Final Fantasy 16 bevat geen compleet open spelwereld

Final Fantasy 16 bevat geen compleet open spelwereld

Er zit geen compleet open spelwereld in Final Fantasy 16, zo heeft producent Naoki Yoshida bevestigd.

Dat meldde hij in een interview met IGN. In plaats van een complete, open spelwereld bevat FF16 "area-based design". In feite houdt dit in dat spelers diverse locaties die losstaan van elkaar bezoeken. Dit geeft Square Enix de mogelijkheid om zich op verschillende gebieden te richten, in plaats van één groot gebied.

Ondanks dat geeft Yoshida aan dat het team zich voor deze gebieden wel heeft laten inspireren door moderne openwereld-rpg's. "We willen daarmee niet alleen onze trouwe fans aanspreken, maar ook een nieuwe generatie."

Begin deze maand werd bevestigd dat Final Fantasy 16 in de zomer van 2023 uitkomt op PlayStation 5. 

Final Fantasy XVI

Aanbieding

Final Fantasy XVI kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Messtranor Het open-wereld stuk van Final Fantasy 15 was wel tof. Maar ik zou het graag bij een enkele game houden als leuke afwisseling. Final Fantasy leent zich toch meer voor een "open wereld" hebben die zich opent naarmate je voortgang maakt. Ik bedoel pak Final Fantasy 7. De eerste keer dat je Midgar Zolom tegen komt (doe grote slang naast de Chocobo farm) moet je er langs rennen want anders is het game over, maar later in het spel kun je er naar terugreizen om hem te verslaan en zijn redelijk krankzinnige enemy skill te leren. Dat is nou belonende RPG gameplay.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0

Ik hoop wel dat het niet een menuutje is waar je je gekozen gebied in kan uitkiezen zoals sommige andere games dat hebben. Dat mag als je fast-travel gebruikt, maar ik zou graag zien als ik door een gebiedje loop en een loading screen trigger raak dat ik dan in een volgend gebied terecht kom. Een beetje zoals FF12 of FF14. Zolang het maar een beetje natuurlijk aanvoelt, en niet dat je vanuit een bos meteen in een woestijn terecht komt zonder dat je hints kon zien dat je in een woestijn inloopt

0
test

@RoyVG Ik denk inderdaad dat het grotendeels is zoals in 14. De game is ook grotendeels gemaakt door een gedeelte van het team dat ook 14 maakt. En daar werkt het ook als een soort open wereld die dan in zones is onderverdeeld ook prima :)

0

Aanbevolen voor jou