Nieuws
Final Fantasy 16

Final Fantasy 16 komt volgens Square Enix voorlopig niet naar pc

"Koop een PlayStation 5!"

Geschreven door Michel Musters op
Gamers hoeven Final Fantasy 16 voorlopig niet op pc te verwachten.

Dat heeft producent Naoki Yoshida in een Japans interview laten weten (vertaald in onderstaande tweet). "Niemand heeft nog iets gezegd over de release van een pc-versie (van Final Fantasy 16). Waarom zou de pc-versie zes maanden later uitkomen? Maak je er geen zorgen over, koop een PlayStation 5! (lacht) Sorry, ik overdreef. We hebben ons best gedaan, dus kijk er naar uit."

De verwarring lijkt te ontstaan omdat Final Fantasy 16, dat op 22 juni op PlayStation 5 uitkomt, officieel zes maanden exclusief voor PlayStation 5 uitkomt. Er is echter nooit een andere platformversie van de game uitgekomen, dus het is helemaal niet zeker dat bijvoorbeeld een pc-versie zes maanden na de PS5-release uitkomt. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Tales of Symphonia Remastered-gameplay getoond One Piece Odyssey-demo nu beschikbaar
9

Reacties op: Final Fantasy 16 komt volgens Square Enix voorlopig niet naar pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 11 januari 2023 10:55
    "Er is echter nooit een andere platformversie van de game uitgekomen, dus het is helemaal niet zeker dat bijvoorbeeld een pc-versie zes maanden na de PS5-release uitkomt."
    Dit is een rare zin. De game is toch uberhaupt nog niet uit?
    Verkeerd vertaald?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 11 januari 2023 14:40
    @Messtranor Dat moet "aangekondigd" zijn denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 12 januari 2023 09:06
    @Messtranor Ja, je hebt helemaal gelijk hoor! Excuses.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 11 januari 2023 13:42
    "Koop een PS5." Ok, Square Enix. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 januari 2023 15:52
    Ja niet zo gek, de beste man heeft een flinke zak geld van Sony thuis staan. Dan zou ik dat ook roepen. (Sony bel me)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 januari 2023 16:31
    Thja. Sony Heeft letterlijk deze game gefinancierd zonder Sony had 16 er niet eens geweest net zoals toen met street fighter 5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 11 januari 2023 22:54
    @coola
    Het is een beetje een verkeerd voorbeeld…
    Gebruik dan liever FF7 Remake, eventueel Bloodborne of Demon's Souls kan ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Leshrac

    • 12 januari 2023 05:49
    Denk na 1 of 2 jaar, net als ff7r.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 12 januari 2023 10:47
    Ach. Er is toch een beetje sprake van oververzadiging, ik ga er niet wakker van liggen. Ik kijk om eerlijk te zijn op geen enkele manier uit naar deze game. Zeker niet na FF15 wat echt enorme steken liet vallen. Final Fantasy 7 remake ziet er verder prima uit maar ja, die is nog niet af. De delen van het origineel die ik erg graag zou meemaken in vernieuwde vorm daar mag ik waarschijnlijk nog wel jaren op wachten.