Van onze redacteur op de Game Developers Conference in San Francisco:

Zojuist heeft Peter Molyneux tijdens een presentatie over Fable op de Game Developers Conference in San Francisco aangekondigd dat Fable voor de PC in ontwikkeling is.

Dat het hier niet zomaar een port van Xbox naar PC betreft is af te leiden aan het feit dat Molyneux heeft gesproken over de orginele staat waarin Fable had moeten verschijnen op de Xbox. De originele versie zou namelijk maar liefst driemaal zo groot zijn en twee extra continenten bevatten waaronder een onderwater wereld en een locatie waarin de hoofdrolspeler tegen een enorme draak moest vechten. Daarnaast zou het orginele plot voor Fable voor ongeveer 150 uur aan gameplay bevatten. Na verschillende drastische wijzigingen is dit uiteindelijk terug gebracht naar 20 uur voor de huidige Fable zoals die afgelopen jaar voor de Xbox verscheen.

Tijdens de GDC conference 'Fable: Lessons Learned' kregen we te horen dat voor de PC versie een van deze twee overige continenten toegevoegd zal worden aan de content zoals die van de Xbox versie bekend is. Hieruit mogen we afleiden dat de PC versie aanzienlijk (mogelijk zelfs dubbel) meer content zal bevatten waaronder nieuwe omgevingen en missies. Daarnaast zullen alle bewegingen en spreuken die niet in de Xbox versie zaten hun weg vinden naar de PC versie.

Of andere gameplay oneffenheden ook weggewerkt zullen worden, zullen we hopelijk snel weten.