Nieuws
Fable

Fable nog niet klaar om getoond te worden

Meer dan twee jaar na de onthulling

Geschreven door Jari Klapwijk op
Xbox zou Fable graag opnieuw willen tonen maar daar is Playground Games nog niet klaar voor.

Dat vertelt hoofd van Xbox Game Studios Matt Booty tijdens Pax West (via VG247). "Ze willen geen dingen laten zien voordat het klaar is, maar als er een game is waarvan ik elke keer als ik er iets van zie denk 'we moeten dit laten zien', dan is het wel Fable. Omdat er een hoop coole dingen zijn. Het team heeft heel duidelijk gemaakt dat we pas iets tonen als het af is."

Booty gaat vervolgens in op de ontwikkeling van Perfect Dark die volgens hem op rolletjes zou verlopen. "We zijn net een grote samenwerking aangegaan met Crystal Dynamics en ik lees online: 'oh, dat moet betekenen dat er een probleem is'. Maar eigenlijk is het het tegenovergestelde. Natuurlijk werken we met ze samen. Dat is hoe we een enorme hoop werk verrichten."

Officieel is niet bekend hoelang de nieuwe Fable al in ontwikkeling is en wanneer de game uit moet komen. Het spel werd in de zomer van 2020 aangekondigd. Eind vorig jaar lekte al uit dat de game toen al zo'n vier jaar in ontwikkeling was. Ook voor Perfect Dark is nog geen releasedatum bekend. Beide games komen naar Xbox Series X en S en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Midnight Suns-video draait om het hoofdpersonage NBA 2K23 is 153 GB op Xbox Series X
47

Reacties op: Fable nog niet klaar om getoond te worden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 08:54
    Goed om te lezen! Als ze nou eens vaker updates zoals deze delen, dan zou dat veel roddels -gebaseerd op niets- schelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 6 september 2022 09:00
    @PietS. Inderdaad Xbox geeft te weinig grote presentaties in een jaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 6 september 2022 09:03
    Ik zie liever niets dan een CGI zoetmakertje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 09:04
    @-JK-

    Onder het nom: Beter iets dan niets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 6 september 2022 09:07
    @PietS. andersom ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 09:41
    @-JK-

    Ik doel erop dat veel mensen zo wel denken, haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 6 september 2022 09:07
    @PietS. Wat hebben we aan cgi trailers helemaal niets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 09:41
    @Snoop213

    -Niets- is overdreven, maar ik zie ook veel liever gameplaybeelden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 6 september 2022 09:45
    @PietS. CGi trailers betekent vaak dat een game veels te vroeg onthult is. Daarbij hebben we al een cgi teaser trailer gehad van deze game dus wat ik eerder zei daar schieten we niks mee op
    Toon je game pas wanneer er gameplay beschikbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 09:46
    @Snoop213

    Dat is jouw standpunt en dat is prima. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 6 september 2022 09:52
    @PietS. Maar waarom vindt jij dat je iets hebt aan een CGI trailer? Want deze game heeft al een CGi teaser trailer gehad namelijk. Wat wordt je wijzer van een Cgi trailer? Ja je weet dat een game in ontwikkeling is. Maar je weet dat je nog jaren moet wachten. En het kan ook misleidend zijn. Als beste voorbeeld Banjo kazooie nuts and bolts teaser cgi trailer waar ze ons lieten denken dat het een 3D platformer ging zijn. Maar uiteindelijk werd het een gare voertuigen bouw game. Maar ik ben dus benieuwd wat jij nuttig vindt aan CGI trailers?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 september 2022 09:56
    @Snoop213 er zitten vaak hints in, neem killzone 2 was bijna het zelfde als cgi teaser. En zo zijn er andere games die vaak hints hebben naar wat voor gameplay het kan hebben. Maar je hebt ook cgi trailers en dan lijkt de game er helemaal niet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 10:10
    @Snoop213

    Omdat CGI-trailers (zoals @hulstpower als aangeeft) hints naar story en gameplay kunnen bevatten en ik het leuk vind om om de zoveel tijd een visuele update te krijgen over de game. Gameplaybeelden zijn imo beter, maar een CGI-trailer vind ik ook weleens leuk, op z'n tijd.

    Verder ga ik hier geen discussie over voeren. Jij mag vinden wat jij wil en ik vind bovenstaande. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 6 september 2022 10:43
    @PietS. Dat kan maar we hebben veel voorbeelden gezien waar na een Cgi trailer er niets van terecht is gebracht. Mooi voorbeeld Beyond Good and Evil 2. Zeer vroege game aankondigingen voegen niets toe vindt ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 6 september 2022 10:51
    @Snoop213

    Dat kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 september 2022 16:33
    @Snoop213 maar er zijn ook voorbeelden dat het wel zo er uit kwam, killzone 2 is de beste voorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • turkieturkiei

    • 6 september 2022 10:58
    @Snoop213

    Helemaal mee eens man

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 september 2022 09:04
    Ik heb toch wel een beetje mijn twijfels of deze studio echt goeie Fable game kan maken. Fable draait om story telling en rpg, twee dingen waar deze studio niet veel ervaring mee heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 september 2022 09:33
    @Ziminar zeg maar geen ervaring mee heeft, maar daar kunnen ze talent voor aannemen. Wat ze wel goed kunnen is open werelden maken die heel mooi zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 6 september 2022 11:14
    @hulstpower Tuurlijk, maar ik moet het eerst nog maar zien wat eruit komt