Prior legt uit dat het ontwikkelen van Fifa 13 voor Wii U aanzienlijk meer werk is dan het ontwikkelen van Fifa 13 voor PlayStation 3 en Xbox 360. Dit is omdat de Wii U-versie helemaal opnieuw gebouwd moet worden, terwijl de ontwikkelaars voor de PS3- en Xbox 360-versies kunnen doorbouwen op de basis van Fifa 12.

"Het is geen (Fifa) 12, want er zijn veel verbeteringen ten opzichte van 12, het is geen 13 - het zit er in de basis ergens tussenin", vertelt Prior. Onder andere First Touch Control zit niet in de Wii U-versie van Fifa 13. Deze gameplayaanpassing zorgt er op PS3 en Xbox 360 voor dat de kwaliteit van een balaanname door verschillende factoren wordt beïnvloed, zoals druk van tegenstanders, individuele kwaliteiten van de speler en de kwaliteit van de pass zelf. Daarnaast zullen aanvallers op de Wii U geen omtrekkende loopacties maken.

Prior benadrukt dat de Wii U een aantal unieke features heeft die niet te vinden zijn op Xbox 360 en Playstation 3. Zo is het mogelijk om een schot nauwkeuriger te richten met behulp van de touchscreen.

Geen Ultimate Team

Prior merkt daarbij ook op dat Ultimate Team vanwege tijdgebrek niet bij de lancering in de Wii U-versie zal zitten. De meest populaire spelmodi, waaronder Online Seasons, zijn wel aanwezig. Of Ultimate Team na lancering middels een uitbreiding wordt toegevoegd, is nog onbekend.