• Gamer.nl Gamer.nl
    • Inloggen Registreren
      Ingelogd als:
      • Profiel
      • Inbox
      • Uitloggen
    • Home
    • Nieuws
    • Final Fantasy 15 gameplaybeelden Behemoth-monster
    Nieuws

    Final Fantasy 15 gameplaybeelden Behemoth-monster

    subtitle

    Geschreven door Esmee Otter op zondag 08 maart 2015 11:15

    GameSpot toont een gameplayvideo van Final Fantasy 15, waarin Noctis en zijn team het monster Bohemoth aanvallen.


    Dit artikel delen:

    Lees meer

    Final Fantasy 14: Heavensward-uitbreiding verschijnt 23 juni Video toont mogelijkheden Unreal Engine 4
    13

    Reacties op: Final Fantasy 15 gameplaybeelden Behemoth-monster

    • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
    • calivaty

      • 8 maart 2015 11:20
      Tja door de Behemoth weet ik dat ik naar een filmpje van een FF game zit te kijken. Helaas heb ik verder in alle gameplay beelden niets gezien wat me hieraan herinnert. Als groot FF fan moet ik zeggen dat het eruit ziet als een generic open world RPG….

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      coola

      • 8 maart 2015 12:37
      Ziet er erg bruut uit.

      En ik vind het zekers wel weer FF waardig. ( maar ja ik ben ook 1 van de weinige die heeft genoten van ffxiii en ffxiii-2. Heb lightning returns nog niet gespeel. En ik ben ook 1 van de weinige die ff viii de beste ff vind )

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      Champloo

      • 8 maart 2015 13:08
      FF wordt ook niet meer zoals vroeger, toen met Squaresoft. Ik ben afgehaakt na 10, ik kijk wel of dit weer een FF wordt zoals toen.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • Timhey

      • 8 maart 2015 15:15
      ach coola! ik vond ff13(-2) ook goed! lightning returns iets minder maar ach! Als je hoge eisen gaat stellen krijg je ook een grotere teleurstelling!

      Deze game komt sowieso in huis :)

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      watashi wa maurice desu.

      • 8 maart 2015 17:03
      Ik vind het jammer dat FF niet meer is wat het was. Ik kon niet door FFXIII heen komen. En dat gevoel heb ik ook met deze. Maar wie weet. Ik heb altijd genoten van elk deel tot aan FFXIII. Personages zijn bij die game wel goed vind ik maar de omgevingen inspiratieloos en gevechten vaak saai en hetzelfde.

      En voor mij is FFVIII ook een van de betere. Dat drawing systeem en de mogelijkheden om je sterker te maken waren super. En squall is een een leuk personage.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      water

      • 8 maart 2015 18:11
      heb me prima vermaakt met ffxiii en xiii-2, lightning returns idd een stukje minder ben ook afgehaakt na een tijdje.

      daarna met a realm reborn me nog een jaar zoet gehouden, misschien dat ik die weer oppak met heavensward uitbreiding, vind het toch wel een erg toffe mmo.

      XV komt er zeker, type-0 sla ik over, heb het niet zo op een psp port

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      VNA9216

      • 8 maart 2015 23:37
      Voor mij is het dat ook niet meer, de actie is te snel geworden voor het systeem dat gebruikt word. Als ze dit actie aspect er in willen houden, moet je een simpeler vechtsysteem hebben, met een soort aanval onder iedere knop, en vijanden die relatief snel uit te schakelen zijn, maar dan in grotere hoeveelheden.

      Als je naar FFXIII kijkt, daar kan je gezien de snelheid van de gevechten de aanvallen niet zelf kiezen dmv de menustructuur.. daar gaat het spel te snel voor, maar het is gewoon saai, en bloedirritant om steeds gevechten van 2-10 min te hebben van alleen maar op X of A rammen.

      Ook het feit dat je party na het gevecht gewoon weer gezond is, zorgt er voor dat er geen enkel tactisch aspect meer aan het spel zit. Je HOEFT een gevecht ook niet meer met redelijke gezondheid te overleven… Gewoon doorknallen, al zijn er wat personages KO, geen probleem, ze zijn daarna toch in ene weer helemaal gezond.

      Het spel is veranderd in een spel waarbij je niets hoeft te kunnen, anders dan op X (of A voor de XB gebruikers) rammen, en als je in een heel zwaar gevecht zit een paradigm shift hier en daar, thats it… uitdaging zit er niet meer in, en feitelijk 20-30 uur op een knopje zitten rammen houd ik echt niet meer vol. Je ziet het effect van je attacks niet eens omdat iedereen maar door elkaar heen op de vijand in staat te rammen, en je soms zelfs je vijanden niet eens meer ziet door hoe de camera word gepositioneerd, waardoor je weer niet door hebt dat ze zich voorbereiden op een zware aanval enzo..

      Nee, ik ben er wel klaar mee, en tenzij FFXV een stuk beter blijkt te zijn koop ik het echt niet meer. FFXIII en XIII-2 waarvan gezegd werd dat het zo veel beter was waren wat mij betreft zonde van mn geld, lol heb je er niet aan, alleen frustratie als je AI personages weer domme acties uithalen die je de kop kosten, dat is eigenlijk de enige manier waarop ik in de game regelmatig werd afgemaakt, puur door dingen die ik met handmatige controle WEL had kunnen voorkomen. Als je steeds word afgemaakt door slechte AI, dan is het spel al snel niet leuk meer.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • tiamat013

      • 9 maart 2015 02:12
      Nog nooit een FF game gespeeld… Waar moet ik beginnen mensen?

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      Enricobandito

      • 9 maart 2015 09:27
      6 of 7 zou ik beginnen.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      Aka-NiN

      • 9 maart 2015 11:21
      @VNA9216
      Je kritiek op het gevechtssysteem van FFXIII vind ik wel begrijpelijk, het is heel anders dan het turn based van bijvoorbeeld FFVIII. En de keuze van commando's is inderdaad vaak niet meer dan op X of A drukken.
      Maar het draait in de XIII-reeks ook om de Paradigm Decks/Shifts en gebruikmaken van de Stagger-mogelijkheid. Als je die goed inricht en goed gebruikt, hoef je echt geen 2 à 10 minuten op X of A te drukken, dan zijn de gevechten veel sneller voorbij. Het tactische aspect zit 'm erin voor de juiste vijand de juiste Paradigms samen te stellen om op de snelste manier een Stagger te bereiken en het gevecht te winnen. Het hoeft in veel gevallen niet, maar dat is wel de opzet. En ja, het is met een vrij standaard Paradigm in combinatie met op X of A rammen te spelen, maar dan is het inderdaad niet leuk.
      Dat gezegd hebbende: als je het liever meer zelf in de hand hebt door verschillende commando's te kunnen kiezen in het gevecht zelf dan begrijp ik dat prima, maar dat maakt nog niet dat dit systeem per se slecht is.

      Momenteel speel ik FFVIII en daar kun je ook wel van zeggen dat als je de Junctions goed inricht, je in 99% van de gevallen gewoon Attack/Attack/Attack kan gebruiken om snel (nouja, voor zover er überhaupt iets snel gaat in dat spel) te winnen.

      Final Fantasy XIII heeft zeker wel gebreken, wat mij betreft de volgende:
      - Het is tot aan het einde te lineair en de meeste gevechten zijn niet erg uitdagend. De leuke gevechten komen aan het einde van het spel in de side quests, waarbij je ook veel meer vrijheid hebt om rond te lopen. Daar komt het inrichten en gebruiken van de Paradigms pas echt goed tot z'n recht.
      - Je hebt maar controle over één personage. Op zich hoef je van mij niet helemaal turn-based per personage een commando in te geven, maar de oplossing zoals in FFXIII-2 waarbij je in ieder geval kan switchen, is iets wat echt ontbreekt in FFXIII.
      - De rollen en uitbreidingsmogelijkheden voor de verschillende personages is te veel ingebakken, je zou hier meer vrijheid in moeten hebben. Dit is denk ik ook wel een aspect waardoor het spel makkelijker wordt gemaakt, de rollen per personage zijn van tevoren al vastgelegd en gebalanceerd.

      Maar goed, dat is dan weer mijn mening. En gelukkig verschillen meningen nog wel eens, anders zou het maar een saaie boel zijn ;-)

      @Tiamat013
      Dat hangt er misschien een beetje vanaf waar je naar op zoek bent. Voor turn-based zou ik gaan voor 7 of 8 (maar ik heb 1-6 en 9 niet gespeeld, dus ik kan daar niet over oordelen). Als je liever een verhaal hebt met gesproken tekst in plaats van geschreven dialoog, zou ik FFX aanraden (persoonlijk vind ik die tot nu toe het beste verhaal hebben). En als je wat meer neigt naar het actie-georiënteerde dan is de FFXIII-reeks wellicht een optie.
      Ik heb ze zelf ook niet allemaal gespeeld, mijn eerste was FFXII en dat is misschien wel een goed uitgangspunt geweest, want ik kan zowel de oudere als de nieuwe FF´s goed waarderen ;-) Maar aangezien ik lang niet alles heb gespeeld, kan ik dus niet precies zeggen wat het beste startpunt is.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      VNA9216

      • 9 maart 2015 12:21
      Ik ben het grotendeels met je eens. Wat mij dwars zit aan FFXIII en XIII-2 is dat het vechtsysteem eigenlijk tussen 2 soorten vechtsysteem in zit, en eigenlijk geen van beiden goed doet. ze willen het meer real time laten lijken, maar ondertussen houden ze ook nog vast aan turn based achtige menu structuren. Een aanval moet gewoon direct op het moment gebeuren dat je op een knop drukt als je zoveel acties hebt, en niet een rij met instructies opbouwen.
      De mindere controle over de AI personages hoeft geen ramp te zijn, maar ze moeten het wel goed uitwerken, zo is het irritant dat als jouw personage KO is, het gelijk game over is, combineer dat met het feit dat je in een party met 2X MED(AI) en 1 andere (speler) regelmatig ziet dat ze elkaar gaan lopen healen terwijl ze op 75+% van hun health zitten terwijl de speler op 15 zit, of dat ze zwakke spells gebruiken om de hele party een klein beetje health te geven per personage, en dan gaan de frustraties toch wel toeslaan af en toe.

      Een oplossing was geweest om het spel bijvoorbeeld op pauze te kunnen zetten en dan handmatig instructies te kunnen instellen voor de andere personages.

      Ze willen snelle flitsende gevechten, alleen is gewoon de gameplay niet goed doorontwikkeld er voor. En dus hebben ze als soort compromis gewoon een "auto" stand toegevoegd ipv gewoon een degelijk vechtsysteem te hebben.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • avatar

      Aka-NiN

      • 9 maart 2015 13:38
      Daar heb je inderdaad gelijk in, de AI was ook verre van goed ontwikkeld en dat hadden ze moeten doorzien, daar had veel verbeterd kunnen worden door op bepaalde momenten zelf in te kunnen grijpen. En dat de instructies in een wachtrij komen, was ik even vergeten. Dat had inderdaad ook stukken beter gekund, door alles direct uit te voeren (zoals bijvoorbeeld in Lightning Returns, maar dat is dan eigenlijk ook wel weer een meer actie-gericht gevechtssysteem).

      Over het algemeen heb ik me prima vermaakt met het Paradigm-systeem, maar het is wel zo dat je eigenlijk maar weinig controle hebt over wat er in het gevecht gebeurt als het eenmaal begonnen is.

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
    • tiamat013

      • 9 maart 2015 19:54
      Thanks mensen. Ik zal eens een bezoekje brengen aan de wereld van FF. Nogmaals dank voor de feedback. Off topic 'zo dan ga ik nu weer de uren aftellen voor de heists van GTA:)

      Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

     

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

    Alles over gta 6

    GTA 6

    Laatste columns

    • GTA Online
      Grand Theft Auto 6 kan zowel ‘woke’ als typisch GTA zijn 06 augustus 2022 08:08
    • The Last of Us: Part 1
      The Last Of Us: Part 1 is geldklopperij 30 juli 2022 08:07
    • Soulslikes hebben mijn perspectief op games veranderd 23 juli 2022 08:07
    • Pokemon
      Multitaskgames zijn zowel een vloek als zegen 20 juli 2022 13:07
    • Skate
      Skate verdient het voordeel van de twijfel 16 juli 2022 08:07

    Nieuw op Inside.Gamer

    insidegamer

    Laatste Vacatures

    JavaScript Developer - Coolblue

    • Registreren

    Registreren

    Voer hieronder je gegevens in, je ontvangt een bevestigingsmail met daarin een link om de registratie te voltooien!

    We hebben je een e-mail gestuurd!

    Ga naar je inbox om je mail adres te verifiëren en je registratie te voltooien.

    Oops… er ging wat mis.

    Ons team heeft een bericht gehad en is het probleem aan het verhelpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

    Hoera, je account is nu geactiveerd!

    Veel plezier!

    Communitie manager

    Dit token is niet meer valide.

    Als je zojuist een account hebt aangemaakt probeer dan in te loggen.

    Wachtwoord vergeten?

    Vul hieronder het e-mail adres in dat je gebruikt om in te loggen. Er volgt dan een e-mail met instructies om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

    Je aanvraag is verstuurd

    Er is een e-mail verstuurd naar .

    Wachtwoord herstellen

    Wachtwoord herstellen

    Je wachtwoord is aangepast.

    Dit token is niet meer valide.

    Bedankt!

    Je gegevens hebben we opgeslagen. Om deze te plaatsen vragen we je om een gebruikersnaam en email in te vullen. Zodat we een bevestigingsmail kunnen sturen.

    Je topic is geplaatst!

    Veel plezier!

    Je bericht is geplaatst!

    Veel plezier!

    Bevestigingsmail verstuurd!

    Check je mail (op het adres wat je ingevuld hebt).
    In de mail zit de bevestigings link waarmee je vraag zichtbaar wordt.

    Gamer.nl
    • adverteren
    • privacy
    • redactiestatuut
    • contact
    • colofon
    • Twitter
    • Facebook
    • Instagram
    • Youtube
    • Twitch
    • RSS

    Volg ons op social media

    Reshift
    • Mediahuis van o.a.
    • Kieskeurig
    • BesteProduct.nl
    • Wasmachines.nl
    • Computer Idee
    • PCM
    • Computer!Totaal
    • Tips & Trucs
    • Techcafe
    • MacWorld
    • Review.nl
    • Gamer.nl
    • Inside.Gamer
    • Power Unlimited
    • Zoom.nl
    • Zoom Academy
    • Tech Academy
    • Vives
    • Linux Magazine
    • NLJUG
    • TEQnation
    © Reshift 2022 - Werken bij Reshift - Privacy- en cookiestatement - Hosted by Transip TransIP
    Cookies op Gamer.nl en overige Reshift websites
    Wij maken gebruik van cookies, en dit doen we:
    • Voor functionele en analytische doeleinden.
    • Om relevante advertenties te tonen.
    • Om te zorgen dat je kunt inloggen met je account.
    • Om onze dienstverlening te verbeteren voor onze gebruikers.
    • Om te zorgen dat Gamer.nl gratis is en blijft.

    Wil je meer weten over het gebruik van cookies en hoe wij hier mee omgaan. Lees dan onze complete privacy statement hier.

    Waarom moet je eigenlijk akkoord gaan met cookies?

    Cookies zorgen ervoor dat wij bepaalde functionaliteiten kunnen aanbieden aan onze gebruikers en onze klanten. Gamer.nl is altijd al een gratis dienst voor en door gebruikers geweest. Om te zorgen dat we Gamer.nl gratis kunnen houden tonen wij bijvoorbeeld advertenties. Cookies zorgen ervoor dat jij als gebruiker advertenties krijgt te zien die relevanter voor je zijn. Daarnaast zorgen cookies ook voor inzichten in hoe onze site presteert. Hierdoor kunnen we onze site blijven verbeteren.

    Wil je meer weten over het gebruik van cookies en hoe wij hier mee omgaan. Lees dan onze complete privacy statement hier.

    Waarom betalen?

    Wij verdienen ons geld o.a. met advertenties. Wij kunnen onze diensten alleen aanbieden zonder advertenties en bijbehorende cookies als je een betaald abonnement afsluit. Dat kost €99 per jaar, en heeft als voordeel dat wij je geen enkele advertentie laten zien en dat wij geen tracking cookies in jouw browser plaatsen.

    Maak een account aan of log in op een bestaand account. Klik vervolgens op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken

    Login
    Ingelogd
    Uitloggen

    Klik op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken

    Betaal account Betaal account

    Wil je toch gebruik maken van onze diensten zonder een abonnement?

    Maak een account aan of log in op een bestaand account. Klik vervolgens op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken

    Login
    Ingelogd
    Uitloggen

    Klik op de knop "Betaal account" om advertentie- en trackervrij Gamer.nl te gebruiken.

    Betaal account Betaal account

    wacht op login

    Wil je advertentie- en trackervrij Gamer.nl gebruiken? Maak dan gebruik van een

    Jouw account is nog niet als een "betaald account" geactiveerd. Heb je net een abonnement gekocht, dan duurt het 15-30 minuten voordat alle gegevens zijn verwerkt.

    Geen cookie ondersteuning

    Uw browser ondersteunt geen cookies, of u hebt ondersteuning daarvoor uitgezet.

    Dit kan tot gevolgen hebben dat sommige onderdelen op deze website niet of niet goed werken.