Nieuws
Snes mini

Fan bouwt eigen SNES Mini

Klein maar fijn

Geschreven door Peter Paardekooper op

Een Nintendo-fan heeft zelf een SNES Mini gemaakt.

Vanaf 11 november ligt de NES Mini in de schappen voor 64,99 euro. Dit officiële Nintendo-product speelt dertig klassieke NES-games af. Een Nintendo-fan wilde echter niet wachten tot Nintendo met een soortgelijke versie van de Super Nintendo kwam, en maakte zijn eigen versie.

Youtuber Hugo 'lyberty5' Dorison heeft de kleine console gebouwd met een Raspberry Pi Zero, een USB-hub en klei. Onderstaande video toont precies hoe Hugo het apparaat heeft gemaakt. Hij noemt het apparaat de SNES Micro.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Last Guardian uitgesteld naar december ReCore geplaagd door lange laadtijden
8

Reacties op: Fan bouwt eigen SNES Mini

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • toeterbaas198219

    • 12 september 2016 16:40
    Wat moet je er toch mee vraag ik me soms af , Ook die mini nes is pure geld klopperij.
    Hoezo ouwe shitzooi verkopen.
    Komop de tijd is geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 12 september 2016 17:25
    @toeterbaas198219
    Ooit gehoord van nostalgie?

    Het is een goed concept, 30 spellen voor een vaste prijs, speelbaar op hd tv's terwijl een gewone NES aansluiten problemen geeft met scaling.

    Ik zal zelf alle spellen met plezier weer opnieuw gaan ervaren, terwijl ik de volgende generatie (mijn neefje en nichtje) ook laat kennismaken met de spellen waar ik mee ben opgegroeid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 12 september 2016 18:47
    @warcryptic Ja ach , Nostalgie….
    Ik vraag me toch af waarom men dit koopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 12 september 2016 21:29
    @toeterbaas198219 Het zal je verbazen hoeveel plezier je toch kunt hebben met die oude spellen, ik vermaak me er vaak langer/meer mee dan met al die nieuwe games..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 12 september 2016 21:34
    @SuperDre kan me niet voorstellen dat ik meer fun heb met sidescroll games dan bijvoorbeeld upcoming MW remaster , bf1 , etc etc etc … .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 13 september 2016 10:04
    @toeterbaas198219
    Goed zo, dan heb je nu geleerd dat niet iedereen van dezelfde soort spellen houdt.

    Dat jij het je niet voor kunt stellen betekend niet dat dit zo is.
    Komende winter zullen er genoeg mensen zijn die de mini NES aanschaffen en meer plezier aan zullen hebben dan de zoveelste MP shooter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 13 september 2016 20:32
    @warcryptic Nou ben benieuwd hoe geweldig veel 8 bit fun we kunnen verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 19 september 2016 10:35
    @toeterbaas198219 Nou, ik kan daar dus wel meer plezier aan beleven, en met mij velen, anders zou de retrogaming business totaal niet aanwezig zijn..