"De droom zal zijn dat je die Sky Sports-replay kunt kijken via je Xbox 360 en tijdens de rust, of tijdens de wedstrijd zelf, op de controller drukt en het spel induikt om daadwerkelijk na te spelen wat je net zag", aldus Bilby. Volgens Bilby zijn de technische uitdagingen die dit in de weg staat "zeer binnenkort" overkomen.

De uitgever heeft al een deal met de zender ESPN in Amerika, waar het American Football-spel Madden wordt gebruikt om hoogtepunten uit de wedstrijd na te spelen. Volgens Bilby maakt de complexiteit van voetbal het echter een stuk moeilijker: "Bij voetbal treedt er willekeurigheid op met 22 spelers. Als deze spelers niet op de juiste plek geplaatst worden op het juiste moment met de juiste richting en mate van beweging ziet het er niet echt uit. Dat is de grootste uitdaging: de mogelijkheid hebben om het na te doen op een manier die voor een voetbalfan geloofwaardig is, en dat het een echte analyse-tool is en er niet alleen mooi uitziet."

Lange termijn

Volgens Bilby is de uitgever ook al bezig om een langetermijnplanning te maken voor de franchise, waarbij verder wordt gekeken dan het volgende deel uit de reeks. "Er zijn 300 miljoen mensen in de wereld die afgelopen jaar betaald hebben om met een voetbalwedstrijd in aanraking te komen. We verkopen geen 300 miljoen exemplaren van FIFA, dus tot we dat niveau bereiken, hebben we niet het volledige potentieel van deze franchise bereikt".