Nieuws

F1 2015 draait in 1080p op PS4, 900p op Xbox One

Ontwikkelaar streeft naar 60fps

Geschreven door David Kers op
F1 2015 gaat op de PlayStation 4 in 1080p en op de Xbox One in 900p draaien. Uitgever Codemasters laat weten dat 60 frames per seconde ook het streven is voor beide versies.

Steve Emblin, gamedesigner van F1 2015, laat tegen over gamewebsite Eurogamer weten: “Op de console zitten we erg, erg dichtbij 60fps. Iedereen bij de studio doet het fantastisch met het optimaliseren en we zitten in de laatste paar maanden voor de release, waar het een grote push is om 60fps te halen.”

Op de vraag waarom F1 aan de late kant verschijnt voor de nieuwe generatie zegt Codemasters het volgende: “We hebben alles vanaf het begin aan moeten opbouwen. Onze vorige games, waren altijd gebouwd op wat we ervoor hadden en we hadden een stabiel platform om te bouwen. Deze keer, met deze game, wilden we de kracht van de nieuwe consoles gebruiken. Om dat te doen moesten we van meet af aan beginnen.”

F1 2015 verschijnt op 12 juni voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Grafische opties consoleversie Project Cars bekend Botanicula- en Machinarium-ontwikkelaar toont nieuwe adventure
15

Reacties op: F1 2015 draait in 1080p op PS4, 900p op Xbox One

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shadow

    • 16 april 2015 13:08
    *Gooit zout in een wond*
    en PC op 1440p @ 120 fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Eellie

    • 16 april 2015 13:14
    Uhm ja. Niet op mijn PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 17 april 2015 00:32
    Is wel even compleet afhankelijk van wat voor PC je hebt, en met welke instellingen je speelt.. tja 1440p @ 120fps met alles op laag is geen probleem…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ahole

    • 16 april 2015 13:16
    Gaan we weer over resoluties zaniken zoooo 2012 is er niks interessants over de gameplay te vermelden online functies, licenties, Splitscreen ondersteuning.?? nee hoor RESOLUTIES KAK triest!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 16 april 2015 17:24
    Dat komt omdat anno 2015, alles gewoon moet draaien op 1080p met 60 fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 16 april 2015 20:29
    Alsof GFX de gameplay voorspelt, daarnaast is er niks mis met een game die op 30fps draait.

    Daarnaast moet je ook nog eens kijken naar het spel, als het een spel is waarin een hoop gebeurt dan zal je 60fps niet veel mee maken (ik praat dan even over console games), tevens wordt er in dit topic niet gesproken over 60fps maar dat ze dat trachten te behalen, dit zijn verhalen die we ondertussen wel kennen.

    Vind het wel apart dat ze schijnbaar bij de Xone versie geen gebruik hebben gemaakt van de extra kracht die gebruikt kan worden als je Kinect weg laat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Darkness2K7

    • 16 april 2015 20:42
    En full 3d support ook via de oculus ,morpheus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ali3n8tor

    • 16 april 2015 21:01
    Dat komt omdat de 'extra' kracht bij het weglaten van kinect nihil is. 10% minder resources op de gpu die sowieso al getergd wordt door het edram drama en trage ddr3 geheugen doet niets. daarom is 900p voor de xbox one in de regelmaat het beste wat ie kan presteren.Ze krijgen mortal kombat X niet eens op 1080p draaiend..op project cars.. f1.. sunset overdrive.. 720p metal gear solid 5 .. Nee dank u.

    En nee graphics maken niet uit voor de gameplay. Maar als ik op een ander systeem dezelfde gameplay met betere graphics kan krijgen dan ga ik daar graag voor. maarja niet elke game kun je krijgen op je systeem naar keuze, en die xbox one komt er nog wel ooit. eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 17 april 2015 03:02
    Ik heb maanden geleden Dragon Age 3 gekocht op de PS4 omdat hij daar 1080P op was maar de framerate dropte regelmatig toch flink in elkaar, later las ik dat de XONE versie grafisch gezien niet veel onder deed ook al draaide die op 900P maar had geen last van frame drops.

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat ook al heeft het andere systeem de betere GFX wil niet zeggen dat dit altijd maar goed uitpakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 17 april 2015 10:47
    Heb ik ook gemerkt bij Dragon Age op de PS4 ja.
    Dat vind ik dus raar van zo'n ontwikkelaar dat daarvoor gekozen wordt. Je wilt toch een zo goed mogelijke ervaring bieden dan vind ik framedrops vele malen irritanter dan een lagere resolutie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Angelo_VP

    • 18 april 2015 21:43
    indd… 30 fps vreselijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 16 april 2015 17:14
    ooit een demo gespeeld. Eerste rondje zonder te sliden gereden. Alsof de wagen direct geplakt was op de weg. Direct de demo eraf geknald. Niets ten nadele van de game en fans van de game. Ik wil zelf gewoon liever een sim F1 game. Formula A in pCars is meer voor mij weggelegd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 16 april 2015 17:25
    Je weet dat bij formule 1 de auto op de grond geplakt moet zijn he ?

    Sliden in formule 1 betekent secondes in ronden tijden, en ongelukken.

    Maar als je niks weet over formule 1 moet je er ook niet over praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 16 april 2015 19:35
    www.youtube.com/watch?v=bruUUxUA_AI

    Nog altijd de beste F1 sim imo, in leven gehouden door mods.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BlackStarVegas

    • 17 april 2015 08:02
    Volgens mij heb je zijn punt een beetje gemist.
    Hij heeft het over de moeilijkheidsgraad - deze is nu te makkelijk voor hem.