Nieuws
Far Cry New Dawn

Far Cry New Dawn officieel onthuld

Verschijnt op 15 februari 2019

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft tijdens The Game Awards meer prijsgegeven van een nieuwe Far Cry-game, die officieel Far Cry New Dawn heet.

Woensdag toonde Ubisoft een korte teaser van de game, maar nu is het spel volledig onthuld. New Dawn speelt zich jaren na Far Cry 5 af en laat spelers wederom Hope County bezoeken, maar dan nadat er overal nucleaire bommen zijn ontploft.

De trailer valt op door het gebruik van felle kleuren en het feit dat de natuur het landschap langzaam maar zeker overneemt. Ook keren er weer menselijke en dierlijke partners terug die spelers kunnen helpen.

Far Cry New Dawn komt 15 februari 2019 uit voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Marvel Ultimate Alliance 3 is exclusief voor Switch Crash Team Racing Nitro-Fueled verschijnt in juni 2019
10

Reacties op: Far Cry New Dawn officieel onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ebiker

    • 7 december 2018 08:31
    Komt er nog een complete edition oid van far cry 5 ? Ik heb m nog niet, een disk met alle dlc inclusief zou mooi zijnā€¦

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 7 december 2018 09:28
    Makkelijk.. kunnen ze weer dezelfde assets gebruiken.
    Maar aan de andere kant kunnen ze dan meer tijd in het spel stoppen dan in mapdesign.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 7 december 2018 09:41
    Ik weet niet, ik krijg hier nogal cynische gevoelens van. Het feit dat ze Hope County opnieuw gebruiken doet mij alleen maar vermoeden dat ze gewoon de map van FC5 pakken en die opnieuw vullen. Naast dat lijkt het arrangement van wapens grotendeels hetzelfde als in FC5, met wat post-apocalyptische toevoegingen. De antagonists komen wel al wat interessanter over dan Joseph Seed. Ik speel nu nog FC5, maar telkens als ik (gedwongen) een cutscene in word gemieterd moet ik naar nietszeggende monologen luisteren die nergens naar toe gaan. Qua bad guys heeft FC5 de plank flink misgeslagen.

    Ik kan mij niet voorstellen dat New Dawn radicale vernieuwingen gaat toepassen. Enerzijds vind ik dat niet zo'n probleem, FC4 was net zo leuk als FC3 voor mij. Maar FC5 is een stap terug. Met name omdat mijn character geen stem heeft merk ik dat ik mij veel minder aangetrokken voel tot het verhaal en daardoor blijft de gameplay over. Echter, ondanks een grote map, heb je na een uur of 3 de essentie van de gameplaycyclus wel door. Ik twijfel eraan of dat in New Dawn anders zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 7 december 2018 11:41
    @DevTrunks Het hergebruiken van assets is helemaal niet zo erg zolang het bijvoorbeeld net als Blood Dragon destijds een soort van stand alone uitbreiding wordt die ook voor een prijs wordt aangeboden die daar bij hoort. Ik denk aan 20 tot maximaal 30 euro.
    Wordt het echter een full price game, dan vind ik het een kwalijke zaak en goedkoop cashen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 7 december 2018 12:11
    @darkmanwls Dit word gewoon full price cashen. Ik ben gewoon klaar met Ubisoft nu hoe snel die idioten open werelden uitpoepen gaat gewoon nergens meer over. Dat is de reden waarom games zoals gta en RDR zo uniek voelen. Er zit tijd tussen de releases.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 7 december 2018 12:28
    @DevTrunks inderdaad. Ik vond deel 5 ook tegenvallen. De grootste reden is het geforceerde verhaal. Bij deel 3 en 4 vond ik de bad guys een stuk beter. Ook het einde van deel 5 is een klap in het gezicht en alleen gemaakt om dit vervolg te kunnen maken lijkt het wel. Ik vond het juist fijn dat iedere game op zichzelf stond. Uiteindelijk heb ik me meer vermaakt met de dlc van far cry 5 dan met de main game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 7 december 2018 11:40
    What's up met de Rage 2 kleurtjes? Lekker origineel. Eerst FC 5 eens spelen, kijken of die een beetje bevalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 7 december 2018 12:02
    Gameplay : https://www.youtube.com/watch?v=ewASon_6-wA

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 7 december 2018 15:28
    Mmh zelfde gevoel als FC4/FCPrimal. Makkelijk een soort tussendeel eruitpoepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 8 december 2018 20:33
    dat het een first person shooter is maakt het voor mij minder interessant. Maar ik kan niet ontkennen dat Ubisoft altijd geweldige open wereld games maken en dat jaar na jaar.