Nieuws

Far Cry Primal onthuld, verschijnt begin 2016

Speelt zich af in de oertijd

Geschreven door Gijs Scheltens op
Ubisoft heeft de nieuwe Far Cry officieel onthuld: Far Cry Primal. De game speelt zich af in de oertijd. De hoofdpersoon is de jager Takkar, die als laatste van zijn jachtgroep moet zien te overleven in het land Oros. De game verschijnt 23 februari 2016 op PlayStation 4 en Xbox One en in maart 2016 op pc.

In een persbericht schrijft Ubisoft dat spelers in Far Cry Primal op jacht moeten om voedsel te vergaren, dat vuur als wapen dient en dat spelers wapens en gereedschap kunnen maken van de resten van dode dieren.

Het is nog niet bekend met wat voor wapens spelers vechten. Mogelijk keren de handbogen uit eerdere Far Cry-delen terug. Wel laat Ubisoft weten dat spelers zowel tegen wilde dieren als tegen andere stammen moeten vechten.

Ubisoft hintte in een lange livestream met grotschilderingen al naar een game die zich afspeelt in de oertijd. IGN Turkije lekte eerder vandaag al de titel van het spel, evenals een screenshot.

Dit artikel delen:

Lees meer

Darksiders 2: Deathinitive Edition komt op 27 oktober uit Voormalige ontwikkelaars Metroid Prime onthullen Dead Star
32

Reacties op: Far Cry Primal onthuld, verschijnt begin 2016

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • crptc

    • 6 oktober 2015 18:03
    Het is wel weer erg vlot na far cry 4… Hopelijk niet weer een herhalingsoefening zoals bij 4 (ook al was hij vet) .. Zometeen wordt het net als assassin's s
    creed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sniperwolf

    • 6 oktober 2015 18:06
    Helemaal mee eens, hoop op een originele gameplay.. ubisoft kenennde zal het wel weer niet
    Als ze nou een originele oertijd game hadden gemaakt ipv Far Cry erin te plakken..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 6 oktober 2015 19:26
    ugh, "originele gameplay", sorry, maar dat heb ik al jaren niet meer gezien van geen enkele game…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sniperwolf

    • 6 oktober 2015 19:33
    Precies mijn punt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 7 oktober 2015 00:03
    Crysis 1,
    Witcher 2, (3)
    Assassins creed 1,
    Stalker series,
    The vanishing of ethan carter (oké heel simpel principe maar volgens mij nooit eerder gedaan)
    L.A. NOIRE (vond er persoonlijk geen drol aan)
    Heavy Rain (hoewel eigenlijk geen gameplay)

    En dan zijn er zeker nog wel wat meer underground games die ook origineel zijn qua gameplay.
    Shadow of mordor had trouwens ook een uniek concept, alleen gameplay zelf was dat niet.
    Vond ik Bioshock ook wel redelijk origineel trouwens maar misschien niet zozeer qua gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 6 oktober 2015 22:55
    februari al uit? veel te snel…had november 2016 gepakt o.i.d. Nu pas ik al omdat ik het nog nieteens op kan brengen om te beginnen met 4..die ik nog heb liggen vanwege slechte unity launch.

    wel zin in nieuwe AC inmiddels, gek genoeg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • maartencartman

    • 7 oktober 2015 18:24
    Zonde, 4 is echt een toffe game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • smoothy101

    • 6 oktober 2015 18:12
    Far Cry 3 was goed, Far Cry 4 was wat minder. Hoe ze ineens bij de oertijd komen blijft mij een raadsel maar ik ben benieuwd of dit iets nieuws gaat bieden aan de Far Cry formule heb zo me twijfels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 6 oktober 2015 18:13
    Oké dit ziet er bruut uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 6 oktober 2015 22:09
    Torentjes zoeken whoopie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 6 oktober 2015 22:42
    Ah de eerste die weer moet zeiken. Leuk voor je dat jij het niks vind maar laat de gene die het wel leuk vinden er van genieten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 6 oktober 2015 23:04
    je mag best kritisch zijn hoor…dit is gewoon weer te snel. De setting wel erg tof dat dan weer wel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erwintjuh

    • 6 oktober 2015 18:14
    "Het is nog niet bekend met wat voor wapens vechten". Gevolgd door een trailer en screenshots van meerdere wapens…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • eduardkhil

    • 6 oktober 2015 19:20
    Excuus, de trailer kwam tegelijk met het bericht pas online, ik had 'm daarom zelf nog niet gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 6 oktober 2015 18:38
    Aan de ene kant is het wel vet maar ik moet wel zeggen dat dit echt helemaal niks met far cry te maken heeft. Ik vond dat het vanaf far cry 3 heel erg de goede kant opging maar waar dit nou weer vandaan komt. Plak er dan een andere naam op. Ik zat net nog na te denken over nieuwe ideeën voor een far cry game en het lijkt me persoonlijk wel vet als ze iets in jaren 80 Colombia zouden doen en dan als politie daarheen gaan om een grote drugsbaas uit de weg te ruimen. Think about it, de potentie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 6 oktober 2015 18:48
    Geweldig idee! Ofja de jaren 80 Colombiaanse setting spreekt mij aan, misschien een ander verhaal eraan plakken maar inderdaad heeft dat veel potentie. Maar hoort dat daadwerkelijk thuis in de Far Cry serie, het grootste gedeelte van de drugsbazen wat zich afspeelde in het wild waren natuurlijk de Coke-labs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • alex201

    • 6 oktober 2015 19:08
    Ik denk dat het wel kan hoor, in een Far Cry jasje. De drug labs in de jungle (en misschien in een paar huizen in steden) en dan de drugsbazen in hun beveiligde mansions (als soort van strongholds of zo). Het heeft niet heel veel met Far Cry te maken maar het zou me wel heel vet lijken. Daarom kijk ik ook heel erg uit naar Ghost Recon Wildlands.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 7 oktober 2015 09:15
    Ik wou net zeggen. Ubisoft gaat niet twee games tegelijk maken rond drugs in Zuid-Amerika.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 6 oktober 2015 18:48
    Ik ben tevreden en zie dit niet als een officiele Far Cry serie release maar meer als een extratje! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 6 oktober 2015 19:10
    Met die bril op vind ik het ook top! In far cry 4 was de handboog mijn beste maat en hou van primitieve wapens dus ben benieuwd.