Nieuws

Final Fantasy 16 bevat geen compleet open spelwereld

Game bevat in plaats daarvan verschillende gebieden om te verkennen

Geschreven door Michel Musters op
Er zit geen compleet open spelwereld in Final Fantasy 16, zo heeft producent Naoki Yoshida bevestigd.

Dat meldde hij in een interview met IGN. In plaats van een complete, open spelwereld bevat FF16 "area-based design". In feite houdt dit in dat spelers diverse locaties die losstaan van elkaar bezoeken. Dit geeft Square Enix de mogelijkheid om zich op verschillende gebieden te richten, in plaats van één groot gebied.

Ondanks dat geeft Yoshida aan dat het team zich voor deze gebieden wel heeft laten inspireren door moderne openwereld-rpg's. "We willen daarmee niet alleen onze trouwe fans aanspreken, maar ook een nieuwe generatie."

Begin deze maand werd bevestigd dat Final Fantasy 16 in de zomer van 2023 uitkomt op PlayStation 5. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Destruction Derby-achtige modus voor Grid Legends uitgebracht Johnny Cage-acteur hint mogelijk naar Mortal Kombat 12
14

Reacties op: Final Fantasy 16 bevat geen compleet open spelwereld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 22 juni 2022 10:57
    Mooi zo, ik wil ook helemaal geen open wereld in een Final Fantasy game. Daar zijn de Elder Scrolls en the Witcher games voor die daar prima in voorzien. Van Final Fantasy wil ik een grotendeel lineair en episch verhaal. Men moet er sowieso een keer vanaf dat iedere game maar een open wereld moet hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 juni 2022 11:21
    @Messtranor

    Ondanks ik van open wereld games hou, vind ik het bij final Fantasy inderdaad echt niet nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 juni 2022 15:11
    @coola Ik heb ook niets tegen open wereld games hoor. Maar Final Fantasy hoeft voor mij niet binnen dat genre te vallen. Er is de laatste jaren een beetje een overload aan open wereld. En het is niet het magische woord wat alles verbeterd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 23 juni 2022 10:27
    @Messtranor Het open-wereld stuk van Final Fantasy 15 was wel tof. Maar ik zou het graag bij een enkele game houden als leuke afwisseling.

    Final Fantasy leent zich toch meer voor een "open wereld" hebben die zich opent naarmate je voortgang maakt. Ik bedoel pak Final Fantasy 7. De eerste keer dat je Midgar Zolom tegen komt (doe grote slang naast de Chocobo farm) moet je er langs rennen want anders is het game over, maar later in het spel kun je er naar terugreizen om hem te verslaan en zijn redelijk krankzinnige enemy skill te leren. Dat is nou belonende RPG gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 juni 2022 12:31
    @gimbal2 Ja maar final fantasy 7 beschouw ik niet echt als een "open wereld" Zoals je zelf al aangeeft ligt de route door de wereld t grootste gedeelte van de game vast, en pas later in de game kan je wat meer vrij rondreizen om wat gemiste dingetjes in te halen en een paar secrets en side quests te vinden. En ook ff15 had wel een open gedeelte maar was ook voor een groot gedeelte wel lineair. Het is niet zo open als bijvoorbeeld skyrim, of the witcher 3.
    En daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat dat slechte games zijn. Integendeel zelfs. Maar final fantasy heeft altijd een vrij episch en ook vrij complex en diepgaand verhaal, en dat leent zich toch beter voor lineair.
    Skyrim en the witcher hebben een hoofdverhaal, maar ook vele sub quests en side stories. En dat past bij die games. Het moet allemaal niet hetzelfde gaan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 22 juni 2022 11:44
    Ik hoop wel dat het niet een menuutje is waar je je gekozen gebied in kan uitkiezen zoals sommige andere games dat hebben. Dat mag als je fast-travel gebruikt, maar ik zou graag zien als ik door een gebiedje loop en een loading screen trigger raak dat ik dan in een volgend gebied terecht kom. Een beetje zoals FF12 of FF14. Zolang het maar een beetje natuurlijk aanvoelt, en niet dat je vanuit een bos meteen in een woestijn terecht komt zonder dat je hints kon zien dat je in een woestijn inloopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 22 juni 2022 12:21
    @RoyVG Ik denk inderdaad dat het grotendeels is zoals in 14. De game is ook grotendeels gemaakt door een gedeelte van het team dat ook 14 maakt. En daar werkt het ook als een soort open wereld die dan in zones is onderverdeeld ook prima :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 22 juni 2022 12:00
    Thank the Lord. Alvast een flinke stap vooruit in vergelijking met de gruwel die Final Fantasy XV was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 22 juni 2022 12:16
    @The_Stifmeister ik ben het met je eens, vond ook helemaal niets aan die game en snap de positieve feedback tot nu toe nog steeds niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 22 juni 2022 14:26
    Als het een beetje zoals FF9 gaat vind ik het prima

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 22 juni 2022 20:35
    @Tad
    Denk eerder maar aan FFX, FFXII of FFXIV. Eigenlijk meer aan Dragon Quest XI eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 juni 2022 14:43
    Ik zou willen dat meer ontwikkelaars dit doen. Een open wereld past niet bij iedere game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 22 juni 2022 20:36
    Ik vind het prettig, dan kan de game zich meer focussen op het inbrengen van variatie in de game zelf. Een open wereld zoals FFXV kon dat gewoonweg niet doen, de meeste variatie in omgevingen kwam daarom pas toen alles linear werd….
    Ik hoop op iets als DQXI. Alles is goed met elkaar verbonden en het voelt als een complete wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Kittencandy

    • 23 juni 2022 15:13
    FF is eigenlijk al geen open wereld game meer sinds FFX, waarbij je vanuit je airship locaties koos. XV liet voor mij beetje zien dat de open wereld voor FF niet meer werkt. In FFX vond ik dat nog erg jammer maar dat is inmiddels ook alweer 20 jaar geleden. Denk niet dat we het echt zullen missen, mits de executie goed is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.