"Het is de grootste verandering sinds we de engine voor next-gen consoles hebben herbouwd", vertelt McHardy. "We hebben de engine geheel opnieuw opgebouwd; groter dan dat kan bijna niet, maar sindsdien hebben we ons beziggehouden met andere grote veranderingen binnen het spel."
Volgens McHardy lost de nieuwe Impact Engine veel problemen op. "Het geeft ons meer nauwkeurigheid, beter momentum, meer realisme en verhelpt situaties waar we ons voorheen niet mee bezig durfden te houden", legt McHardy uit. Zo beïnvloedt de Impact Engine voortaan tackles. Wanneer een tackle het standbeen raakt zal de speler ongeremd vallen; wordt het andere been geraakt, dan raakt de speler uit balans, maar weet hij meestal te blijven staan.
McHardy vertelt dat de techniek voorheen niet toeliet een speler door te laten rennen nadat deze een klap had gekregen, "het was of dribbelen of strompelen". Het was of zwart, of wit, "maar nu hebben we een grijs gebied waar we mee kunnen spelen".
Reacties op: 'Fifa 12's Impact Engine grootste toevoeging in 4 jaar'
Gathuv
JuliusOv
Savlav_Da
rclankhorst
EertH
YhuuzanVong
Dus ze geven nu zelf toe dat de afgelopen 4 jaar ze steeds hetzelfde spel opnieuw hebben uitgebracht?
ipodkiller
En ook mooi is dat ze meer gezichten zullen komen die echt net als vermaelen uitgewerkt zijn.
Heb al op youtube een paar franse teams motion capture zien doen dus dat belooft wat.
Wesserd
Als je goed kan lezen, lijkt het mij dat ze bedoelen dat dit een van hun grootste veranderingen is.
Groter dan een nieuwe gamemode oid
MikkelE30
Noble7
kleinekoosjer
kleinekoosjer
Kwam opeens een naakte griet het veld op rennen met een copper er achteraan…
Dat waren nog eens tijden.
Probleem08x
Tomaat
CosaNostra0183
coenstegeman
enz007
MikkelE30
II KlaplonG II
geert1