Het lijkt ontwikkelaar en uitgever Midway de laatste tijd behoorlijk voor de wind te gaan. Zo boekte men met originele titels als Psi-Ops en The Suffering aanzienlijke successen, wist men de rechten op de Unreal reeks binnen te halen en kocht men succesvolle ontwikkelaars als Surreal Software en Inevitable Entertainment op. Daarnaast kan men tegenwoordig rekenen op de ondersteuning van gerenomeerde gameontwikkelaars als John Romero en Tom Hall.

Vandaag is bekend geworden dat ook een andere ex-medewerker van Ion Storm zijn onderdak bij Midway heeft gevonden en wel Harvey Smith, onder andere de lead designer van Deus Ex 2: Invisible War. GameSpy heeft een uitgebreid interview met Harvey waarin hij onder andere zijn motivatie aangeeft om bij Midway te gaan werken:Midway is a company in transition and they are very serious about conquering the world, about making great games in the next round. They are driven by commercial success, of course, but I believe they also respect creative game design and good leadership, in addition to all the other elements critical to great game environments: tech, process, art, audio, writing, etc. I think the company has a bright future, but more than anything I found their exec staff to be very smart and very human; I learned a lot and had fun just spending time with them in Chicago. My interview with Mark Turmell is probably the only one I've ever had where we were laughing as-hard-as-people-can-laugh. It was great. Also, I played The Suffering around the same time and loved it. Het lijkt erop dat Midway, sinds de grote ommekeer eind 2002, weer helemaal op het goede pad zit. Men besloot toen om minder titels tegelijk te ontwikkelen en de nadruk te leggen op kwaliteit en originaliteit. Blijkbaar spreekt deze strategie de groten in de gamesindustrie erg aan. We zijn erg benieuwd naar hetgeen Midway ons in 2005 zal brengen.