Nieuws
Quest 2

Facebook test reclames op Oculus vr-brillen

Vooralsnog alleen in de game Blaston

Geschreven door Michel Musters op
Facebook test sinds gisteren de vertoning van advertenties op diens Oculus vr-brillen.

Eerder deze maand liet het bedrijf al weten te gaan experimenten met advertenties op de Oculus-app, maar nu geldt dat dus ook voor de headsets zelf. Facebook is hier transparant over in een blogpost.

De eerste game waarin de advertenties worden getest, is Blaston, maar er zouden meerdere kleine ontwikkelaars zijn die meedoen aan de test. Facebook hoopt zo een markt te creëren die steeds meer rendabel is voor ontwikkelaars, wat de hoeveelheid kwalitatief hoogstaande vr- en ar-games weer moet laten groeien.

De advertenties moeten geen data uit gesprekken die spelers op Messenger houden gebruiken, en ook de data die voortvloeit uit bewegingen die spelers maken wordt niet gebruikt.

vr vrijdag

Dit artikel delen:

Lees meer

Tekenfilm Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms in de maak Bethesda: 'Exclusiviteit Starfield gaat een beter product opleveren'
10

Reacties op: Facebook test reclames op Oculus vr-brillen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Pascal08

    • 17 juni 2021 09:15
    Is het misschien een idee om die reclame op wc papier te bedrukken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 17 juni 2021 09:46
    Lol ja is te verwachten, de games zelf brengen niet genoeg geld in het laadje dus worden er reclames in de games gemaakt. Super irritant, hopelijk nemen andere ontwikkelaars dit niet over. Reclames over auto's in een middeleeuwse game….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PhydomiR

    • 17 juni 2021 09:47
    Ik ben heel blij met mijn CV1 maar ze maken het zo wel heel makkelijk om Oculus niet eens mee te nemen in mijn overwegingen bij een eventuele upgrade.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • F5544

    • 17 juni 2021 13:10
    @dorothyehg moet je kleren kopen trut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sgsvve

    • 17 juni 2021 10:29
    Facebook maakt op deze manier, zoals alles kijk wat ze met whatsapp gaan doen, die oculus kapot. Nooit, nevernooit ga ik die bril aanschaffen met reclame. Bah.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 juni 2021 10:55
    Leuk zeg, betaal je al 10 euro om het spel te kunnen spelen, krijg je alsnog reclames voorgeschoteld.. Voor free to play games kan ik me het voorstellen en heb ik er ook geen moeite mee (afhankelijk van hoe intrusive de reclames zijn, tussen de matches door geen probleem, als popup tijdens een match, not done).
    Maargoed, dat is dus wel het probleem met dat de consument voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten, en dat zal toch ergens van betaalt moeten worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 17 juni 2021 14:19
    @SuperDre Volgens mij zijn er best wel consumenten bereid om te betalen voor reclamevrije content, mits het bedrag uiteraard dan naar proportie is. Alleen is dat óf simpelweg niet mogelijk, óf ze betalen voor de content en krijgen (uiteindelijk) alsnog reclame voor hun kiezen.

    Daarbij worden reclames en advertenties wel steeds opdringeriger en
    alomtegenwoordiger en mijns inziens kun je dat niet enkel aan de consument wijten.
    Facebook zal het nu misschien bij relatief bescheiden, keurige ingame advertenties houden, maar ook en juist in VR en AR zal de reclame heel geleidelijk steeds meer in your face worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 17 juni 2021 20:56
    Zonder fb had ik die bril wel willen kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LtJamesWatts

    • 17 juni 2021 22:43
    Dat ik Facebook diende te gebruiken stoorde mij niet maar reclames… maakt mij dan wel zeer teleurgesteld 😔

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    donnaycq

    • 20 juni 2021 11:02
    Hоi! Bezoek mijn pаginа in dе Sех Club - https://bit.ly/3wEHfXa