FIFA 12 krijgt speltype Carrière met verhaallijnen | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De verhalen in Carrière zijn volgens de uitgever realistisch en komen uit de echte voetbalwereld. Wedstrijduitslagen zijn in deze modus mede afhankelijk van het moreel onder de spelers, hun vorm en de positie die het team in het kla ement inneemt. "Er wegen meer factoren en besli ingen mee dan ooit tevoren en de consequenties zijn duidelijk merkbaar op het veld", verklaart EA.

Een andere vernieuwing is Pro Player Intelligence waardoor spelers inzicht hebben in de sterke en zwakke punten van zichzelf en hun teamgenoten. EA: "Spelers met een uitzonderlijk spelinzicht zien bijvoorbeeld als enige die ene kans voor een steekpa . Een speler als Kaká van Real Madrid zal eerder (en sneller) een loopkans zien voor een teamgenoot dan een speler met minder inzicht." Niet alleen houden teams bij een aanval rekening met hun eigen sterke punten, maar ook met de zwakke punten van de tegenstander.

Ook heeft EA Sports precisiedribbels toegevoegd in het spel, waardoor spelers meer controle krijgen over de bal in kleine ruimtes. Aanvallers krijgen hierdoor meer tijd om besli ingen te nemen en het tempo te bepalen. Dit wordt in balans gehouden door vernieuwde verdedigingsmechanismen. "De tactische verdedigingsopties zorgen voor een compleet nieuwe aanpak bij het verdedigen: positie kiezen, pa es onderscheppen en tackelen tellen allemaal even zwaar mee", legt EA Sports uit.

Impact Engine

De uitgever onthulde eerder al de Impact Engine, een nieuwe engine voor de PlayStation 3- en Xbox-360-versies van het spel, zorgt ervoor dat fysieke confrontaties realistischer zijn. "Bij elk contact zijn er oneindig veel natuurlijke en geloofwaardige gevolgen. Spelers voelen zich sterker aan de bal, duwen en trekken in de strijd om balbezit en herstellen zich sneller van lichte tackles", aldus EA.

"Deze transformatie van FIFA 12 gaat veel verder dan gewone verbeteringen. Dit is een revolutionaire ontwikkeling!" zegt Kaz Makita, uitvoerend producent van de FIFA-franchise. "Dit wordt de beste en meest authentieke FIFA-game ooit en we hadden natuurlijk een nieuwe technologie nodig om dat mogelijk te maken. Fans zullen meteen zien, en voelen, wat de Player Impact Engine betekent voor de game."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou