Nieuws
Far Cry 6 Artwork

Far Cry 6 is een lang weekend gratis speelbaar

Zijn vier dagen genoeg om heel de game uit te spelen?

Geschreven door Michel Musters op
De shooter Far Cry 6 is vanaf morgen een lang weekend gratis speelbaar op pc en consoles.

Dat heeft Ubisoft laten weten. De game komt morgenavond gratis beschikbaar op pc (via Epic Games Store en Ubisoft Connect), PS5, PS4 en Xbox-consoles. De complete game blijft tot en met zondag gratis speelbaar.

Geboekte progressie kan daarna meegenomen worden naar een gekochte versie van de game. De game kan in dit weekend ook met maximaal zestig procent korting gekocht worden. Daarbij bevat de gratis versie ook alle verschenen singleplayeruitbreidingen gebaseerd op Rambo, Stranger Things en acteur Danny Trejo.

De game ontving een 7,5 op Gamer.nl: "Far Cry 6 is ondanks alle bombarie simpelweg meer Far Cry. De spelformule is inmiddels stokoud, maar vindt op Yara wel een betere balans. Met meer nadruk op gepaste crafting-elementen en de bekende vrijheid in speelstijlen, valt er genoeg vermaak te halen uit het schietwerk. Op veel fronten is Far Cry 6 de beste Far Cry ooit — de grootste sowieso — maar Ubisoft zet nergens een revolutie in."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Pokémon Scarlet- en Violet-beelden uitgezonden Final Fantasy 14-servers in VS kampen met DDoS-aanval
18

Reacties op: Far Cry 6 is een lang weekend gratis speelbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 3 augustus 2022 15:07
    Na AC:Origins die ik tot aan lvl33 gespeeld heb, maar een beetje klaar mee was, Far Cry 5 opgestart omdat deze op game pass stond.
    Niet verstandig. Die game lijkt in gameplay zoveel op AC dat ik het niet lang volhield.
    Watch Dogs 2 staat inmiddels ook op game pass en hoewel ik die wel al geinstalleerd heb durf ik hem om die reden bijna niet op te starten.
    Het zal wellicht te maken hebben met persoonlijke smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 3 augustus 2022 15:36
    @Ziminar Watch Dogs 2 vond ik een vrij verfrissende game in de Ubisoft line up. Vermakelijk verhaal met interessante missies en gameplay. Zou je aanraden hem toch te proberen. Zelf veel plezier mee gehad al moet de humor je liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 3 augustus 2022 15:37
    @Real13 Goed om te horen, bedankt voor je reactie!
    Dan kan ik hem naast Elden Ring spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 3 augustus 2022 15:43
    @Ziminar Ik zocht ook iets om te spelen en dacht ach, ik geef FarCry 5 een kans. Dat is, samen met Fenyx Immortal Rising, meteen de meest liefdeloze game die ik ooit heb gespeeld. Bordkartonnen karakters, extreem clichematige bad guy, onschuldige npc's die het ene moment met de dood worden bedreigd en een nano-seconde later roepen dat ze zo'n zin hebben in de strijd, extreem generieke hoofd- en zijmissies, uiteraard een toren die je moet opklimmen om het gebied in kaart te brengen en zo kan ik nog wel een uur doorgaan: af-schu-we-lijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 augustus 2022 16:52
    @Agent 4125 laat coola dat maar niet horen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 3 augustus 2022 17:02
    @hulstpower Laatst riep ie dat Fenyx helemaal niet zoveel op Breath of the Wild lijkt, eigenlijk vooral de stamina bar. Was ie onder anderen even de puzzels vergeten, die zo ongeveer 1 op 1 gekopieerd zijn van BotW en waarvan er in Fenyx ongeveer 1,3 miljard verwerkt zijn. En zo zijn er zo nog 10 gejatte elementen te noemen. Niet serieus te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 augustus 2022 18:16
    @Agent 4125 ja dat zei ik ook, en er is wel meer hoor gekopieerd van zelda en dat maakt niet uit. Maar de stanima bar dacht ik niet eens aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 augustus 2022 20:06
    @Agent 4125
    Vergeet ook niet de mini-dungeons, oftewel de shrines. Ook helemaal niet gejat van BotW.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 3 augustus 2022 21:16
    @The_Stifmeister Ook ja. De lijst is lang. En jat vooral, maar mensen die het ontkennen kan ik echt niet serieus nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 3 augustus 2022 17:47
    @Ziminar om die reden speel ik geen enkele Ubisoft game

    Komt me werkelijk de kots omhoog zo slecht zijn die games , zo ongeinspireerd en vol copy paste van de vorige vorige games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 3 augustus 2022 19:10
    Wat een prachtig spel, zeker de moeite waard!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 3 augustus 2022 20:27
    Ook hier het begin net als bij AC is zo goed. Totdat ze overstappen naar de open wereld en het volzit met eenzijdige missies. Fenyx ondanks gejat van Breath of the wild vond ik wel erg vet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dyro86

    • 3 augustus 2022 20:49
    meer dan een uurtje heb je niet nodig om er achter te komen wat een waardeloos spel dit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 3 augustus 2022 21:30
    Ik zie dat vele mensen Ubisoft spellen wel een beetje zat zijn. En ik begin daar ook eentje van te worden.

    Het zijn zeker geen slechte spellen en ze spelen meestal wel lekker weg, maar als we vandaag de dag zeggen dit spel heeft een typisch Ubisoft sausje weet iedereen wat je bedoeld. Een te grote open wereld met teveel icoontjes op het scherm met allemaal niets zeggende dingen om te doen.
    En dat is opzich ook niet heel gek want als ik het goed heb doen ze dit al sinds far cry 3. Dat was toentertijd een geweldige openwereld en vernieuwend. Maar dat was in 2012 dat die game uitkwam.
    Dus Ubisoft doet al 10 jaar lang het zelfde sausje over al hun games gooien. En na 10 jaar wil ik ook wel is een ander sausje!

    Dus ik sla deze actie ook over, maar het is wel erg tof dat je die game kan spelen voor het weekend daar kan ik niks negatiefs over zeggen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 3 augustus 2022 22:49
    Tja 4 dagen moet genoeg zijn om de game uit te spelen. Alleen jammer dat ze het zo laat bekend maken want de meeste mensen hebben geen 4-daags weekend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • arjanbunt

    • 4 augustus 2022 08:09
    deze game kreeg goede recensies… na het goede far cry 5 kreeg ik deze geen 2u gespeeld. kom mij niet bekoren deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 4 augustus 2022 09:49
    FC5 wel met moeite uitgespeeld.

    Gratis is gratis dus dit vervolg ga ik wel eens kans geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 4 augustus 2022 10:24
    Bij Ubisoft games heb ik vaak het gevoel dat het allemaal een beetje hetzelfde aanvoelt. Weinig vernieuwing.

    Maar dat neemt niet weg dat ik Far Cry 6 misschien wel even ga uitproberen het weekend!