Nieuws

'Final Fantasy 16 verschijnt tijdelijk exclusief voor PlayStation 5'

Aldus iemand die ook de PS5-onthulling correct voorspelde

Geschreven door Michel Musters op
Final Fantasy 16 komt mogelijk tijdelijk exclusief voor PlayStation 5 uit.

Dat meldt een ResetEra-bezoeker die zichzelf Navtra noemt. Eerder meldde hijcorrect diverse games die tijdens de PlayStation 5-presentatie zouden worden getoond. Twee van die aankondigingen werden niet tijdens de presentatie getoond: exclusieve content voor Marvel's Avengers - dat inmiddels wel is aangekondigd - en Final Fantasy 16.

In een nieuwe post op het forum laat Navtra weten dat de aankondiging rondom FF16 er nog altijd aan zit te komen. "Final Fantasy 16 is echt. Het had eigenlijk tijdens het evenement in juni aangekondigd moeten worden. Het spel is dichterbij dan veel mensen denken. Er is een exclusieve deal voor de PS5 (het was eerst nogal vaag maar het lijkt om tijdelijke exclusiviteit te gaan). Ik heb geen idee waarom het nog niet aangekondigd is."

Square Enix en Sony hebben nog niets aangekondigd of bevestigd. Er gaan al geruime tijd geruchten over een nieuw deel in de Final Fantasy-reeks. Hoewel Final Fantasy 7 Remake eerder dit jaar uitkwam, verscheen Final Fantasy 15 bijna vier jaar geleden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Treyarch en Raven Software werken samen aan nieuwe Call of Duty Dead Cells en Hitman 2 staan nu op PlayStation Now
32

Reacties op: 'Final Fantasy 16 verschijnt tijdelijk exclusief voor PlayStation 5'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 5 augustus 2020 08:44
    Wil liever weten wanneer ze met ff7 part 2 komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 5 augustus 2020 23:45
    @hulstpower Niet dit jaar meer, dus daar hoef je nog even niet meer op de hopen voor de rest van dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 augustus 2020 06:45
    @Quirinius Klopt dat duurt nog wel even voordat ze dat bekend maken en helemaal al wanneerd die komt.
    Ben geen FF van heb een paar geprobeerd alleen ff7 remake vond ik leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 augustus 2020 09:00
    Als het net zo`n gedrocht is als FF15, missen de niet-playstation bezitters niet veel ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • PeterVos

    • 5 augustus 2020 09:33
    @-it- snap je reactie enigszins, maar het einde was 1 van de beste die ik gezien heb bij een final fantasy.

    Van mij mogen ze wel weer eens een keer terug naar een setting als ff9.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 5 augustus 2020 12:30
    @PeterVos
    Het einde?
    Maar ik speel een game niet ondat het einde zo geweldig is. Ik wil de game de hele game geweldig hebben(zelfs als dan het einde matig is) liever 40 geweldig uur met een klote eind dan 100 matige uren met een geweldig eind.
    Dus ik ben nog niet overtuigd dat ik ff15 echt toch moet proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 augustus 2020 14:00
    @-it-
    100% mee eens. Wat een wanproduct was dat, niet te kort.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishForce

    • 5 augustus 2020 16:26
    @niqomipa Ik vond FFXV juist wel een leuke en mooie game… al die kritiek tegenwoordig op het internet. om gek van te worden. er is bijna niks goed meer…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 augustus 2020 17:11
    @FishForce
    Stel je voor inderdaad dat iemand een andere mening heeft dan jij! Dat kan toch inderdaad niet.

    Ik vond het een ontzettende kut game. Ik vond de gameplay kut, ik vond de graphics (vaak) kut, ik vond het magic systeem kut, ik vond het verhaal kut, ik vond de open wereld ontzettend leeg en kut, ik vond de side-quests repetief en kut. Ik vond het een afgeraffelde, incomplete kutgame.

    Dat jij het een leuke game vond is ontzettend fijn voor je maar hou alsjeblieft op met je pretentieuze gezever en stop met mensen in een hokje te douwen alleen maar omdat hun mening je niet aanstaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 5 augustus 2020 19:13
    @niqomipa Dat zal wel, maar hoe jouw ervaring over XV ook was zegt helemaal nog niets over hoe XVI ga zijn. Dus relax en neem een beetje kalmerende thee, het klinkt alsof je dat wel kunt gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • FishForce

    • 5 augustus 2020 20:24
    @niqomipa ik stop mensen niet in een hokje en jou mening is jou mening ik klaag alleen over de kritiek op het internet tegenwoordig en val jou niet eens persoonlijk aan.

    Ja ik vond FFXV een goede game mooie graphics, zeer goede soundtrack en leuke dungeons. alleen in de auto rijden vond ik af en toe wat minder mja verder een prima game. als jij het niks vind mag dat natuurlijk maar ik vind dat alles zo de grond ingestampt moet worden en dat iedereen dan gelijk volgt. dat is mijn meening en geen persoonlijke aanval op jou

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 augustus 2020 21:11
    @FishForce
    Fair enough. Er zijn genoeg mensen die de game wel goed vinden (getuige ook de 9.5 die hij hier kreeg). Er is echter ook een groot kamp die de game helemaal ruk vind. Ieder zijn mening. Heeft verder niks te maken met de vaak negatieve tendens die je op internet ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 6 augustus 2020 04:04
    @niqomipa dat zijn een hoop kutten in een game, misschien moet ik die game tog maar uitproberen XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 augustus 2020 08:27
    @rpenning
    Als je van kut houdt is het een top game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Achmed_K

    • 6 augustus 2020 11:56
    @niqomipa Als er iemand mensen in een hokje duwt ben jij het wel.
    En zelf heb je de grootste moeite met kritiek,gezien de vele beledigingen en verwensingen die je naar anderen stuurt.
    Je zal wel een vriend zijn van de redactie of op de redactie werken van deze website.
    Want anderen worden voor minder geband.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 6 augustus 2020 17:10
    @Achmed_K
    Knul, je doet te hard je best. Ik heb je andere uitlokkingen ook heus wel gelezen en er expres niet op gereageerd. Het is overduidelijk dat je dezelfde kerel bent als Hendrik_Jan (of hoe heette je andere account ook alweer dat gebannend is, die kerel uit Wit-Rusland).

    Dit is de enige keer dat ik op je ga reageren dus bespaar jezelf verder de moeite. Je troll-pogingen zijn zo overduidelijk dat het sneu is. Fijn leven verder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Achmed_K

    • 6 augustus 2020 17:35
    @niqomipa En binnenkort ben jij geband.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 5 augustus 2020 09:17
    Het woordje exclusief staat overigens extra duidelijk in de kop, voordat men vermoedt dat er sprake van partijdigheid is XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 augustus 2020 09:38
    @MichelMusters lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 5 augustus 2020 11:24
    @MichelMusters Laat je de kop niet gek maken joh, xbox fanboys vinden dat jullie sony biased zijn, en Playstation fanboys vinden dat jullie Microsoft biased zijn. Sommige mensen zijn nooit tevreden en moeten altijd wat te zeiken hebben. Daar hoor ik zelf af en toe ook bij.