Er werd al druk gespeculeerd over hoe of wat. En na lang wachten is het dan zo ver. Rechtstreeks vanaf de QuakeCon in Dallas brengen we je als eerste ter wereld de eerste 2 screenshots van de Doom 3 multiplayer. Vanochtend had ik het geluk om de game uit te mogen proberen in een 20 minuten durende gameplay-sessie. Het gaat hier om de deathmatch met 4 spelers.

Verwacht in de komende dagen een uitgebreider verslag, maar wat ik nu alvast kan vertellen over Doom 3 multiplayer kan je hier onder lezen:

Wapens die aanwezig waren in de demo waren: pistool, shotgun, machinegeweer, flashlight (voor de donkere plekken en geschikt als melee-wapen), rocketlauncher en plasmageweer.

De map die we speelden was met 4 spelers (wat ook het maximum aantal spelers is) en speelde zich af in een reeks kleine gangen met een core. In deze core was een 'beserk' aanwezig. Wanneer je beserk bent, vervaagt je beeld en maak je met je vuisten instant-kills bij iedereen die je tegen zal komen. Het nadeel is natuurlijk dat je beeld sterk vervormd is

Ook bij het incasseren van kogels van een tegenstander zal je beeld sterk vervagen.

Headshots zijn bijna onmogelijk te maken omdat de hits per polygoon worden berekend. Zo zal je zelfs onder een arm of tussen benen van je tegenstander door kunnen schieten.

De game mag dan van ID zijn, maar verwacht geen rocketjumps of Quake 3 achtige toestanden van rocketjumps, e.d. Doom 3 draait om de ground-combat.

More to follow... we houden je op de hoogte