Shimbori legt uit dat de kantoren in het westen opdracht gaven "om de game en de personage wat minder sexy te maken". Vervolgens kregen de ontwikkelaars echter tot hun verrassing feedback van de spelers die zeiden: "We willen grotere borsten".

De Dead or Alive-serie heeft altijd bekendgestaan om zijn schaarsgeklede vrouwelijke vechters, waarvan de omvangrijke borspartijen tijdens de gevechten op en neer deinzen. In dit vijfde deel zou dat anders zijn. “We hebben de focus minder gelegd op de borsten van onze vrouwelijke personages", vertelde Yosuke Hayashi, studiobaas van de nieuwe Dead or Alive-ontwikkelaar Team Ninja, in een eerder interview. "Het oude team stond bekend om het maken van spellen met twee primaire elementen: seks en geweld. Het nieuwe team wil naar een nieuw niveau - een richting met emotionele ervaringen die spelers kunnen raken." Deze uitspraken lijken in te gaan tegen berichten dat de bewegingen van de borsten zouden verschillen per outfit.

Uit de uitspraken van Shimbori tegenover Gamasutra blijkt dat de ontwikkelaar heeft getracht om zijn eigen visie op Dead or Alive te combineren met de wensen van de fans. "Als director probeer ik echt rekening te houden met feedback van fans, ik probeer hier open in te staan." Om vooruit te kunnen gaan moet de mening van fans volgens Shimboru gefuseerd worden met de overdenkingen van de ontwikkelaar.

"Een van de dingen die ik heb geleerd was de kracht van het hebben van een bestaande serie en wat het betekent om deel uit te maken van een serie. Je hebt al bestaande fans en je moet denken aan de mensen die de serie zo lang hebben gesteund en je moet er voor zorgen dat de game die je maakt, eerst hen aanspreekt."