Nieuws

Final Fantasy 16 is ver af, nieuwe trailer ligt klaar

Tijd voor een nieuwe State of Play?

Geschreven door Michel Musters op
De ontwikkeling van Final Fantasy heeft "de laatste fase bereikt". Er moet ergens binnenkort dan ook een nieuwe trailer van de game uitkomen.

Dat meldde producent Naoki Yoshida tijdens een recente livestream rondom Nier en Final Fantasy 14. De trailer zou al klaarliggen, maar zou vanwege "bepaalde factoren" uitgesteld zijn. Mogelijk wacht Square Enix tot Sony een nieuwe livestream uitzendt waar de trailer getoond kan worden.

Yoshida maakte ook duidelijk dat de ontwikkeling van de rpg in een vergevorderd stadium is, en dat er nu vooral bugs worden opgespoord. Er is nog geen releasedatum voor Final Fantasy 16 bekend. De rpg is voor PlayStation 5 aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Unpacking verschijnt deze dinsdag op PlayStation-consoles Hoogtepunten: Dutch Game Awards 2022, NFT's en Star Wars
14

Reacties op: Final Fantasy 16 is ver af, nieuwe trailer ligt klaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Lavalera

    • 7 mei 2022 12:25
    Ik verwacht ook dat deze getoond wordt op een Sony showcase. Release zal wel einde van dit jaar zijn zo rond okt Nov. Met Yoshi P aan het roer die van Ffxiv een succes heeft gemaakt hoop ik dat ffxvi een knaller wordt na een magere xv die ik niet echt goed vond

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 7 mei 2022 13:01
    @Lavalera
    Forspoken komt 11 oktober uit, dus FFXVI komt op zijn vroegst eind november uit. Al moet je eerder denken aan de eerste maanden van 2023.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 7 mei 2022 14:09
    @Ardyn goed punt was Forspoken al weer helemaal vergeten. Dan is de kans inderdaad groter op begin 2023

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 7 mei 2022 17:53
    @Lavalera
    Game had ook al deze maand moeten verschijnen, dus ja…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 8 mei 2022 04:02
    @Lavalera en nog God of war het wordt druk al kijk ik eerst de kat uit de boom want de laatste final fantasy vond ik niet top

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 8 mei 2022 08:59
    @Roy36NL het punt was meer dat Forspoken ook van Square Enix is en ze niet 2 games zo kort achter elkaar gaan doen. Maar ja eind van het jaar is nu al vol gepakt met Gotham knights, Forspoken, Starfield en Hogwarts legacy. En dan kunnen daar nog oa God of War en nog wat andere games bij komen.

    Vind zelf xv ook niet echt goed. Heb wel meer vertrouwen in xvi, aangezien de director degene is die van xiv zo'n groot succes heeft gemaakt en dat speel ik nog steeds zo af en toe tussendoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 7 mei 2022 16:45
    het zal wel een tikfoutje zijn, maar wat betekent "ver af"?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 7 mei 2022 17:51
    @mole28
    Het is geen tikfout, gewoon een klunzige omschrijving dat de game in een ver stadium is. Het is vast een contaminatie met "bijna af".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 mei 2022 18:00
    @Ardyn Het is een knullige samentrekking van "bijna af" en "ver gevorderd" :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 7 mei 2022 22:16
    @Ardyn
    Ik snapte wel wat er bedoeld werd, maar ik dacht dat het misschien een lokale uitdrukking uit een ander deel van het land was, ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 7 mei 2022 22:32
    @mole28 5sec nadenken en je weet het ver af / bijna af er is niet zoveel verschil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 8 mei 2022 22:59
    @R.J
    Zoals ik dacht stond er "verre van af" … een beetje raar nederlands als je het mij vraagt ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 7 mei 2022 22:14
    Ik neem het met een korrel zout. Ik heb Final Fantasy 15 gekocht en kon hem niet echt af noemen. De eerste helft was af en best leuk, maar zodra je in de trein stapt had ik het gevoel dat ik een andere Final Fantasy game begon te spelen. Eentje waar ik totaal geen spelplezier meer uit kon halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 8 mei 2022 12:53
    @gimbal2
    Je kunt dit deel absoluut niet vergelijken met FFXV.
    FF16 kwam nooit in een development hell terecht en wordt ontwikkeld door een compleet andere divisie van ontwikkelaars. Je kunt dit deel beter vergelijken met FFXIV en dan met name FFXIV Heavensward.
    FF16 is zelfs, hoe erg het ook klinkt, de eerste mainline game sinds FFX (of FFXI) die geen development problemen moest doorstaan. Dus de eerste in meer dan twintig jaar.