Nieuws

Final Fantasy 15 krijgt nieuwe verhalende update

Nog weinig over de inhoud bekend

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix werkt aan een update voor Final Fantasy 15 die meer verhaal toevoegt aan de game.
De uitgever toonde op Tokyo Game Show een trailer met daarin diverse games en elementen gebaseerd op Final Fantasy 15 die uit zijn gekomen of nog uit komen. Met deze content breidt Square Enix het FF15-universum verder uit. Aan het einde van de trailer wordt melding gemaakt van "Gratis update: Nieuwe verhalende content" voor de game.


Er zijn nog geen details over de precieze inhoud van deze content, behalve dat het in begin 2018 naar pc, Xbox One en PlayStation 4 moet komen. Wel zien we in de beelden Summons en een emotionele reünie tussen twee personages. Ook kan er straks meer gejaagd worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Witness nu uit op iOS Vampyr uitgesteld naar lente 2018
16

Reacties op: Final Fantasy 15 krijgt nieuwe verhalende update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ghotirey

    • 21 september 2017 09:48
    Al iets bekend over FF16? ben wel ff15 klaar eigenlijk, begint een beetje een skyrim gevalletje te worden zo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 21 september 2017 11:43
    @ghotirey Ik probeer te begrijpen hoe je deze comment bedoeld.

    Een gevalletje Skyrim is namelijk:

    Release 11 November 2011 voor X360, PS3 en PC
    Legendary Edition (goty) 7 Juni 2013
    Skyrim Special Edition (remaster goty voor next gen) 27 Oktober 2016 voor PS4 XONE en PC.
    Nintendo Switch release: 17 November 2017
    VR versie die ook de 17e van November 2017 zal verschijnen.

    En dan nog zullen er updated versie komen.

    Final Fantasy XV is 9 a 10 jaar in ontwikkeling geweest en heeft (afgezien van Collectors Edition en Deluxe) maar 1 release date gehad voor Xbox en PS4.

    Er zijn tal van expansion updates gekomen, maar het grootste deel daarvan is gratis en enkele kosten geld. Daarnaast is en blijft er nog maar 1 game released, die op 29 November van 2016 op de markt kwam.

    Nog niet eens 1 jaar.

    De game zal naar verluid begin 2018 op PC verschijnen, dit zal dus de tweede offciele release betekenen. Ik zie hier nog niet echt een gevalletje Skyrim is, eerlijk gezegd.

    Opzich kan ik best begrijpen dat je een jaar na dato wel klaar bent met een game als je er meer dan 100 uur in hebt zitten. Hopen op een nieuw deel is goed, maar Final Fantasy (en sowieso Square Enix's jrpg afdeling) duren vaak jaren en jaren voor deze uitkomen.

    Eerst Kingdom Hearts III.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 22 september 2017 09:46
    @krytuun Beste Krytuun, Wat ik zei was dat het een skyrim gevalletje BEGINT te worden. Het is dus nog niet op dat niveau (alhoewel) maar ik zal het iets meer uitleggen waarom ik het zo zie;

    Je hebt gelijk dat SKyrim heeeel veeel releases heeft en FF15 (nog) niet. Maar FF15 is uitgebracht en ik heb hem met plezier (1 van de slechtste versies vind ik wel) gespeeld en uitgespeeld (platinum). Het einde viel mij ontzettende tegen (end battle was wel gaaf) maar goed, het verhaal was klaar. Voor mij was FF15 klaar.

    Daarna kwam er soms nog update uit (bij eerdere FF's is dat niet of nauwelijks geweest) en waar ik dat bij MMORPGs enzo kan voorstellen vind ik dat minder passen bij Final Fantasy. Voor mij is een FF klaar als ik het hele verhaal heb uitgespeeld en alle grote dingen heb gedaan (denk aan epic monsters). Ik vond persoonlijk de FF13 aanpak beter maar daar sta ik volgens mij erg eenzaam in ;-) Maar goed dat is voor mij persoonlijk en er zullen vast heel veel FF liefhebbers zijn die elk beetje extra wat ze kunnen krijgen verorberen en veel tijd in stoppen dus ook op dit moment nog niet het gevoel van Skyrim.

    Dus wat dat betreft volg ik nog je redenatie maar daarna mis je een paar dingen.

    -Je mist de VR versie van het vissen in FF15. Dan hebben we de VR van skyrim afgetikt. (uiteraard zodra ik een playstation vr heb ga ik die spelen :D)

    -Je mist de mobile versie van 15 die binnenkort uit komt, zeg maar kiddy FF15 (en ja hoor die ga ik ook spelen :p)

    -Je hebt dan inderdaad de PC versie die nog uitkomt, ook die kunnen we aftikken op de het lijstje van Skyrim.

    - Inmiddels is ook al bekend dat ze aan het kijken zijn om FF15 naar de switch te krijgen. En het zal me niets verbazen als een hybride van die mobiele en console versie nog wel naar de switch komt, vandaar ook mijn 'begint'.

    En dan hebben we nog een hoop wat dan weer in dezelfde wereld speelt en/of spinoff is:

    - Een builder/clash of clans achtige game op de mobiles. Final Fantasy 15: A New Empire
    - King's Knight: Wrath of the Dark Dragon, een spinoff op Mobile
    - A King's Tale: Final Fantasy XV, een PS4 spinoff

    En dat is pas een a twee jaar na actief te zijn. (en misschien mis ik nog iets). De GOTY versie komt ook nog wel met alle DLC etc.

    Maar het belangrijkst, er is nog eigenlijk helemaal niets bekend over een vervolg. EN dat was altijd wel al bekend voor dat de 'huidige' versie uitkwam. Waar ik het meest bang voor ben is dus dat ze voorlopig aan het uitmelken zijn (zoals Skyrim) en dat we dus nog even moeten wachten op het volgende deeltje. Begrip me niet verkeerd ik snap prima waarom ze het doen en misschien moeten ze ook wel financieel gezien maar ik ben er persoonlijk wel al een beetje klaar mee.

    En ja het liefst zag ik elk jaar een nieuwe FF :-) wat zou de wereld dan mooi zijn :-) hmm naja nu maar weer ff12 zodiac age gaan spelen dan maar… en daarna remake FF7 :-D, je moet toch wat ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 21 september 2017 09:53
    Laat maar komen, FF XV is imho de beste FF na FF VIII en X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 september 2017 10:34
    @coola
    Wat vind je er zo goed aan dan?

    Grappig dat de meningen over dit deel van Final Fantasy zo verdeelt zijn. Ik vind het bijvoorbeeld met afstand de slechtste FF. Ik vond het verhaal totaal oninteressant, de graphics vond ik tegenvallen, de gameplay saai en eentonig en de sidequests vond ik ook bijzonder ongeïnspireerd en saai.

    Maar goed, dat is mijn mening en zijn genoeg mensen die de game geweldig vonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 21 september 2017 13:32
    @sander999 tuurlijk graphics vielen tegen. Hoor jezelf eens het spel ziet er fantastisch uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 september 2017 13:43
    @armilo-theus
    Ik vond/vind de graphics tegenvallen, dat is MIJN mening. Dat jij het niet vindt is prima, dat is JOUW mening. Het spel ziet er niet fantastisch uit, dat VINDT jij.

    Moeilijk hè, mensen met een andere mening in hun waarde laten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 21 september 2017 17:01
    @sander999 U took the bait. Jij bent te makkelijk om te laten tilten, btw als je boos word zoals bij een andere post ga niet met kanker lopen spotten. Moeilijk he fatsoenlijk blijven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 september 2017 18:39
    @armilo-theus
    Waar heb ik met kanker gespot dan? Moeilijk hè, lezen. Maar fijn dat je zelf toegeeft dat je een ordinaire troll bent, precies het soort wat het hier verziekt op Gamer.nl.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 21 september 2017 19:55
    @armilo-theus

    Ik word er niet blij van als je doelbewust mensen uit de tent probeert de lokken. Niet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 september 2017 13:58
    @sander999 Hij kon mij ook totaal niet boeien. Ik vond de combat onoverzichtelijk en vooral in t begin kwam je met knoppen rammen een heel eind. En qua graphics, ja ik snap wel waarom veel mensen het er mooi uit vinden zien want je kan enorm ver kijken en er zijn best wat mooie plaatjes te maken, maar kom maar eens in een stad waar alles dichtbevolkt is, en dan zie je dat alles best uit weinig polygonen bestaat. Ik zeg niet dat de game slecht is, maar ik kreeg er niet het oude vertrouwde Final Fantasy gevoel van, wat ik overigens sinds deel 10 al niet meer heb, behalve bij 14, maar dat is een mmo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 21 september 2017 14:07
    @sander999

    Ik vind vooral het battle systeem heerlijk je moet al heel vroeg in de game tactisch nadenken. De gfx zijn voor mij ook erg goed. Alleen verhaal is enkel okayish tot goed.

    Maar ik geef je gelijk over dat hier op gnl sommige mensen moeite hebben met meningen van andere.

    Bijvoorbeeld bij de teaser van tomb raider: ik zeg hopelijk is hij net zo goed als Assassin's Creed want MIJN MENING is dat hij goed is komen er gelijk weer van die droef toeters met het is een kut film. Nee…… JIJ de droef toeter vind de film kut. Het is totaal geen feit dat de film kut is want er zijn genoeg mensen die de film wel leuk vinden ergo het is geen feit dat de film kut is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 21 september 2017 14:23
    @coola
    Snap helemaal wat je bedoelt. Gamer.nl is verworden tot een vergaarbak van trolls die werkelijk waar over alles zitten te kankeren. Ik sta op het punt een verschrikkelijke meltdown te krijgen en die klootzakken volledig de tering in te schelden wat ongetwijfeld zal resulteren in een ban. Ik vind het inmiddels prima want ik sta op het punt om Gamer.nl voorgoed vaarwel te zeggen want het interesseert de redacteuren werkelijk waar geen ene zak hoe toxic de ‘community’ hier is geworden.

    Er wordt amper gemodereert en over zo’n beetje elk nieuwsitem ontstaan bijzonder onplezierige discussies. Ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat ik hier ook debet aan ben maar dat komt omdat ik het zo spuugzat ben met die figuren dat ik m’n bek niet kan houden.

    Gamer.nl is alleen maar bergafwaarts gegaan sinds er een aantal keer van hoofdredacteur gewisseld is. De laatste tijd lijkt het echter nog erger geworden. Dat komt omdat Gamer.nl zijn bezoekers niet serieus neemt en iedereen maar z’n gang laat gaan in de comments. Ik hoop (maar betwijfel) dat iemand van de redacteuren eens de moeite neemt om hier op te reageren. Wellicht kan het tij nog gekeerd worden maar ik betwijfel het.

    Gamer.nl strijkt lekker hun centjes op en kwakt de nieuwsberichten neer en ze vinden het allemaal wel best.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 21 september 2017 17:33
    @sander999 Amen, ik zei gisteren al een soortgelijk iets, maar dat had jij al gezien. Ik wordt er ook moe van. Een en al geziek over welke console nou het beste is, of je wordt gelijk afgezeken door iedereen die je mening niet deelt. En gamer.nl doet inderdaad niets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 21 september 2017 19:58
    @darkmanwls

    Ik doe als moderator m'n best, maar ik kan helaas niet voorkomen dat er hier en daar nog wat trollen hun gang gaan. Ik lees zo veel mogelijk de reacties, maar op sommige dagen (zoals vandaag) ben ik pas later thuis of heb ik andere verplichtingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 21 september 2017 19:59
    @sander999