Het hoofd van de studio, Jean-Julien Baronnet, zegt dat Ubisoft Motion Pictures heeft samengewerkt met de producers van de games en het marketingteam van Ubisoft om "het DNA van elk spel" te definiëren en verhaallijnen te bedenken die kloppen met die van de games.
"Ons doel is niet om diversifiëren, maar om de aantrekkingskracht van onze merken te vergroten, daarom willen we er zeker van zijn dat onze films de merken accuraat weergeven en onze fanbase versterken", zegt Baronnet. Het eerste script wordt eind dit jaar verwacht.
Bourne Identity
Net als de games zal de A a in's Creed-film draaien om de strijd tu en de Templars en de A a ins. De Splinter Cell-film wordt door Variety omschreven als een actie-drama in de stijl van The Bourne Identity. Hierin strijdt geheim agent Sam Fisher tegen terrorisme en worstelt hij tegelijkertijd met het beschermen van zijn dochter. Ghost Recon wordt een actiefilm die zich afspeelt tijdens een oorlog in de nabije toekomst. De game volgt een geheim eliteteam aan soldaten dat met de nieuwste technische snufjes vecht om de wereldvrede.
Naast deze drie films werkt Ubisoft Motion Pictures ook aan een animatieserie van de Raving Rabbids-franchise. De serie bestaat uit 78 afleveringen van zeven minuten. Gesprekken die Ubisoft voert met een Franse televisiezender en een Amerikaanse website om de serie te distribueren, verkeren volgens Baronnet in een verregaand stadium.