Dat meldde hij in een interview met IGN. In plaats van een complete, open spelwereld bevat FF16 "area-based design". In feite houdt dit in dat spelers diverse locaties die losstaan van elkaar bezoeken. Dit geeft Square Enix de mogelijkheid om zich op verschillende gebieden te richten, in plaats van één groot gebied.
Ondanks dat geeft Yoshida aan dat het team zich voor deze gebieden wel heeft laten inspireren door moderne openwereld-rpg's. "We willen daarmee niet alleen onze trouwe fans aanspreken, maar ook een nieuwe generatie."
Begin deze maand werd bevestigd dat Final Fantasy 16 in de zomer van 2023 uitkomt op PlayStation 5.
Reacties op: Final Fantasy 16 bevat geen compleet open spelwereld
Messtranor
coola
Ondanks ik van open wereld games hou, vind ik het bij final Fantasy inderdaad echt niet nodig.
Messtranor
gimbal2
Final Fantasy leent zich toch meer voor een "open wereld" hebben die zich opent naarmate je voortgang maakt. Ik bedoel pak Final Fantasy 7. De eerste keer dat je Midgar Zolom tegen komt (doe grote slang naast de Chocobo farm) moet je er langs rennen want anders is het game over, maar later in het spel kun je er naar terugreizen om hem te verslaan en zijn redelijk krankzinnige enemy skill te leren. Dat is nou belonende RPG gameplay.
Messtranor
En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat dat slechte games zijn. Integendeel zelfs. Maar final fantasy heeft altijd een vrij episch en ook vrij complex en diepgaand verhaal, en dat leent zich toch beter voor lineair.
Skyrim en the witcher hebben een hoofdverhaal, maar ook vele sub quests en side stories. En dat past bij die games. Het moet allemaal niet hetzelfde gaan worden.
RoyVG
Lavalera
The_Stifmeister
Riyakuya
Tad
Ardyn
Denk eerder maar aan FFX, FFXII of FFXIV. Eigenlijk meer aan Dragon Quest XI eigenlijk.
Ziminar
Ardyn
Ik hoop op iets als DQXI. Alles is goed met elkaar verbonden en het voelt als een complete wereld.
Kittencandy