Voormalig GameStop-medewerker Chris Bucca Taylor doet op zijn weblog een boekje open over hoe de winkelketen met zijn pre-orders omgaat. GameStop-winkels krijgen grote hoeveelheden pre-orders te verwerken, maar de afhandeling wanneer de klant zijn game op komt halen is niet altijd even netjes, zo vertelt Taylor.

Het scenario dat Taylor uitlegt is dat mensen vergeten hun game op te halen in de juiste winkel wanneer ze pre-orderen. GameStop laat consumenten met een klein bedrag hun kopie op de dag van uitkomen garanderen, maar werkt ook met volledig vooruitbetaalde games. Voor een game als The Legend of Zelda: The Twilight Princess betekende dit dat veel mensen de GameCube-versie pre-orderde, maar vervolgens de Wii-versie hebben gekocht. In de GameStop winkel waar Taylor werkte stonden er nu nog steeds 99 mensen die hun met vijf dollar gegarandeerde kopie niet opgehaald hebben. Easy money in de zak van GameStop.

Vervelender wordt het als mensen een game volledig vooraf betalen, maar vergeten dat ze hem bij GameStop besteld hebben. Taylor attenteerde een klant op het feit dat hij Gears of War al volledig betaald had (maar niet opgehaald destijds) toen hij Halo 3 kwam kopen en hij het 'tegoed' over kon waarderen naar Halo 3, zodat hij deze 'gratis' mee kon nemen. De baas tikte hem na de transactie op de vingers en vertelde hem dat dit niet de manier is waarop dit soort zaken opgelost moeten worden. Het hele verhaal van Taylor is op zijn weblog te lezen.