit weer op volle zee. Dit kan er 1 zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 december 2021 09:05
    @-JK- Dat snap ik, maar hij zegt speciefiek dat pc gamers niet zo'n fan zijn van dit soort prijzen. Dat zijn console gamers ook niet.
    Gelukkig betaal je die prijzen ook nooit tenzij je een game nieuw digitaal gaat kopen. Als je even wacht, of als je de game gewoon op disc koopt ben je vaak al veel goedkoper uit.
    Games op release digitaal kopen is een dief zijn van je eigen portomonee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 5 januari 2022 17:19
    @Messtranor Late reactie,

    Ik begrijp dat niemand fan is van dat soort prijzen alleen de meeste pc releases komen uit voor 40 euro wat ongeveer de standaard is. Bij consoles ligt dat op 70 euro of hoger geloof ik.

    Ik heb het niet over het piraten van de game wat ik zelf niet doe en er gewoon wil voor betalen. Alleen ik denk dat velen pc gamers de game zullen laten liggen totdat deze goedkoper is gewoon omdat dit voor een pc release een bizar hoge prijs is. Square denkt doordat het een speciale titel is voor veel mensen dat ze toch wel die hogere prijs betalen bij release en ik heb daar een hard hoofd in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 5 januari 2022 19:02
    @004 de advoes prijzen voor console liggen op 70 tot 80.
    Dat betaal je er never nooit voor in de winkel. Daarom moet je ook geen digital only versie van een console kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Leshrac

    • 12 december 2021 16:29
    Op zich het geld wel waard voor ff7, als hij op steam of gog uit zou komen. Helaas komt hij op die gare EGS uit waar ik totaal geen behoefte aan heb. Hoop dat ie snel gekraakt wordt en dan koop ik em wel een keertje als hij op steam gereleased wordt over 2 jaar ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Valerium

    • 12 december 2021 17:30
    Alleen op epic game store EN 80 euro? Domme move.

    FF7 remake is een geweldig spel en had hem nog wel een keer willen spelen op PC maar niet op deze manier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bunnyboy

    • 12 december 2021 18:17
    Ik was van plan een PS5 te kopen omdat FFVII daarop verder zou gaan. Maar nu ik dit zo zie scheelt het me bakken met geld. Ik ga FF VII kopen, alleen niet voor 80 euro. ik wacht wel tot ik het voor 60 euro kan krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 12 december 2021 19:35
    €80! Op een platform waar downloaden zo'n beetje het makkelijkst is. Wat een sukkels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Scratcher

    • 12 december 2021 19:45
    Met zo'n absurde prijzen werken ze het illegaal downloaden vanzelf weer in de hand. Inderdaad, wat een sukkels!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 december 2021 01:28
    wtf, 80 euro? Goede genade, dat gaat eeuwen duren voordat er een beetje een degelijke aanbieding komt. Met dezelfde liefde speel ik hem gewoon niet eigenlijk.