Dat vertelt Todd Howard in de podcast van Lex Fridman. De serie speelt zich volgens Howard af in een apart gedeelte van de Fallout-wereld. "Laten we een verhaal vertellen dat in de wereld die we hebben gebouwd past, geen van de regels breekt, kan refereren naar dingen uit de games, maar die het verhaal van de games niet opnieuw vertelt", vertelt hij. "Het bestaat in dezelfde wereld, maar het is een uniek ding, het voegt dingen toe."
Deze benadering haalde Howard over om de serie te maken. "Toen mensen een film wilden maken, wilden ze het verhaal van Fallout 3 of Fallout 4 vertellen en dat was 'meh'. Voor deze serie was de insteek 'hey, laten we iets maken dat bestaat binnen de wereld van Fallout."
De serie is daardoor volgens Howard niet enkel geschikt voor fans van de games. "Mensen die de games niet hebben gespeeld, die niet hebben ervaren hoe cool Fallout is, kunnen wel de serie kijken."
De televisieserie gebaseerd op Bethesda's Fallout-reeks werd in 2020 al aangekondigd en wordt gemaakt voor Amazon. De serie wordt mede gemaakt door Westworld-bedenkers Lisa Joy en Jonathan Nolan. Laatstgenoemde - de broer van Christopher Nolan - zou tenminste een aflevering regisseren.
Onder de castleden vallen in ieder geval Twin Peaks-acteur Kyle MacLachlan, Aaron Moten (Next), Xelia Mendes-Jones (Havoc) en Walter Goggins (Justified). Captain Marvel-schrijver Geneva Robertson-Dworet en The Officer's Graham Wagner worden de showrunners. Todd Howard is executive producer.
Het is niet bekend wanneer het eerste seizoen van de serie op Prime Video komt te staan.
Reacties op: Fallout-televisieserie volgt niet het verhaal van de games
Grimes
Mmo-veteran
Lxtreme
-JK-
-JK-
Deze zin kan van vele coole game serie/films een doorn in het oog zijn.
Het word dan mainstream gemaakt en vaak worde de niche details die een game dan zo tof maken, weg gelaten.
Maar wie weet, er is nog niks gemaakt en misschien word het wel wat.
Ayn
Op sich is dit wel de beste aanpak, laat een aantal factions/personages een cameo maken voor de fans - maar laat vooral het verhaal en de wereld voor zichzelf spreken. Deze gamewereld is daar perfect voor.
Ryme