Nieuws
Fallout 76 special

Fallout 76 krijgt perk-kaarten

Oud systeem in een nieuw jasje

Geschreven door Pablo Bool op
Fallout 76 bevat het bekende S.P.E.C.I.A.L.-progressiesysteem. Het systeem krijgt een nieuwe dimensie door toevoeging van perk-kaarten.

Eerdere Fallout-games bevatten de zeven verschillende S.P.E.C.I.A.L.-eigenschappen: Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility en Luck. Door het verbeteren van een van deze eigenschappen kan een speler een unieke speelstijl creëren.

Dit systeem passeert wederom de revue, maar met de toevoeging van perk-kaarten. Wanneer een speler een level omhoog gaat, krijgt hij of zij een perk point. Bij investering van een perk point in één van de S.P.E.C.I.A.L.-eigenschappen, kan de speler kiezen uit één van drie perk-kaarten die betrekking hebben tot de gekozen eigenschap.

Als voorbeeld geeft de kaart 'Inspirational' jou en je team vijf procent meer xp. Er is wel een gelimiteerd aantal slots, dus spelers moeten hun kaarten zorgvuldig kiezen.

Perk kaart

De kaarten hebben ook drie verschillende rangen. Met elke rang verdient een speler meestal vijf procent toename van een bepaalde vaardigheid. Deze kaarten kunnen gedeeld en geruild worden met medespelers in zijn team om zo een deck samen te stellen.

Eerder maakte het bedrijf Noclip een documentaire over de game die een kijkje achter de schermen van Bethesda geeft. In de video worden ook uitspraken gedaan over het nieuwe progressiesysteem.

Perk kaart stats

Dit artikel delen:

Lees meer

SNK 40th Anniversary Collection komt dit jaar naar de Switch De beste gamedeals van de week
8

Reacties op: Fallout 76 krijgt perk-kaarten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Peerkebest

    • 5 juli 2018 12:45
    Ik ruik lootboxes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 juli 2018 12:53
    @Peerkebest
    Nou Ehm…. niet dus. Bethesda zal nooit een pay to win systeem toepassen. Ookal kent Bethesda 1 zwarte dlc bladzijde in hun geschiedenis is het wél een ontwikkelaar die er is voor de gamers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 juli 2018 14:25
    @rreloaderr 1 zwarte dlc pagina ? je kunt er een boek over schrijven.. ze zijn zowaar de uitvinders van overpriced achterlijke DLC (horse armor) uitmelk praktijken met betaalde mod , games die decennia lang vol met dezelfde bugs zitten (oblivion / gamebryo engine wederom ;p ) , nu weer geen mod support voor de switch versie van oblivion (die gewoon 60 friggin euro kost)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 juli 2018 22:34
    @rreloaderr Sorry hoor, maar je bent zo blind als het maar zijn kan. WIE is 'de gamers'? meeste zijn een stel zeurende verwende nesten die zelf niet weten wat ze willen. Probleem is, wat JIJ leuk vindt hoeft een ander niet leuk te vinden, en andersom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Peerkebest

    • 5 juli 2018 13:47
    Nou ben ik altijd groot fan geweest van de games van Bethesda en zal ook nooit beweren dat ze er niet zijn voor gamers maar toch staat heel het principe van kaarten mij niet aan. Waarom niet gewoon skills in een skilltree? Zelfs al komen er geen lootboxes dan nog vind ik dat games te veel op elkaar gaan lijken. Of je nou Fallout 76 dan, Battlefront 2 of Forza speelt de progressie begint toch te veel op elkaar te lijken terwijl het toch prachtige games zijn die helemaal niks met elkaar hebben. Laat elke game zijn eigen progressie systeem creëren en laat de kaarten lekker bij Hearthstone. Vond je het zelf niet prachtig om de eerste keer door de skilltree van Skyrim te bladeren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • serphilith

    • 5 juli 2018 14:31
    @Peerkebest
    (GEBASEERD OP MENING)
    Ze hebben hoogstwaarschijnlijk net als alle andere grote publishers gewoon een focus groep van 12-16 jarige kinderen die zoals altijd aangeven dat ze Kaal of djuty leuk vinden en baddies willen neer schieten, dit is de reden dat alles eenheidsworst lijkt.

    Kijk naar de werkwijze van EA Games: Maak concept > Show teasers om interesse te pijlen > 1ste productie ronde > trailer > focus groep > 2de productie ronde > release > (community backlash) > patching > shutdown servers > 'go back to start'…


    Ik hoop dat je kunt begrijpen waar ik naar doel, multiplayer games zijn er bijna altijd om snel te cashen want dit categorie spelers raakt snel uitgekeken bij een game en gaat terug naar zijn favo reeks. Ik ken persoonlijk mensen die op dag 1 meteen de nieuwste shooter kopen en spelen dit voor een maandje ofzo. Hierna gaan hij terug naar CS:GO en wacht op volgende hype game. Genoeg ge-rant, mijn excuus als dit verhaal niet te volgen is haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 5 juli 2018 15:13
    @serphilith sluit ik me voledig bij aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Peerkebest

    • 5 juli 2018 15:17
    Ik begrijp je reactie zeker en ook vanuit het oogpunt van Bethesda snap ik dat er geld binnen moet komen maar toch vind ik het jammer dat een van mijn faforiete developers deze kant op gaat. Hopelijk blijft elder scrolls VI wel singleplayer dan hoezeer ik een coop skyrim toch zie zitten.