Nieuws
Modern Warfare

Fans uiten onvrede over grootte Call of Duty: Modern Warfare

Neemt meer dan 200 GB in beslag

Geschreven door Zoë Bonefaas op
Fans zijn niet blij met de alsmaar groter wordende bestanden van Call of Duty: Modern Warfare. Op onder andere Reddit uiten ze hun onvrede.

Kiwi_lad_1982 plaatste een screenshot op Reddit waarop te zien was dat diens CoD: Modern Warfare-map 209 GB in beslag nam. De post kreeg meerdere reacties van andere spelers die dezelfde grootte van bestanden zagen. Zo kwam een gebruiker met een screenshot waaruit te zien was dat hij 222 GB nodig had voor Modern Warfare en Warzone.

Het grootste probleem is te vinden op pc. Op de consoles zijn de CoD: Modern Warfare-bestanden ook erg groot, maar daar hebben spelers de optie om delen van hun game te verwijderen als ze deze niet gebruiken. Dat is helaas geen optie voor pc-spelers, dus dat betekent dat er aardig wat ruimte op de harde schijf vrij moet zijn om de games te kunnen spelen.

Call of Duty: Modern Warfare is beschikbaar op de PlayStation 4, Xbox One en pc. Lees hier meer informatie over de game na de laatste grote update.

Modern Warfare 2

Dit artikel delen:

Lees meer

‘Xbox-evenement vindt plaats in week van 20 juli’ Live om 15:00 uur: Dennis en Lucas spelen een vriendelijk potje golf
26

Reacties op: Fans uiten onvrede over grootte Call of Duty: Modern Warfare

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 1 juli 2020 14:25
    het is ook niet normaal hoe groot dat spel is, geen idee waarom er zoveel GB's voor nodig is om te laten zien wat we zien. De optie om delen weg te snijden lijkt me ideaal.
    Als je bv de singleplayer niet speelt, of er klaar mee bent, kan je die verwijderen en hou je nog wat ruimte over.
    Als Warzone niks voor je is dan hak je die er uit. OF stel als je alleen eerst de singleplayer wilt gaan spelen dan installeer je alleen die. Vreemd dat het op de console wel kan maar op de pc dan weer niet. juist op dit vlak zouden er toch meer mogelijkheden moeten zijn voor de pc in vergelijking tot consoles?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 juli 2020 14:50
    @HunterSeeker Het is volgens mij ook gewoon een geval van optimalisatie, of het gebrek daar aan. Er zijn andere games die er net zo goed of beter uit zien met vergelijkbare omvang van content die lang niet zoveel in gebruik nemen.
    Luiheid in ontwikkeling denk ik "laat ze maar extra harde schijf ruimte kopen, scheelt ons weer moeite"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wokkel

    • 1 juli 2020 15:25
    @darkmanwls je vergeet audio. Neemt echt serieus wel veel in beslag. Maar wat is nou weer 200GB zeg. Men heeft tegenwoordig HDD's van 5 TB en SSD's van 1 TB. Ik vind het enigszins overdreven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 1 juli 2020 16:26
    @wokkel Je weet dat de standaard PS4 en XB1 consoles met slechts 500GB kwamen (500GB die je uiteraard niet volledig kan gebruiken omdat de OS ook ruimte in beslag neemt), wat dus betekent dat Modern Warfare alleen al een dikke 40% van de opslagruimte op die console in beslag neemt?
    Mensen met die consoles moeten eigenlijk kiezen tussen het aanschaffen van extra opslagruimte, Modern Warfare en 1 of 2 of heel misschien nog 3 games op een harde schijf, of MW maar verwijderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 juli 2020 16:38
    @wokkel je vergelijkt consoles met pc's en op een SSD van 1 TB wind ik 200 GB nog steeds verschrikkelijk veel, da;s 20% he, meer zelfs want 1 TB is niet 1000 GB.
    Typisch weer een geval van "Ik heb het probleem niet, dus is er geen probleem"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wokkel

    • 1 juli 2020 22:34
    @darkmanwls dat laatste is niet waar. Zoals ik hieronder ook zei; op console kun je kennelijk delen verwijderen. Alsnog heb je een goed punt, want op console heb je natuurlijk een stuk minder opslag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 1 juli 2020 16:40
    @wokkel Het is bij mij niet zozeer de ruimte die ik kwijt ben (is wel echt te veel, maar prima). Het is vooral dat de servers zo enorm sloom zijn op PC wanneer die update net uit is. Mag blij zijn als ik de 1 MB/s haal, maar bij een update van 30 GB kan dat lang duren.

    De updates zijn regelmatig en daarmee is het dus regelmatig een probleem. Daarnaast is een HDD van 5 TB en 1 TB SSD's niet de standaard, dat weet je zelf ook wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wokkel

    • 1 juli 2020 22:33
    @Quintex jullie hebben allemaal gelijk. Ik beredeneerde vanuit pc, maar dat komt omdat je op console kennelijk delen kan verwijderen. Dus je bent nooit de gehele opslag kwijt per se. de servers van blizzard zijn inderdaad rampzalig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • window007

    • 2 juli 2020 10:27
    @wokkel 'wat is nou 200GB'… nou, dat is heel veel op mijn SSD m2 disk.
    op een reguliere HDD(7200) van 5TB is dit niets nee. maar heb jij COD wel eens opgestart op een 'reguliere/oude' HDD. dat duurt eeuwen!! absoluut geen pretje. het verwijderen van ongebruikte content zou hier echt een uitkomst zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormX

    • 1 juli 2020 15:00
    Gewoon een kopieer beveiliging want als je dit op cd'tjes wilt branden voor je collega's is het goedkoper gewoon het spel te kopen, ipv 338 cd's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 juli 2020 16:39
    @StormX Wie gebruikt er nog cd's? je weet dat je al heel lang ook dvd's kan branden en zelfs blu rays?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 2 juli 2020 13:41
    @darkmanwls Lol, wie gebruikt er nou nog DVD's en Blue-ray's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 2 juli 2020 15:42
    @dezwarteziel grappig, niemand natuurlijk. Mijn punt is dat het beiden betere opties zijn dan cd's en dat wist jij ook wel. Maar solide humor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Leshrac

    • 1 juli 2020 18:30
    @StormX Ik ben inmiddels bijna klaar met het uploaden van alle data op floppies. Nu alleen nog een verhuiswagen regelen en dan kan ik hem bij mijn vrienden installeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormX

    • 2 juli 2020 08:41
    @Leshrac Wel goed de volgorde opschrijven!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Janzijnvader

    • 1 juli 2020 15:06
    Gisteren weer meer dan 30GB erbij. Ik doe het omdat het een heerlijke game is maar het slaat echt nergens meer op, zoveel verandert er ook weer niet in de game na de updates

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 juli 2020 16:40
    @Janzijnvader Echt 30 erbij? of een update van 30? want vaak vervangt een update data he, wil niet zeggen dat de game dan ook zoveel groter wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 1 juli 2020 15:13
    Goh!? Ik zal oprecht een grote glimlach op mijn gezicht hebben wanneer de nieuwe cod uitkomt, en ik dit gedrocht eindelijk van mijn computer kan flikkeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 1 juli 2020 15:23
    @JustRaine Waarom laat je dit 'gedrocht' nu nog op je pc staan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 1 juli 2020 15:54
    @Agent 4125 Ik was eigenlijk sinds eind februari al gestopt met de game omdat er in de multiplayer niks meer te doen viel. Ik had de game er nog op staan vanwege warzone, ik en een paar vrienden waren altijd wel benieuwd naar BR maar het kwam er nooit van of we speelden gewoon wat anders. En nu heb ik sinds kort de game weer opgepakt want ik zag dat er nieuwe gratis DLC wapens waren bijgekomen, en die wou ik wel even proberen, overigens is ground war meestal nog wel oké.

    Eigenlijk heb ik 8 van de 10 keer helemaal geen plezier in deze game, omdat hij naar mijn mening gewoon helemaal niet goed is, maar om 1 of andere reden blijf ik het dan toch spelen. Misschien omdat er niet een soortgelijke fps is die ik leuk vind ofzo, werkelijk geen idee.