Ex-medewerkers Team Bondi blij met aandacht voor misstanden | Gamer.nl

Ex-medewerkers Team Bondi blij met aandacht voor misstanden | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In dat artikel, genaamd 'Why Did L.A. Noire Take Seven Years To Make?', komen elf voormalige werknemers aan het woord die spreken over te lange werktijden, geen uitbetaling van overuren en een onuitstaanbare baas die zijn visie koste wat kost aan zijn werknemers opdrong. Na het verschijnen van het artikel lieten verschillende andere ex-medewerkers weten opgelucht te zijn dat er eindelijk aandacht werd geschonken aan de mi tanden. 

Een van hen kan zich volledig vinden in de uitingen van de ex-medewerkers en heeft het volgende te zeggen over de studiobaas van Team Bondi, Brendan McNamara: "toen Brendan erbij kwam, werd al meteen duidelijk dat hij een enorme pestkop was zonder talent, visie of managementvaardigheden. Maar hij wist wel hoe hij mensen kon intimideren." In een reactie hierop stelt een andere ex-medewerker dat het door zijn voormalige collega geschetste beeld overeenkomt met zijn eigen ervaring.

Dankbaar

Het artikel werd in de dagen na plaatsing ook door andere ex-medewerkers opgepikt en doorgelinkt. "Iedereen die ik erover gesproken heb is dankbaar voor het feit dat [de mi tanden] openbaar zijn gemaakt", aldus een van hen. L.A. Noire is in totaal zeven jaar in ontwikkeling geweest, waarin het van uitgever moest wi elen toen Sony zich terugtrok. Rockstar besloot hierop naar voren te treden als de nieuwe partner om het spel uit te geven. Uit onlangs openbaar gemaakte e-mails blijkt dat Rockstar eveneens verbolgen is over de manier waarop er binnen Team Bondi gewerkt werd. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou