Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

Fans boos om gebrek aan Steam Achievements in Assassin's Creed Valhalla

Ubisoft herziet mogelijk keuze door negatieve feedback

Geschreven door Michel Musters op
Pc-gamers zijn teleurgesteld door het gebrek aan Steam Achievements in Assassin's Creed Valhalla.

Op Steam vroeg een speler zich af of men Steam Achievements kon verwachten in de game, die sinds kort op Steam verkrijgbaar is. In eerste instantie reageerde een woordvoerder van Ubisoft met het volgende: "Er is veel speculatie, dus we willen het officieel bevestigen. Deze game ondersteunt geen Steam Achievements." 

Veel fans reageerden kritisch op deze reactie en het feit dat er geen Steam Achievements naar de game komen. Dit heeft er voor gezorgd dat Ubisoft diens reactie heeft herzien. "We hebben je verzoek en deze topic naar onze Valhalla- en Steam-teams verstuurd om te kijken wat er mogelijk is. We hebben op dit moment geen updates om te geven, maar we nemen het onder de loep."

Ubisoft brengt sinds kort weer games uit op Steam. Naast Assassin's Creed Valhalla moeten ook Roller Champions, Anno 1800 en Immortals Fenyx Rising uitkomen op Steam.

Ubisoft

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuw PS5-model met externe disk drive zou 'vlekkeloos' werken Microsoft zou Call of Duty op PlayStation Plus willen toelaten
14

Reacties op: Fans boos om gebrek aan Steam Achievements in Assassin's Creed Valhalla

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 10:54
    Thja omdat een achievement systeem natuurlijk ontbreekt bij Epic en dit logischerwijs gewoon overzetting is van de Epic versie naar steam.

    Nu geef ik zelf niks om achievements en trophies want ik hoef geen erkenning voor dingen die ik doe in games.

    Maar aan de andere kant effe een paar achievements maken voor de game is zo gedaan lijkt mij. Gewoon effe een paar van die nutteloze kill 1000 enemies on horse back while on fire.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 13 december 2022 11:02
    @coola De achievements zijn er natuurlijk ook al door de playstation en xbox versies etc. Dus is volgens mij eigenlijk gewoon een kwestie van die overzetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 13 december 2022 11:07
    @coola Komt volgens mij niet bij Epic vandaan maar vanaf Ubisoft`s UPlay. Daar hebben ze wel een soort van achievements etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 13 december 2022 11:06
    Wat een onzin, achievements zijn zo zinloos IMHO. Vaak zitten er ook nog dan eens van die irritante achievements bij die bijna onmogelijk te halen zijn of waar je dan toch eerst een handleiding voor nodig hebt om te weten hoe je die moet halen. Gaan zitten huilen omdat er geen achievements zijn is toch wel erg triest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 13 december 2022 11:11
    @SuperDre En toch vind ik het soms wel chill aan achievements dat het voor mij een stimulant kan zijn om een game op een andere manier te spelen dan ik normaal zou doen, andere wapens te proberen of om bepaalde dingen op te zoeken die ik anders niet snel zou doen. Dus vind het zelf altijd wel fijn om een beetje beloond te worden op die manier. Ook al is het voor mij geen dealbreakers zoals sommigen doen, maar meer een nice to have

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 11:43
    @SuperDre

    Mee eens….. althans de meeste trophies/achievements zijn zinloos vooral als ze achter een difficulty wall zitten.

    Te triest voor woorden om een game af te branden als het geen achievements heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 13 december 2022 11:56
    @coola als ze achter een difficulty wall zitten vind ik dat meestal wel leuk. Het kan een extra uitdaging bieden en me motiveren beter te worden in de game. Daarmee stel ik een doel voor mijzelf en kan ik meer voldoening uit de game halen omdat ik dan voor mijzelf een obstakel overwonnen heb.

    Dat vind ik veel leuker dan 100 vlaggetjes verzamelen o.i.d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2022 14:42
    @SuperDre
    Voor talloze mensen zijn achievements een onderdeel van het spelplezier. Logisch dus dat die groep er van baalt dat ze niet in Steam versie zitten (terwijl ze wel op de PlayStation en xbox aanwezig zijn). Misschien jezelf eens in anderen verplaatsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 14 december 2022 15:05
    @SuperDre Jij vind het onzin, betekend niet dat het onzin is. Het geeft mij voldoending als ik alle trophies haal en een game 100% heb. Geeft me een gevoel van ik heb in ieder geval me geld eruit en het zorgt ervoor dat ik toch alle collectibles etc ga halen wat ik anders niet zou doen. Niet 1 maar meerdere keren heb ik juist door trophy/achieve hunten easter eggs of andere secrets gevonden die ik normaal niet tegen was gekomen. Het is wel degelijk een valide punt als andere versies van het het spel ze wel hebben en de rest niet. Vaak lost dit voor mij ook de innerlijke strijd van, speel ik het op de switch op PS? Kies ik toch voor PS vanwege trophies. Het enige wat triest is dat je waarschijnlijk geen doorzettingsvermogen hebt of niet goed genoeg bent om bepaalde difficulties te behalen, maar dat is een persoonlijk en individueel probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 13 december 2022 11:55
    Fans zijn ook gewoon kut vandaag de dag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 14:17
    @Baukereg

    Niks mis met fans. De mierenneukerige fans die op als wel wat te zeiken hebben zijn kut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 13 december 2022 15:56
    @coola Dat noem ik dan ook geen fans meer, maar gewoon zeikers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 16:41
    @Ziminar

    Fans kunnen ook zeikerds zijn :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 13 december 2022 16:19
    Tja ik vind het wel een badge of honor dat je bepaalde games hebt kunnen uitspelen of dat je 100% hebt behaald.

    En het zit in de andere versie van de game ook dus er is geen enkele reden dat het hier ontbreekt.