Nieuws
Far cry 6

Far Cry 6 verschijnt op 7 oktober, eerste gameplay getoond

Komt uit op PS5, PS4, Xbox-consoles, pc en Stadia

Geschreven door Michel Musters op
Far Cry 6 komt op 7 oktober uit op pc en consoles. Ubisoft toonde daarnaast de eerste gameplay van de shooter.

Het vorig jaar aangekondigde spel speelt zich af op het fictionele tropische eiland Yara. Daar regeert dictator Anton Castillo – vertolkt door Breaking Bad-acteur Giancarlo Esposito – samen met zijn zoon Diego met harde hard. 

Spelers besturen Yara-inwoner Dani Rojas, die als guerrillastrijder vecht voor de vrijheid in de jungles, stranden en hoofdstad Esperanza. Aan het begin van de game kan men zelf het geslacht en het uiterlijk van het hoofdpersonage bepalen.

De gameplaybeelden toonden een grote variatie aan omgevingen op het eiland, van jungles en stranden tot dorpjes en de hoofdstad. Spelers kunnen gebruikmaken van verschillende wapens, die met allerlei allerhande objecten in elkaar zijn geknutseld door de guerrillastrijders. Zo is er een wapen van oude motoronderdelen gemaakt en kan men zelfs muziekplaten afvuren. Ook zijn er verschillende rugzakken met extra mogelijkheden. Zo is er een rugzak die als vlammenwerper dienst doet en een rugzak waarmee bommen afgevuurd kunnen worden.

Far Cry 6 komt op 7 oktober naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Epic Games Store, Uplay en Google Stadia. Hieronder is de volledige livestream met gameplay te zien - de stream begint op de dertigste minuut van de video. Daaronder volgen enkele losse trailers die ook onderdeel van de stream waren.

Dit artikel delen:

Lees meer

E3: de opkomst, evolutie en mogelijke teloorgang Ook Ryzen 8000-cpu's genoemd in gelekte roadmap
25

Reacties op: Far Cry 6 verschijnt op 7 oktober, eerste gameplay getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 28 mei 2021 19:30
    Hmmm, ik zal deze vermoedelijk wel weer halen, hoor, maar dit gaat wel steeds meer op Just Cause lijken en dat is geen compliment… Het moet allemaal steeds gekker, woester, over de top… Waarom?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 28 mei 2021 19:32
    Wat slecht haha, dit is gewoon de zoveelste Far Cry game met belachelijke wapens. Die raketten op je rug, mijn god. En je ziet niet echt gameplay waarin blijkt hoe de missies etc gaan dus het zal wel weer standaard kampjes uitmoorden zijn zoals we gewend zijn. Pass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 28 mei 2021 19:37
    De FC games ben ik nooit hyped ( wel moet ik toegeven dat ze ik op deel 4 na allemaal met plezier heb gespeeld onder andere door de eigen smoelen die de verschillende fc games hebben ) voor geweest tot nu. Damn dit ziet er machtig mooi uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 mei 2021 01:24
    @coola je blijft het maar herhalen, maar echt alleen maar voor jezelf. Deze games hebben niet hun eigen smoel of je moet alleen de setting bedoelen. Verder zijn die games identiek aan elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 29 mei 2021 10:19
    @Ziminar ik denk dat coola aandelen heeft in Ubisoft. Je kan iets met plezier spelen en dat mag want iedereen vind wat anders leuk, maar zeggen dat ze een eigen smoel hebben gaat wel heel ver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 mei 2021 12:03
    @Roy36NL

    Omdat ze dat ook hebben. Heb laatst FC 3 en 5 achter elkaar gespeeld, en ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik het gevoel heb dat ik de zelfde game heb gespeeld. Net zoals bij AC, als ik AC 1 en 2 achter elkaar speel kan ik niet zeggen dat ik exact de zelfde game achter elkaar heb gespeeld. En wat ik al helemaal niet kan zeggen is dat als ik Assassin's Creed Odyssey speel en daarna ghost recon breakpoint speel dat ik dan game speel met de zelfde gameplay.

    Tuurlijk FC games lijken een beetje op elkaar maar het is dan ook de zelfde serie. en de ac games lijken ook een beetje op elkaar. Maar de FC, AC en GR games lijken in geen 65.000.000 miljoen jaar op elkaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 mei 2021 12:06
    @coola omdat je niet verder kijkt dan graphics en setting blijkbaar.
    En was het niet zo dat U iSight de map van Far Cry 4 gekopieerd had voor Far Cry Primal? Hoe fucking lui is dat. En dan beweer jij dat de games een eigen smoel hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 mei 2021 12:12
    @Ziminar

    Erg slim eigenlijk door de map een kwartslag te draaien en de skin te veranderen is er een totaal andere game ontstaan. Heb in Fc primal nog nooit gehad van hier ben ik al geweest in Fc 4 want het zag er totaal anders uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 mei 2021 14:36
    @coola ‘totaal ander game’ door de map te kopiëren en te draaien.
    Nu weten we ook meteen wat jouw ‘iedere game heeft zijn eigen smoel’ waard is. Je bent al tevreden met een map die een kwartslag gedraaid is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 29 mei 2021 20:25
    @Ziminar Zal de laatste zijn die de gedraaide kaart voor Primal gsst verdedigen want dat was lui.

    Maar de game zelf was compleet anders qua verhaal en setting en dat maakte hem tof.

    En dat je in een bekende kaart speelde dat viel mij niet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 mei 2021 21:54
    @bigds9fan het zou mij waarschijnlijk ook niet opvallen. Het gaat mij om de instelling van Ubisoft die op het idee komt om een map te kopiëren. Zeker als iemand anders dan maar blijft beweren dat elke game van Ubisoft zijn eigen gekopieerde smoel heeft. Dat heb je wel een beetje een plaat voor je hoofd ter grootte van de map van Primal.
    Maar goed een discussie met die persoon heeft toch geen zin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 30 mei 2021 12:22
    @Ziminar Bij Ubisof zal ik ze niet snel beschuldigen van hard werken want het is al snel goed genoeg. De "Ubisof formule" zal ik niet snel afkraken want Marvel's Spider-Man had eenzelfe structuur.

    Qua verhaal en gameplay zit er wel een verschil tussen Assassin's Creed en Far Cry, qua structuur inderdaad niet veel. Het is een toren beklimmen, stukje kaart vrijmaken en verder.

    Maar bij Assassin's Creed vind ik dit juist werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 mei 2021 19:38
    Vond het er vermakelijk uit zien. Lijkt me vooral gaaf om Havana kloon rond te lopen en in de oude auto's rond te rijden, zelf ooit in Havana geweest en echt geweldige stad. Vind deze far cry beter er uit zien en leuker dan de laaste paar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 28 mei 2021 21:41
    Ziet er mooi uit. Open world gamers opgelet! 1001 mogelijkheden liggen voor jullie in de nieuwe Far Cry .Ondertussen houd ik de lineaire games wel in de gaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 28 mei 2021 22:12
    Stop alsjeblieft met deze generieke troep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 28 mei 2021 23:33
    @Agent 4125

    Ja juist Agent 4125!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 28 mei 2021 23:32
    BORING, een PlayStation 4 grafisch gemaakte game van een 6de franchise die elke keer hetzelfde is. Zoek het uit kom met iets nieuws, bekijk het met je zoveelste "Far om te huilen"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 29 mei 2021 00:57
    @RoepieRoepie84 en nu in het Nederlands?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 mei 2021 01:25
    @MikkelR1 ik vind het vrij duidelijke reactie. Wat begrijp je er precies niet aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fpsbig

    • 29 mei 2021 01:53
    Mm misschien weer eens een far cry proberen vond 3 wel leuk daarna had ik er geen trek meer in maar beetje knallen als ie voor 20 euro te krijgen is zie ik wel zitten. Vind het grafisch nogal tegenvallen trouwens wel mooie textures enzo maar de bewegingen en models komen niet echt heel mooi over op mij. En kan je ook met een mannelijk karakter spelen?