Executive Producer van Anthem deelt meer details over gameplay | Gamer.nl

Executive Producer van Anthem deelt meer details over gameplay | Gamer.nl

Executive Producer Mark Darrah geeftde laatste tijd veel antwoorden op vragen via href="https://twitter.com/BioMarkDarrah">Twitter</a> over Anthem. Zo wijdt hij nu uit over over gameplay, missies en de fictionele wereld in online rpg. Daarnaast is de releasedatum en cover bekend van het artbook 'The Art of Anthem'.

Gisteren zei Darrah op Twitter dat een sport deel uit maakt van de fictieve wereld van Anthem, maar dat deze niet speelbaar is in de game. De toevoeging van deze sport is dus puur om de lore van Anthem uit te breiden.

Er is tevens meer bekend over de verbrandingsmotor die in de Iron Man-achtige Javelin-pakken zit. Zo zijn ze bestand tegen water, omdat spelers ook de mogelijkheid hebben om te zwemmen. Bovendien heeft de motor meer moeite met omhoog vliegen dan omlaag. Er is dus meer kan op oververhitting wanneer men stijgt dan daalt. Wanneer men door bijvoorbeeld een waterval vliegt, wordt de motor weer gekoeld.

Qua gameplay meldt Darrah dat elk personage wordt voorzien van tekst dat wordt ingesproken door stemacteurs en dat cutscenes in mi ies niet voor medespelers overgeslagen kunnen worden. Filmische momenten kunnen spelers dus niet worden ontnomen. Ook is het niet mogelijk om een gevonden wapen meteen te gebruiken. Men moet eerst terugkeren naar de 'Forge'. Tenslotte worden spelers niet alleen maar met actie overspoeld, aangezien er mi ies bestaan waar geen gevechten in zitten.

4K en visuele schade

Eerder werd ook bekend dat het mogelijk is om visuele vertoning van schade uit te zetten. Zoals te zien is in een scène uit de E3-trailer, komen er nummers tevoorschijn wanneer men een vijand beschiet. Deze eigenschap komt ook voor in bijvoorbeeld The Division waar schade ook met behulp van cijfers wordt aangegeven.

In een tweet geeft Darrah met behulp van een screenshot aan dat deze aanduiding in het menu simpelweg kan worden uitgeschakeld of zelfs kan worden aangepast door de grote en de transparantie van de cijfers te veranderen.

Tenslotte had Darrah al eerder bekend gemaakt dat het ontwikkelteam nog niet zeker weet of de game in 4K en 60 FPS kan draaien op de Xbox One X.

Artbook

In ander Anthem nieuws heeft Darkhorse, een stripuitgever die samenwerkt met Bioware, het artbook genaamd 'The Art of Anthem' onthuld.

Als beschrijving wordt er gegeven: "The Art of Anthem licht de grandeur en schoonheid uit van deze gevaarlijke nieuwe wereld. Gevuld met content waar achter de schermen wordt gekeken van de game, originele concept art en exclusieve commentaar van de ontwikkelaars, The Art of Anthem is een fantastische toevoeging aan elke boekenkast van een gamer."

Het boek is te pre-orderen op Penguin Random House en Amazon als hardcover, maar ook als e-book. Waarschijnlijk verschijnt het boek ook in de Nederlandse winkels .

Het artbook verschijnt op 26 februari, vier dagen na de release van de game. Deze komt namelijk 22 februari naar de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Tijdens de E3 heeft onze hoofdredacteur Lucas May de game in actie gezien. In een preview kan je alles lezen over zijn ervaringen.

Anthem cover artbook
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou