Final Fantasy 14-maker vraagt spelers beleefd te blijven tegen ontwikkelaars

Final Fantasy 14-maker vraagt spelers beleefd te blijven tegen ontwikkelaars

Final Fantasy 14-regisseur Naoki Yoshida heeft spelers verzocht geen giftig gedrag tegen de ontwikkelaars van het spel te vertonen.

Dat deed Yoshida tijdens een live uitzending via Radio Mog Station. "Ik ben dankbaar voor spelers die ons feedback geven, maar ik zou de verbale misbruik graag zien stoppen. (...) Ik heb soms het gevoel dat het taalgebruik te ver gaat. Ik kan er tegen, maar sommige leden van het team voelen zich erg neerslachtig wanneer ze het horen nadat ze hun uiterste best hebben gedaan iets te maken waar iedereen van kan genieten."

Yoshida vervolgt: "Ik heb dus één verzoek aan alle spelers. Stel je voor dat je in het echt tegen een ontwikkelaar praat en probeer je voor te stellen hoe ze zich voelen voordat je feedback opstuurt. Ik ben er blij mee, zolang het op een beleefde manier kan gebeuren. Anders helpt het niemand. Het laat hun motivatie helemaal verdwijnen, of zelfs erger."

Hoewel Final Fantasy 14 van veel populariteit geniet, heeft Yoshida zich eerder al verontschuldigd voor het uitstel van uitbreiding Endwalker. Na lancering waren er vervolgens problemen met lange wachtrijen om in te loggen op servers. Square Enix had eigenlijk meer servers willen opbouwen, maar door het wereldwijde tekort aan chips was dit niet mogelijk. Ook worden er regelmatig aanpassingen gemaakt in de balans van de game, wat ook niet altijd goed ontvangen wordt. Zo zijn veel spelers boos over het aanpassen van de Samurai-job met patch 6.0.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Ik zou zeggen, blijf toxic maar beheers het. Ze moeten weten dat een bepaald iets enorm frustrerend is en als je dat met nette woorden zegt komt de spelerservaring niet over. Degene die de content in elkaar zetten moeten zich niet aangesproken voelen, maar degene die de opdracht ervoor geeft wel.

0
test

@-JK- 'blijf toxic'?? Wat? Iets in nette woorden zeggen is juist niet toxic. Het punt is niet dat je geen kritiek mag hebben, het punt is dat je niet moet schelden/dreigen/zeuren. Je kunt best in normale woorden aangeven wat je minder leuk vind aan een spel, dat is niet toxic.

0
test

@ErikNus Beheers het zeg ik erbij. Ik vind dat je best scheldwoorden mag gebruiken om je woorden kracht bij te zetten. Misschien is toxic overdreven, weet ook niet hoe jullie dat zien. Door die woorden krijgt je boodschap wel een andere lading dan door alleen net te blijven en wat aan te kaarten. Ik zeg ook niet dat je helemaal los moet gaat, maar je mag best wel wat extra kracht bij je woorden zetten.

0
test

@-JK- Onzin. Toxic en entitlement zijn echt verschrikkelijk in de (game) industrie. Je kan niet in de studio kijken, vrijwel elke developer wil een zo goed mogelijk spel neerzetten. Daarvoor is feedback ontzettend waardevol. Maar als jij gecrunched hebt om iets moois neer te zetten en je krijgt vervolgens alleen maar doodsbedreigingen naar je hoofd gegooid, dan is de lol er snel vanaf. Het zijn ook gewoon mensen daar. Onderbouw je feedback, daar heeft echt iedereen meer aan.

0
test

@ERikNus Je zou ook kunnen zeggen de regiseur het woord Toxic een beetje misbruikt. Dit is een angry mob. Voor echt toxic behavior is er echt een andere band nodig dan "medewerker bedrijf" vs "klant".

0
test

@-JK- beheerste giftifheid is een oxymoron. Als iemand geen kritiek -dan wel frustratie- kan uiten zonder doodswensen, kan diegene maar beter zijn mond houden.

0
test

@DaVinkie waarom denk iedereen meteen aan doodwensen?? Lekker extreem weer. hier een voorbeeld: Lees mn fucking bericht eens wat beter!

0

Aanbevolen voor jou