Nieuws
Assassins Creed

Fassbender: 'Iemand moet eens een goede gamefilm maken'

Hollywoodster is overtuigd van Assassin's Creed

Geschreven door Michel Musters op

Hollywoodster Michael Fassbender, die een rol speelt in de aankomende verfilming van de Assassin's Creed-franchise, is op de hoogte van de lage kwaliteit van veel gameverfilmingen. "Iemand moet het eens goed doen", zegt hij in een interview met Gamespot.

Fassbender, die ook bekend is van films als Prometheus, X-Men en Steve Jobs, vindt het geen groot risico om een Assassin's Creed-film te maken "omdat iemand het eens goed moet doen." 


"Wat het boven andere actie-adventure films tilt is het idee van DNA-herinneringen." Hij heeft het hierbij over de manier waarop in Assassin's Creed iemand in het heden gebruik kan maken van technologie om terug te gaan in de tijd en het leven van een voorvader te ervaren. "Het komt over als erg een erg realistische wetenschappelijke theorie, dat we de kennis van onze voorouders meedragen. Bepaalde dingen zoals wanneer je een kamer binnenkomt en het is gevaarlijk, de temperatuur daalt en je voelt fysiek iets. Dat komt wellicht van de kennis van onze voorouders die in onze DNA zit."

Fassbender laat weten dat hij geïnteresseerd in de rol van Callum Lynch en zijn Spaanse voorvader Aquilar werd nadat Ubisoft het idee achter de franchise goed uitlegde.

Regisseur Justin Kurzel: "Assassin's Creed is erg complex wat betreft Animus, de huidige tijd en hoe zich dat verhoudt tegenover de geschiedenis. Je moet een verhaal bedenken die al die verschillende elementen van de game gebruikt en trouw blijft aan wat fans verwachten. Het is een grote uitdaging. Ik heb respect voor de game en er veel tijd in gestoken maar op een gegeven moment moet je er als een film naar kijken en zorgen dat het werkt als een film."

Assassin's Creed komt op 5 januari 2017 uit in Nederlandse bioscopen.

Bron: Gamespot

Dit artikel delen:

Lees meer

Outer Rim-dlc Star Wars Battlefront dit weekend gratis speelbaar Gran Turismo-livestream aangekondigd voor volgende week
17

Reacties op: Fassbender: 'Iemand moet eens een goede gamefilm maken'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 13 mei 2016 10:33
    Ben het 100 % eens met Fassbender. Moet wel zeggen dat ik prince of persia toch ook erg goed vind maar ook die is net niet goed genoeg.

    En ik ben het ook eens met Kurzel en ik ben ook blij dat hij aan de fans denkt maar ook nog steeds deze film als film behandeld en niet als een game.

    Dit is ook te zien in de trailer er is fan service maar je ziet ook dat de film als een film behandelen en niet als er game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 13 mei 2016 10:35
    ''Wij van wc- eend''……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 13 mei 2016 10:52
    Kan me wel vinden in wat hij zegt, tis best moeilijk om een goede game film te maken en ik denk dat ze met AC en Warcraft goed op weg zijn.

    Prince of Persia was een leuke film en liet al zien dat het best mogelijk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 13 mei 2016 10:53
    Tomb Raider, Prince of Persia en Silent Hill vond ik geen slechte films, maar dan nog; weinig games hebben zich idd goed vertaald naar het witte doek. Fassbender is een prima acteur, ik geloof wel dat de Assassin's Creed film wat kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Knootewoot

    • 13 mei 2016 11:15
    Ik vond Postal ook goed. En inderdaad, Prince of Persia was ook goed. Far Cry was zo slecht dat ie weer goed was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 13 mei 2016 17:49
    @Knootewoot

    Postal was geniaal, maar goed is hij niet te noemen xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wildfire

    • 13 mei 2016 11:16
    Prince of Persia noemen jullie… als films goed gelukt vind ik, maar ik vind het niet echt game-verfilmingen. Deze films hebben enkele aspecten uit de game geplukt en daar een film omheen gebouwd, maar ik vind het niet echt game-verfilmingen.

    Ben benieuwd of het met Assassin's Creed wel lukt. En met Uncharted ook trouwens :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 13 mei 2016 12:45
    Prince of Persia was een digitale effecten storm met miscaste acteurs. Hij was duur, twas een Bruckheimer productie, dat gaf alles idd een beetje glans, meer als de rest, maar nog steeds geen goede film.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 13 mei 2016 14:17
    @Fordon_Greeman Ik ben zo makkelijk met films, Michael Bay's explosies, John Woo's opvliegende duiven en ik ben al tevreden :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 13 mei 2016 15:45
    Doom vond ik vet man! "We kill em All! Let god sort them out!"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Platina32

    • 13 mei 2016 18:54
    Waarom zijn mensen toch zo geobsedeerd door het idee dat games verfilmd moeten worden? Games zijn heel wat anders dan films, dus laat allebei de categorieën in hun waarde, zou ik zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 13 mei 2016 19:10
    @Platina32

    Omdat het gewoon moet kunnen net zoals boeken en comics verfilmd kunnen worden. En bijna alles wijst er op dat Assassin's Creed de game changing game verfilming word en het net zo'n succes word als de marvel films

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer

    • 15 mei 2016 02:59
    @coola

    Wat is 'alles' ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 15 mei 2016 14:02
    @Archer

    De stijl, de visuals, de acteurs, de director, de Cinematographer, het feit dat Ubisoft de totale controle heeft over de film dat bedoel ik met bijna alles wijst er op dat de film goed gaat worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer

    • 16 mei 2016 02:20
    @coola
    Volgens mij is dat met meerdere films zo (geweest) ..
    Vandaar mijn vraag. Ik weet aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het ook met de nieuwe Warcraft film zo is. En als ik de Orc's in de WoW film vergelijk met LoTR.. dan is de laatste zeker favoriet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 13 mei 2016 19:42
    Prince of persia vind ik persoonlijk een wat mindere game verfilming (matig verhaal, slappe actie en weinig overeenkomsten met de games). De eerste tomb raider en de resident evil films kan ik wel waarderen. De First person scene in doom is ook vet gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 13 mei 2016 21:57
    @obi-twan kenobi Vond de eerste tomb raider idd ook goed te doen. De eerste 2 resident evils ook wel. Alhoewel de animatie RE films toch echt 1000x beter zijn