Tsja, de een noemt het marketing praat, de ander noemt het olie op het vuur gooien en weer een ander noemt het de waarheid; uitspraken van ontwikkelaars die lijken te bevestigen dat een bepaalde console sterker is dan de andere.
In een interview van IGN met Factor 5 wordt in ieder geval duidelijk dat hun draken-game Lair niet mogelijk is op de Xbox 360......in zijn huidige vorm tenminste. De ontwikkelaar gebruikt de verschillende SPE's van de Cell ten volste om de game in 1080p weer te geven. De ontwikkelaar benadrukt dat men bij het maken van een game zich het liefst concentreert op de capaciteiten van één console. Ditmaal is het de PS3.
De unieke gameplay-aspecten worden in het interview ook uit de doeken gedaan. We mogen na de release van de game ook nog eens extra downloadable content verwachten.
Check het hele interview hier. Met dank aan DeadRevolver voor het melden van dit nieuws.
Reacties op: Factor 5: Lair in huidige vorm niet mogelijk op Xbox 360
strangegun
keithsonic07
Aligator NL
Ohmega
hacktic
Hubman
jantjegoestobollywood
De game is op de Cell cpu en de RSX Gpu geprogrameerd. De Xenon is een andere CPU en de Xenos een andere GPU daarom gaat het dus niet werken en wordt porten moeilijk.
Maar goed tis weer wachten op de fanboy oorlog die zich hier weer gaat ontketenen. Net zoals bij elke PS3/360 topic. Man de consoles zijn kwa kunnen bijna gelijk (De een wat sneller in het ene de ander in het ander. Big deal have fun), Big deal koop wat je leuk vindt en heb een game orgasme terwijl je die console speelt.
Ik verheug me netzoveel op vele 360 titels als dat ik na die paar tot nu toe anounced PS3 titels uitkijk. Komen er nog meer de console is nog lang niet uit maar op het moment gewoon minder titels, maar GOW 3 zal vast wel uitkomen en nog vele anderen
anonymous
Snake NL
jantjegoestobollywood
Ze zouden dan de hele engine opnieuw in moeten kloppen en optimaliseren voor Xenon en Xenos gebruik.
keithsonic07
Na de uitspraak van Factor 5 zullen de X-fans zeggen:'Marketing gel*l !'
Als blijkt dat dit spel grafisch een stuk beter is dan alles wat er op de 360 komt dan
zullen de X-fans stug blijven volhouden dat dit spel met gemak op de 360 kan draaien.
Zelf denk ik dat de uitspraken van Factor 5 een mengsel is van waarheid en marketing. Het ziet er mooi uit maar waar het mij om gaat is of het goed speelt.
jantjegoestobollywood
Maar goed misschien vergis ik mij en is het een sarcastiche post. Maar de laatste paar dagen met het gestechel over dit onderwerp op de meeste fora kijk ik er niet meer van op. Het haalt het slechtste in de mensen boven blijkt wel.
PjotrStroganov
Valt me overigens wel op dat de ps3 veel minder moeite lijkt te hebben met grote landschappen. Games als Lair, Fatal Inertia en ook White Knight tonen geen pop-up of zelfs maar zichtbare Lod effecten.
Ik hoop dat de ontwikkelaars hun software ook een beetje weten te optimaliseren voor de Xbox 360, want er zijn momenteel maar een paar games die echt zonder moeite lopen op deze console.
jantjegoestobollywood
De reden dat het een beetje raar eruit komt is omdat veel game journalisten (niet gamers.nl) vaak net als TV sensatie willen (Kijkcijfers zeg maar) waardoor meer mensen op hun site kijken. Tel daar bij dat Sony van beide graag gebruik maakt (Factor 5 haar interview en Gamenews site sensatie lust) en daar gaan we dan weer met een leuke fanboy discussie.
keithsonic07
Waarom altijd stug blijven volhouden dat de 360 net zo krachtig is als de PS3? Het gaat mij om de games. En al zou het zijn dat Liar er 10x beter uitziet op de 360, wat maakt het uit?
Edit: Ja, mijn post was sarcastisch bedoeld. En een reactie op sommige 360-fanboys die altijd maar weer moeten aantonen dat elke PS3 game makkelijk zou draaien op de 360. Ik vind dat op zich wel grappig omdat het vooral belangrijk is dat de desbetreffende games alleen uitkomen op de PS3. Het is dus helemaal niet relevant dat de '360
dit met gemak kan draaien.'
*Unknown*
anonymous
jantjegoestobollywood
Aan bedien kanten worden screens namelijk behoorlijk gescreend
Maar idd beide hebben gelijk, kwa performance schelen ze elkaar amper maar kwa architectuur behoorlijk. Ze hebben beiden hun slechte en goede kanten voor het programeren. Hebben veel multiplatform developers ook al aangegeven als een probleembje. Een engine die op beiden goed loopt is op het moment heel moeilijk te realiseren.
keithsonic07
joranbroere