Nieuws
Anthem

Anthem-maker Mark Darrah vertelt meer over de game

Vragen van fans worden beantwoord op Twitter

Geschreven door Arran Winmai op
Op Twitter heeft Executive Producer Mark Darrah fans de kans gegeven om vragen over Anthem te stellen.

Hoewel veel vragen al beantwoord waren door bijvoorbeeld informatie vanaf de E3, is er hier en daar wel wat nieuwe informatie bekend gemaakt.

Zo vertelt Darrah over Javelin loadouts. Spelers krijgen de optie verschillende loadouts op te slaan om zo snel en gemakkelijk te wisselen tussen verschillende sets. Dit kan echter niet tijdens gevechten.

Ook is er meer bekend over het vinden van loot. Gear die gedropt wordt zal van hetzelfde level zijn als dat van de speler. Het grootste gedeelte van de gedropte gear zal bovendien horen bij de Javelin die de speler op dat moment aan het dragen is, maar af en toe zal er een item verkregen worden die ergens anders bij hoort.

Daarnaast zijn er items die enkel verkregen kunnen worden door te verkennen. Darrah hint ernaar dat sommige items zelfs onderwater verstopt zijn.

Bovendien is er bekendgemaakt dat spelers zelfs in singleplayer interactie hebben met elkaar. Zo is het mogelijk een speler in een andere sessie weer tot leven te wekken als die toevallig ergens dood gevonden wordt.

Tenslotte zijn er nog wat andere kleine dingen bekendgemaakt:

  • Het is mogelijk de vaardigheden van een Freelancer te resetten.
  • Er zullen geen gevechten plaatsvinden tussen rivaliserende Freelancers.
  • Technisch gezien zijn Scars geen aliens, maar het zijn ook geen mensen.
  • Er zijn nog geen post-launch content plannen.
  • Anthem zal kleurenblind-feature bevatten.
  • Er zijn nog geen plannen voor crossplay tussen pc en consoles.
  • De game bevat fall damage.
  • Alle Javelins zijn buiten combat even snel.
  • Iedere Javelin wordt vrijgespeeld door een missie te spelen. Spelers kiezen zelf in welke volgorde ze dat doen.
  • Het is niet mogelijk om een Javelin-pak kwijt te raken, aangezien deze niet permanent vernietigd kunnen worden.
  • Hoewel het mogelijk is om missies met minder mensen te spelen, zijn ze ontworpen voor vier spelers.
  • Op het moment is er geen friendly fire. Wel laat Darrah weten dat dit in de toekomst nog kan veranderen.

Darrah en zijn team zullen vragen blijven beantwoorden tot de game uitkomt op 22 februari voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

anthem

Dit artikel delen:

Lees meer

Live om 20:00: The Awesome Adventures of Captain Spirit Kingdom Come: Deliverance krijgt uitbreiding en Hardcore-modus
2

Reacties op: Anthem-maker Mark Darrah vertelt meer over de game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • woutzorz

    • 26 juni 2018 16:17
    De game klinkt op zich wel veelbelovend, maar dit "Hoewel het mogelijk is om missies met minder mensen te spelen, zijn ze ontworpen voor vier spelers." staat me wel tegen. Dit betekend dat je het eigenlijk niet (optimaal) kan spelen zonder dat 3 van je vrienden het ook kopen. Ik vind het het leukste om met vrienden te gamen, daar niet van, maar 90% van de tijd game ik solo ivm tijdgebrek of omdat zij niet dezelfde games spelen of om wat voor reden dan ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 26 juni 2018 17:34
    @woutzorz das waar maja dat weet je van tevoren met zo'n spel.
    Net als destiny bijv. Als je dat met een paar vrienden speelt kan het super tof wezen maja als je dat alleen speelt denk je wtf ben ik eigelijk aant doen XD.
    En ze kunnen het natuurlijk aanpassen dat het scaled naar het aantal mensen,maar dat zie je niet vaak dat ze dat doen. ik verwacht het bij deze ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.