Nieuws
Pokemon

Fans verwachten Pokémon: Let’s Go Johto-aankondiging

Veel Johto-knuffels in de achtergrond

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Pokémon-fans vermoeden dat de grote aankondiging bij de nieuwe Pokémon Presents-presentatie volgende week Pokémon Let’s Go Johto gaat zijn. Fans deelden hun speculaties onder andere op Twitter.

Afgelopen woensdag vond de eerste Pokémon Presents plaats waar onder andere de game New Pokémon Snap en de app Pokémon Smile werden onthuld. Pokémon-CEO Tsunekazu Ishihara kondigde bij het einde van de presentatie aan dat er nog één groot project is die The Pokémon Company wil onthullen. Deze wordt volgende week aangekondigd tijdens een tweede editie van de presentatie.

Veel fans denken alleen het antwoord al te weten. Zij zeggen namelijk dat de grote aankondiging volgende week Pokémon Let’s Go Johto-games gaan zijn. De theorie is ontstaan op basis van de knuffels die achter Ishihara in een kast staan. Zo staan de knuffels van de mythische Johto-pokémon Entei, Raiku, Suicune, Ho-oh en Lugia in de kast. Verder staan de twee Johto-evoluties van Eevee; Espeon en Umbreon en de laatste evoluties van de starters Totodile en Cyndaquil volledig in het zicht.

Johto was de regio van de tweede generatie Pokémon-games. De originele games; Pokémon Gold en Pokémon Silver kwamen in 1999 uit op de Game Boy. In 2009 kwamen de remakes Heart Gold en Soul Silver uit op de Nintendo DS. Het is natuurlijk nog niet zeker of de theorieën van de fans kloppen.

Lees hier onze review over het eerste deel Pokémon: Let’s Go, Eevee en Pikachu. Deze games waren gebaseerd op de eerste Pokémon-games in de Kanto-regio.

Dit artikel delen:

Lees meer

Aanraders voor het Steam Game Festival zomer 2020 De Beste Gamedeals van de Week: The Switcher 3 en een flinke bundel
11

Reacties op: Fans verwachten Pokémon: Let’s Go Johto-aankondiging

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 18 juni 2020 13:24
    Leuk maar als ik niet normaal kan vechten met wilde Pokémon laat ik m schieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 juni 2020 13:42
    Kan iemand me uitleggen waarom er een volledig zwarte pikachu in beeld staat? Dit is geen officieel design toch? Heeft het te maken met BLM (beetje random?) of puur toeval?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 18 juni 2020 13:55
    @WvA viel me ook al op. Ik zou zeggen BLM maar zou wel vaag zijn inderdaad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 18 juni 2020 23:41
    @WvA Fragment x Pokémon collection. Heb ik van een comment op twitter gelezen en het klopt dus geen BLM.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 18 juni 2020 14:22
    Er is ook speculatie dat het een van de volgende is:
    - Detective Pikachu 2
    - Diamond/Pearl/Platinum remake
    - Mobile game door Tencent
    - Colloseum remake/opvolger

    Dus fans weten ook nog niets zeker

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 18 juni 2020 14:34
    @NightyNite Zijn die ergens op gebasseerd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 18 juni 2020 15:22
    @WvA Ja, zover ik weet wel van een paar, maar zoals altijd is het speculatie. De info komt van: https://www.resetera.com/threads/pok%C3%A9mon-presents-planned-for-june-24th-new-big-project-to-be-revealed.229492

    Detective Pikachu was wegens 2 detective pikachu amiibo's op de achtergrond van de stream, ook te zien in de foto van dit artikel

    Mobile game van Tencent kwam door de reactie op twitter van Daniel Ahmad, en vlak daarna tweette hij dat er een presentatie was van mobile games op de Chinese markt, waar Tencent ook zou zijn. Dit zou dan een paar dagen na de pokemon stream van volgende week zijn.
    https://twitter.com/ZhugeEX/status/1273330519216881664

    in het algemeen: Shota Kageyama had ook interesse op twitter geuit voor de stream volgende week. Hij heeft gecomponeerd voor vele remakes, waaronder Let's Go Eevee/Pikachu, Pokemon Masters, Pokemon Duel, en hij schijnt weinig interesse te tonen in projecten waar hij zelf niet aan gewerkt heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JolienMauritsz

    • 18 juni 2020 14:34
    @NightyNite Het is ook nog niet zeker inderdaad! Het is ook één van de vele theorieën die rondgaan. Ik zelf hoop namelijk op een gen 4-remake, maar het is apart/opvallend dat bijna de hele kast gevuld is met Johto-knuffels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 18 juni 2020 15:25
    @JolienMauritsz Zie bericht hierboven. Het lijkt wel erg waarschijnlijk inderdaad, maar een mobiele game is ook nog zeker een goede optie, zeker omdat de mobiele markt voor hun vrij groot is of laat ik het anders zeggen, erg winstgevend voor ze kan zijn. Niets van alles lijkt te hinten naar een diamond/pearl/platinum remake, maar dat zou ik liever willen dan een Let's Go, die vond ik niet zo fantastisch. Johto-spellen en setting waren wel erg tof, zeker als je dan ook weer naar Kanto kan, is een mooi groot spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JolienMauritsz

    • 18 juni 2020 15:37
    @NightyNite We gaan het zien volgende week! De enige die het echt weten zijn de mensen bij GameFreak en The Pokémon Company :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Iluyan

    • 18 juni 2020 16:33
    Dat wordt voor mij een instant buy/pre order for sure