Final Fantasy 15 gameplaybeelden Behemoth-monster
subtitle
GameSpot toont een gameplayvideo van Final Fantasy 15, waarin Noctis en zijn team het monster Bohemoth aanvallen.
GameSpot toont een gameplayvideo van Final Fantasy 15, waarin Noctis en zijn team het monster Bohemoth aanvallen.
Ga naar je inbox om je mail adres te verifiëren en je registratie te voltooien.
Ons team heeft een bericht gehad en is het probleem aan het verhelpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.
Veel plezier!
Communitie manager
Als je zojuist een account hebt aangemaakt probeer dan in te loggen.
Er is een e-mail verstuurd naar .
Je wachtwoord is aangepast.
Veel plezier!
Veel plezier!
Check je mail (op het adres wat je ingevuld hebt).
In de mail zit de bevestigings link waarmee je vraag zichtbaar wordt.
Wil je meer weten over het gebruik van cookies en hoe wij hier mee omgaan. Lees dan onze complete privacy statement hier.
Wij verdienen ons geld o.a. met advertenties. Wij kunnen onze diensten alleen aanbieden zonder advertenties en bijbehorende cookies als je een betaald abonnement afsluit. Dat kost €99 per jaar, en heeft als voordeel dat wij je geen enkele advertentie laten zien en dat wij geen tracking cookies in jouw browser plaatsen.
Maak een account aan of log in op een bestaand account. Klik vervolgens op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken
LoginKlik op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken
Wil je toch gebruik maken van onze diensten zonder een abonnement?
Maak een account aan of log in op een bestaand account. Klik vervolgens op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken
LoginKlik op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken.
wacht op login
Wil je advertentie- en trackervrij Gamer.nl gebruiken? Maak dan gebruik van een
Jouw account is nog niet als een "betaald account" geactiveerd. Heb je net een abonnement gekocht, dan duurt het 15-30 minuten voordat alle gegevens zijn verwerkt.
Uw browser ondersteunt geen cookies, of u hebt ondersteuning daarvoor uitgezet.
Dit kan tot gevolgen hebben dat sommige onderdelen op deze website niet of niet goed werken.
Reacties op: Final Fantasy 15 gameplaybeelden Behemoth-monster
calivaty
coola
En ik vind het zekers wel weer FF waardig. ( maar ja ik ben ook 1 van de weinige die heeft genoten van ffxiii en ffxiii-2. Heb lightning returns nog niet gespeel. En ik ben ook 1 van de weinige die ff viii de beste ff vind )
Champloo
Timhey
Deze game komt sowieso in huis
watashi wa maurice desu.
En voor mij is FFVIII ook een van de betere. Dat drawing systeem en de mogelijkheden om je sterker te maken waren super. En squall is een een leuk personage.
water
daarna met a realm reborn me nog een jaar zoet gehouden, misschien dat ik die weer oppak met heavensward uitbreiding, vind het toch wel een erg toffe mmo.
XV komt er zeker, type-0 sla ik over, heb het niet zo op een psp port
VNA9216
Als je naar FFXIII kijkt, daar kan je gezien de snelheid van de gevechten de aanvallen niet zelf kiezen dmv de menustructuur.. daar gaat het spel te snel voor, maar het is gewoon saai, en bloedirritant om steeds gevechten van 2-10 min te hebben van alleen maar op X of A rammen.
Ook het feit dat je party na het gevecht gewoon weer gezond is, zorgt er voor dat er geen enkel tactisch aspect meer aan het spel zit. Je HOEFT een gevecht ook niet meer met redelijke gezondheid te overleven… Gewoon doorknallen, al zijn er wat personages KO, geen probleem, ze zijn daarna toch in ene weer helemaal gezond.
Het spel is veranderd in een spel waarbij je niets hoeft te kunnen, anders dan op X (of A voor de XB gebruikers) rammen, en als je in een heel zwaar gevecht zit een paradigm shift hier en daar, thats it… uitdaging zit er niet meer in, en feitelijk 20-30 uur op een knopje zitten rammen houd ik echt niet meer vol. Je ziet het effect van je attacks niet eens omdat iedereen maar door elkaar heen op de vijand in staat te rammen, en je soms zelfs je vijanden niet eens meer ziet door hoe de camera word gepositioneerd, waardoor je weer niet door hebt dat ze zich voorbereiden op een zware aanval enzo..
Nee, ik ben er wel klaar mee, en tenzij FFXV een stuk beter blijkt te zijn koop ik het echt niet meer. FFXIII en XIII-2 waarvan gezegd werd dat het zo veel beter was waren wat mij betreft zonde van mn geld, lol heb je er niet aan, alleen frustratie als je AI personages weer domme acties uithalen die je de kop kosten, dat is eigenlijk de enige manier waarop ik in de game regelmatig werd afgemaakt, puur door dingen die ik met handmatige controle WEL had kunnen voorkomen. Als je steeds word afgemaakt door slechte AI, dan is het spel al snel niet leuk meer.
tiamat013
Enricobandito
Aka-NiN
Je kritiek op het gevechtssysteem van FFXIII vind ik wel begrijpelijk, het is heel anders dan het turn based van bijvoorbeeld FFVIII. En de keuze van commando's is inderdaad vaak niet meer dan op X of A drukken.
Maar het draait in de XIII-reeks ook om de Paradigm Decks/Shifts en gebruikmaken van de Stagger-mogelijkheid. Als je die goed inricht en goed gebruikt, hoef je echt geen 2 à 10 minuten op X of A te drukken, dan zijn de gevechten veel sneller voorbij. Het tactische aspect zit 'm erin voor de juiste vijand de juiste Paradigms samen te stellen om op de snelste manier een Stagger te bereiken en het gevecht te winnen. Het hoeft in veel gevallen niet, maar dat is wel de opzet. En ja, het is met een vrij standaard Paradigm in combinatie met op X of A rammen te spelen, maar dan is het inderdaad niet leuk.
Dat gezegd hebbende: als je het liever meer zelf in de hand hebt door verschillende commando's te kunnen kiezen in het gevecht zelf dan begrijp ik dat prima, maar dat maakt nog niet dat dit systeem per se slecht is.
Momenteel speel ik FFVIII en daar kun je ook wel van zeggen dat als je de Junctions goed inricht, je in 99% van de gevallen gewoon Attack/Attack/Attack kan gebruiken om snel (nouja, voor zover er überhaupt iets snel gaat in dat spel) te winnen.
Final Fantasy XIII heeft zeker wel gebreken, wat mij betreft de volgende:
- Het is tot aan het einde te lineair en de meeste gevechten zijn niet erg uitdagend. De leuke gevechten komen aan het einde van het spel in de side quests, waarbij je ook veel meer vrijheid hebt om rond te lopen. Daar komt het inrichten en gebruiken van de Paradigms pas echt goed tot z'n recht.
- Je hebt maar controle over één personage. Op zich hoef je van mij niet helemaal turn-based per personage een commando in te geven, maar de oplossing zoals in FFXIII-2 waarbij je in ieder geval kan switchen, is iets wat echt ontbreekt in FFXIII.
- De rollen en uitbreidingsmogelijkheden voor de verschillende personages is te veel ingebakken, je zou hier meer vrijheid in moeten hebben. Dit is denk ik ook wel een aspect waardoor het spel makkelijker wordt gemaakt, de rollen per personage zijn van tevoren al vastgelegd en gebalanceerd.
Maar goed, dat is dan weer mijn mening. En gelukkig verschillen meningen nog wel eens, anders zou het maar een saaie boel zijn ;-)
@Tiamat013
Dat hangt er misschien een beetje vanaf waar je naar op zoek bent. Voor turn-based zou ik gaan voor 7 of 8 (maar ik heb 1-6 en 9 niet gespeeld, dus ik kan daar niet over oordelen). Als je liever een verhaal hebt met gesproken tekst in plaats van geschreven dialoog, zou ik FFX aanraden (persoonlijk vind ik die tot nu toe het beste verhaal hebben). En als je wat meer neigt naar het actie-georiënteerde dan is de FFXIII-reeks wellicht een optie.
Ik heb ze zelf ook niet allemaal gespeeld, mijn eerste was FFXII en dat is misschien wel een goed uitgangspunt geweest, want ik kan zowel de oudere als de nieuwe FF´s goed waarderen ;-) Maar aangezien ik lang niet alles heb gespeeld, kan ik dus niet precies zeggen wat het beste startpunt is.
VNA9216
De mindere controle over de AI personages hoeft geen ramp te zijn, maar ze moeten het wel goed uitwerken, zo is het irritant dat als jouw personage KO is, het gelijk game over is, combineer dat met het feit dat je in een party met 2X MED(AI) en 1 andere (speler) regelmatig ziet dat ze elkaar gaan lopen healen terwijl ze op 75+% van hun health zitten terwijl de speler op 15 zit, of dat ze zwakke spells gebruiken om de hele party een klein beetje health te geven per personage, en dan gaan de frustraties toch wel toeslaan af en toe.
Een oplossing was geweest om het spel bijvoorbeeld op pauze te kunnen zetten en dan handmatig instructies te kunnen instellen voor de andere personages.
Ze willen snelle flitsende gevechten, alleen is gewoon de gameplay niet goed doorontwikkeld er voor. En dus hebben ze als soort compromis gewoon een "auto" stand toegevoegd ipv gewoon een degelijk vechtsysteem te hebben.
Aka-NiN
Over het algemeen heb ik me prima vermaakt met het Paradigm-systeem, maar het is wel zo dat je eigenlijk maar weinig controle hebt over wat er in het gevecht gebeurt als het eenmaal begonnen is.
tiamat013