Onlangs kondigde Interplay aan dat de volgende game in de Fallout reeks enkel op consoles zal verschijnen. Daarnaast was het spel geen turn-based RPG meer maar een 3D actiegame met RPG elementen. De fans van de eerste twee delen in de reeks waren dan ook woedend, iets wat de makers reeds van tevoren aan zagen komen, blijkt uit een interview bij HomeLanFed. Men wist immers dat men met een consoletitel hoe dan ook de hardcore Fallout fans niet kon plezieren, maar dat men het unieke universum van het spel wel aan een hele andere groep gamers kan tonen. Want, zo zegt men, Fallout wordt nie gemaakt doordat het een turn-based RPG is, maar door het unieke universum waarin deze RPG zich afspeelt:HomeLAN - Fallout has a huge cult following for many gamers. How does the following for this series affect the development of the game?

Chuck Cuevas - When we started discussing a Fallout console game, we looked at the fan sites and what they wanted out of future Fallout titles. The hardcore fans aren't into consoles or action games, so we knew from the outset that some fans wouldn't get into the idea. But at the same time, we felt that the Fallout universe is a rich, wonderful game setting, and many Fallout fans as well as console gamers who aren't familiar with Fallout will love playing around in it. FallOut: The Brotherhood of Steel zal kort na de eerste FallOut afspelen en zal nog steeds de nodige verhaalelementen, RPG-invloeden zoals NPC's en de bekende FallOut humor bevatten. Men hoopt dan ook dat deze consoleversie een heel nieuw publiek weet aan te trekken voor het FallOut universum. Of dat gaat lukken is nog even afwachten tot de release in het derde of vierde kwartaal van dit jaar. Lees het hele interview hier.