Nieuws

Fallout 4-patch uit voor pc, later deze week voor PS4 en XOne

Gebruik van mods wordt moeilijk gemaakt door nieuwe patch

Geschreven door Lucas May op

De eerste patch voor Fallout 4 is officieel verschenen voor pc-gebruikers. Spelers op PlayStation 4 en Xbox One kunnen later deze week de patch verwachten. 

De patch verbetert voornamelijk de technische stabiliteit van de game, verder zijn bugs en crashed tijdens specifieke quests opgelost. De volledige lijst met verbeteringen is te lezen op Steam.

Eerder verscheen deze patch als bèta voor pc. Bethesda zegt een vergelijkbaar updateproces te gebruiken als bij vorige games. Dit betekent veel kleine fixes met tussendoor een grote patch.

Pc-spelers die gebruik maken van mods ondervinden problemen na het installeren van de patch. De geïnstalleerde mods worden niet toegepast in de game. Een oplossing hiervoor is om de Nexus Mod Manager te starten en hierna de game op te starten. Vervolgens moeten gebruikers terug naar de Nexus Mod Manager om alle gewenste mods weer in te schakelen. Wanneer deze stappen voltooid zijn kan Fallout 4 weer met mods gespeeld worden. Het is niet bekend of Bethesda dit zelf op gaat lossen.

Bron: Steam

Dit artikel delen:

Lees meer

Brütal Legend 2 komt mogelijk als Psychonauts 2 een succes is Guerrilla Cambridge geeft details over PlayStation VR-game Rigs
11

Reacties op: Fallout 4-patch uit voor pc, later deze week voor PS4 en XOne

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • yucko

    • 8 december 2015 13:02
    De game liep prima, beter dat deze patch dat niet verneukt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 8 december 2015 13:09
    Wacht op nog een paar patches voor de console, hopen dat het dan een als een zonnetje loopt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Galixy84

    • 8 december 2015 13:25
    Hopelijk komen ze met een update waardoor je makkelijker kan bouwen. Een tweede verdieping maken dat perfect aansluit op de 1e is gewoon niet te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 8 december 2015 14:15
    Het zweeft inderdaad over begane grond. Hier irriteer ik me gewoon mateloos aan. Zelf zou het draaien van voorwerpen erin gepatched moeten gaan worden. Draaien is nu ook een rampenplan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WijvanWCeend

    • 8 december 2015 14:44
    @Galixy84 probeer eens een vloer neer te leggen. Ik heb op red rocket een paar verdiepingen bij gebouwd, en t sluit allemaal mooi aan. Dus je bouwt een plafond, en legt daar een houten vloer op. Ziet er prima uit bij mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 8 december 2015 20:02
    @Galixy84 je moet de trap met 2 verdiepingen gebruiken, daaraan een vloer aanvastmaken. Van daaruit verder bouwen. Er is een soort houten muur die perfect past tussen de 2 vloeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 8 december 2015 14:22
    Zijn ze ook aan een grote patch aan het werken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marcus88

    • 8 december 2015 16:20
    Jammer genoeg doet de helft van mijn mods het niet meer. (Spel liep voor de patch geweldig bij mij) Als ik Nexus Mod Manager gebruik heb ik dat inderdaad na het opstarten alles uitgevinkt is maar als ik dan weer alles aanvinkt verandert er niks helaas..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 8 december 2015 16:53
    Ondervind weinig problemen op de console met Fallout 4, enige waar ik me af en toe matig aan irriteer als je hond in een deur opening blijft staan dan zit je soms te kutten om erdoorheen te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 8 december 2015 17:40
    Sorry, maar wat een prutsartikel door gamer.nl. Ik blijf als lezer vooral met vragen zitten en de grootste waarom wordt het gebruik van mods moeilijk?

    Edit: foutje, artikel laadde niet goed, ik dacht al. Excuses

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 8 december 2015 20:04