Europawijde klacht over defecte Switch Joy-Cons opgezet

Europawijde klacht over defecte Switch Joy-Cons opgezet

Het Bureau Européen des Unions de Consommateurs (BEUC) heeft een Europawijde klacht omtrent defecte Switch Joy-Con-controllers uitgezet.

De klacht kan op de website van BEUC gelezen worden. De organisatie, die in Nederland bekendstaat als de Consumentenbond, heeft over heel het continent meer dan 25.000 klachten van consumenten ontvangen. Vorig jaar vroegen de verschillende landelijke takken van BEUC, waaronder de Consumentenbond in Nederland, gamers hun ervaringen met de Nintendo Switch en diens controllers te delen.

De klachten zijn doorgestuurd naar de Europese Commissie en diverse nationale consumentenbeschermingsinstanties in Europa. De defecte Joy-Cons zouden misleidend zijn voor consumenten. 88 procent van de Switch-eigenaren die hebben meegedaan aan het onderzoek, claimt dat men in de eerste twee jaar van gebruik problemen had met de controllers.

Veel consumenten melden sinds kort na de lancering van de Switch in 2017 zogenaamde 'drift' in de analoge stick van de Joy-Con-controller te ervaren. Dit zorgt er voor dat personages of selecties in menu's uit zichzelf bewegen, zonder dat de speler de analoge stick daadwerkelijk gebruikt. Nintendo repareert de Joy-Cons in veel gevallen gratis, al verschilt dat per winkel en land.

BEUC wil dat Nintendo alle defecte Joy-Con-controllers gratis repareert en dat het consumenten informeert over de "gelimiteerde levensduur" van de Joy-Cons.

Joy-Cons

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Nuttig... Nintendo repareert alles toch netjes. Bij mij was het meteen gerepareerd zonder vragen. Het defect had er natuurlijk niet moeten zijn maar ze lossen het al netjes op.

0
test

Ik dacht dat Nintendo na een paar maanden al had toegezegd alles te zullen herstellen? Misschien vergis ik me hierin. Ik dacht ook dat in de 2e versie switch dat probleem helemaal niet meer zou moeten zitten. Of heb ik dat beiden fout? Want als ik dat goed besef dan zitten tussen die 25000 ook velen die netjes geholpen zijn, Ik lees namelijk dit: “ 88 procent van de Switch-eigenaren die hebben meegedaan aan het onderzoek, claimt dat men in de eerste twee jaar van gebruik problemen had met de controllers” En ik lees niet hoeveel hiervan goed geholpen Zijn. Stel nu dat mijn joycons in die eerste 2 jaar een keer problem gaven( dus verleden tijd) en het was netjes opgelost door Nintendo. Dan na een jaar krijg ik de vraag van consumenten bond of ik in die periode problemen had dan zou ik ook ja zeggen want dat is waar. Maar als ze enkel daarop oordelen is hun oordeel vertroebeld, want Nintendo zou dat wel netjes opgelost hebben. Dus ik vraag me af, wat is de vraag van consumenten bonden in volledigheid geweest en hebben die ook vervolg vragen gestelde mbt service. Als dat laatste niet is dan is het aantal mensen met problemen nu ( van die groep van 25000) kleiner dan het aantal wat destijds problemen had. Ik heb 2 switches en beide set joycons jn ieder geval zonder issues en ik wens iedereen dat ook toe. Dus oplossen is meer dan terecht dat zonder meer. Maar ik vraag me af of dat serieus zo slecht al gedaan werd/wordt? Ik dacht dat dat best goed ging wat ik van sommige hoor. Klinkt bijna alsof een paar consumenten groepen nu nog met oudere klachten( zie mijn uitleg over wat een bepaalde vraagstelling een bepaald antwoord kan geven wat een licht vertroebeld beeld geeft) graag willen gaan scoren bij de EU door het goede jongetje in de klas te zijn, Met alle respect terecht dat het gemaakt moet worden en Nintendo daarin wat mij betreft geen keuze heeft.ongeacht waar je dan woont. Maar deze actie voelt bij mij toch als overbodig. Maar 25.000 klachten over heel Europa over 2 jaar verdeeld komt bij mij niet over als een super groot issue meer

0

Aanbevolen voor jou