Nieuws
Far Cry 5

Far Cry 5 half miljoen keer verkocht op Steam

Na een week

Geschreven door Bob van der Laan op
De game is nog maar een week uit, maar Far Cry 5 is nu al meer dan een half miljoen keer verkocht op Steam.

Volgens de data van SteamSpy zijn er op het moment van schrijven meer dan 588 duizend eigenaren in het bezit van Far Cry 5 op Steam. Met deze statistieken kunnen we concluderen dat Far Cry 5 de snelst verkopende Far Cry-game is uit de serie en is te zien dat de game een piek had van zo’n 85 duizend spelers tegelijkertijd.

Ubisoft is erg blij met de mijlpaal die Far Cry 5 behaald heeft: “Dat de exemplaren over de toonbank vliegen is één ding, maar dat de spelers zo enthousiast over Far Cry 5 zijn, is voor ons het allerbelangrijkste.” laat de marketingdirecteur van Ubisoft Benelux, Marcel Keij, weten.

Natuurlijk kunnen we uit de statistieken van SteamSpy niet opmaken hoe vaak Far Cry 5 in totaal is verkocht. De game is namelijk niet alleen beschikbaar voor pc via Steam, maar ook als fysieke versie en Ubisofts eigen dienst Uplay. Verder is de game ook uitgekomen voor PlayStation 4 en Xbox One.

Far Cry 5 kwam 27 maart uit voor PS4, Xbox One en pc. In de story-mode, die zo’n 25 uur duurt om uit te spelen, moeten verschillende personages de fictieve plek Hope County in de Amerikaanse staat Montana bedrijven van de sektarische groep 'The Project at Eden’s Gate' die de plaats teistert. Far Cry 5 heeft, net als zijn voorganger, een geheim einde aan het begin van het spel, waardoor de game binnen maar liefst tien minuten uit te spelen is. In onze preview krijgt het spel een ruime voldoende en laat onze redacteur Ron weten dat de game zich vasthoudt aan een sterke formule: een goede slechterik, een toffe setting en veel vrijheid om je eigen plan te trekken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Beelden Spider-Man getoond, releasedatum komt vandaag Verkoopautomaten komen naar Fortnite: Battle Royale
15

Reacties op: Far Cry 5 half miljoen keer verkocht op Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 3 april 2018 17:19
    Dat is potverdikkeme niet verkeerd. Ondanks dat ik geen FPS fan ben ga ik deze zeker spelen als 'ie wat goedkoper wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 3 april 2018 17:19
    Dat is potverdikkeme niet verkeerd. Ondanks dat ik geen FPS fan ben ga ik deze zeker spelen als 'ie wat goedkoper wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 3 april 2018 17:19
    Dat is potverdikkeme niet verkeerd. Ondanks dat ik geen FPS fan ben ga ik deze zeker spelen als 'ie wat goedkoper wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 3 april 2018 17:27
    ZUCHT….Fix die fucking comment section eens een keer met die dubbelposts. Wat een amateuristisch geneuzel AL MAANDEN LANG.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 3 april 2018 17:55
    Ik vermaak mij er veel meer me dan ik had verwacht. Zelf heb ik hem alleen uPlay, gezien dat hoe dan ook nodig is, snap ik niet waarom je hem dan ook nog eens op Steam wilt hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 3 april 2018 18:09
    @Vogeltje

    Hier precies hetzelfde, was eigenlijk helemaal niet van plan om dit deel te kopen. Afgelopen weekend toch maar gekocht op de pc, en vermaak mij er ook best goed mee.

    Persoonlijk vind ik hem beter dan deel 3 en 4. Komt mede door geen torens meer beklimmen, geen dierenhuiden meer verzamelen om meer ammo te kunnen dragen etc. Alle dingen waar ik mij aan stoorde is eruit gesloopt gelukkig.

    Enige nadeel wat ik bij vrijwel alle Ubisoft games vind, ieder poppetje ziet er exact hetzelfde uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RidgeRazor

    • 3 april 2018 18:39
    @spreadthehate

    Hoe zit het met de AI? Ik lees op veel plekken dat die niet bijster intelligent is. Iets wat me altijd erg uit de immersie haalt en irritatie opwekt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 3 april 2018 20:11
    @RidgeRazor

    De AI zijn nog net zo achterlijk als in de voorgaande delen, hier is helaas ook vrij weinig verbetering in gekomen.

    Rennen als een kip zonder kop door het veld heen, op een gegeven moment weet je precies wat ze gaan doen bij iedere actie. Achter een boom verschuilen helpt ze ook niet omdat de rest van hun lichaam vaak erbuiten steekt, kun je ze nog steeds raken in een arm of been.

    Op zich stoor ik mij niet zoveel aan de AI, FC is gewoon een groot turkey shooting festijn. Als je daar mee kan leven is het best een leuk spelletje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RidgeRazor

    • 4 april 2018 08:45
    @spreadthehate

    Dacht ik al, idd.. En ja, als je dat in je achterhoofd houdt, is het vast en zeker goed te doen. Cheers!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unimatrix0030

    • 3 april 2018 22:48
    @spreadthehate
    Meer apparte characters is ook een plus!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 3 april 2018 18:51
    Als ik Kingdom Come en Ni No Kuni uit heb ga ik er misschien ook wel aan beginnen. Ben niet echt een shooter fan maar de setting spreekt me wel aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 3 april 2018 20:44
    Heb hem via Uplay gekocht, gezien de 20% korting die mogelijk is met de Uplay points. Scheelt toch weer iets :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 3 april 2018 21:55
    Ik weet het niet, zit al enorm snel vast in een landhuis die ik moet verdedigen tegen aanvallen van alle kanten. Kom er niet door. En ben nog helemaal niet ver in het spel… doe vast iets fout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 4 april 2018 13:25
    @Joooooop
    Zoek even een gameplay video op van die missie op Youtube. Vaak is het iets heel simpels wat je net even over het hoofd ziet.
    Denk dat we allemaal wel eens zo'n missie hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 4 april 2018 13:29
    Aan de ene kant wil ik hem heel graag 'beleven' , maar aan de andere kant zie ik toch veel berichten van mensen die hem qua verhaal wat een de (te) veilige kant vinden. Ik hoopte juist dat ze het randje op zouden zoeken.
    Nou heb ik hem zelf niet gespeeld dus ben heel benieuwd of er iemand is hier die het verhaal wel goed vindt.
    (Nou snap ik dat Farcry nou niet echt om het verhaal gaat, maar hoopte hierbij wel op iets van een goed verhaal.)