Nieuws
F-Zero X

F-Zero X komt op vrijdag naar Nintendo Switch Online

Een abonnement op het uitbreidingspakket is vereist

Geschreven door Michel Musters op
De Nintendo 64-game F-Zero X wordt aanstaande vrijdag aan Nintendo Switch Online toegevoegd.

Dat heeft Nintendo aangekondigd. Aangezien het een Nintendo 64-game is, hebben Nintendo Switch Online-abonnees ook een abonnement op het uitbreidingspakket nodig. Alleen op die manier kunnen er op de Switch apps gedownload worden waarmee N64- en Mega Drive-games gespeeld kunnen worden.

F-Zero X verscheen in 1998 op Nintendo 64 en staat bekend om diens supersnelle raceactie. Spelers nemen het op tegen 29 andere computergestuurde racers op futuristische banen. Ook kan er tegen andere spelers gestreden worden in de Versus-modus. 

Dit artikel delen:

Lees meer

De Chaos Chamber in Tiny Tina's Wonderlands Man gebruikt coronasteun voor Pokémon-kaart, krijgt gevangenisstraf
15

Reacties op: F-Zero X komt op vrijdag naar Nintendo Switch Online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Draven

    • 9 maart 2022 10:21
    Geweldige game, heerlijke soundtrack. Technisch hoogstandje ook met 60fps op een Nintendo 64.

    Jammer dat het via die boutservice moet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 9 maart 2022 10:25
    @Draven Is het nog steeds zo slecht? En is die n64 controller nog te verkrijgen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 9 maart 2022 11:41
    1998: ik kocht een cartridge van f zero X voor mijn n64
    2007: ik kocht hem op de Wii Virtual Console
    2016: gekocht op mijn Wii-u
    2022: alleen te huren als je een switch online abbo + expantiepack koopt. stop je daarmee, doei doei games.

    Nintendo snapt er helemaal niets en gijzelen je liever dan dat ze de game(s) los zouden verkopen van of de fans zijn te dom om tegen dit soort maffia praktijken uit te spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 9 maart 2022 13:35
    @ali3n8tor

    Ja, want al die games opnieuw los kopen is een stuk goedkoper dan die €3,34 per maand die je betaalt voor de complete online service.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 9 maart 2022 14:47
    @PietS. Het kost 40 euro per jaar, die 3,34 is per maand en zonder de expantiepas

    maar zoals verwacht, de fans verdedigen het huren - wat houdt Nintendo tegen om F-zero X voor 4.99e los te verkopen op de store ? (lijkt me een redelijke prijs voor een 24 jaar oude game) nou?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 maart 2022 13:49
    @ali3n8tor

    Uhh, nee. Lees je even in voordat je wat zegt. 'Nintendo Switch Online (regular)' kost €19,99 per jaar en 'Nintendo Switch Online + Uitbreidingspas' kost €39,99 per jaar, wat neerkomt op minder dan €3,34 per maand.
    Bron: www.nintendo.nl/Nintendo-Switch-Online/Lidmaatschapsopties/Lidmaatschapsopties-1374627.html

    En waarom ze het zo doen? Waarschijnlijk omdat ze dan alles wat ze willen in 1 abonnement kunnen stoppen en gamers dat abonnement voor een klein prijsje af kunnen sluiten en dan ook meteen alles inbegrepen zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 9 maart 2022 13:36
    De online service word langzaam toch echt beter voor die paar doom denkers hier…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 9 maart 2022 14:49
    @Baroness Voor een dienst die startte in 2018 en op geen enkele manier kan meekomen met gamepass, xbox live, ps+ of Now , vind ik je best optimistisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 9 maart 2022 22:13
    @ali3n8tor Ik denk dat je niet op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen het gaat heel langzaam maar het word beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 maart 2022 13:52
    @Baroness

    Mensen weten vaak inderdaad niet waar ze over praten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 10 maart 2022 16:00
    @PietS. ja.. dat voel en merk je hier duidelijk een ander kamp waarschijnlijk, Sony fans die even ergens tegen aan willen schoppen. En ik denk ook aan de wat jongere gamers want ik lees hier niks over de nostalgische gevoelens van deze geweldige F-Zero X game.

    You Got Boost Power!!.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 maart 2022 09:25
    @Baroness

    Precies. Allemaal dingen roepen zonder zich in te lezen. Het voordeel is dan wel weer dat ze gemakkelijk te corrigeren zijn. Maar goed, zeurders hou je toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 9 maart 2022 15:40
    Leuk man… beetje teren op je oude games. Maak eens een nieuwe F-Zero ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 9 maart 2022 16:23
    Beetje jammer dat het voor Big N blijkbaar niet luceratief genoeg is om een nieuw deel te maken van een eigen serie die een cultstatus heeft, en drie geweldige console games heeft voortgebracht in het verleden. Ik tel die op de Gameboy voor t gemak ff niet mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 9 maart 2022 16:33
    Online multiplayer, met Nintendo's online infrastructuur… Ik zie de filmpjes al verschijnen met al die lag.