Ubisoft-directeur Yves Guillemot heeft verklaard dat Europa nu de grootste markt is voor het bedrijf. Ubisoft is zelf de op twee na grootste uitgever ter wereld, dus dat zegt wat over het belang van zo'n statement. De Europese markt is voor het bedrijf nu al meer dan vijf procent groter dan de Amerikaanse markt.

Volgens Guillemot is dit vooral te danken aan de sterke munteenheden van Europa, de Britse pond en de euro, welke ten opzichte van de zwakkere dollar meer in het laatje brengen. Ook is het zo dat de toegankelijkheid van gaming (lees: Wii en DS) heeft gezorgd voor dit succes. Ubisoft staat onder andere bekend aan zijn gigantische aanbod van allerlei DS-dingetjes voor de massa, iets dat het financieel ongetwijfeld goed doet. Zelf noemt Guillemot EndWar als voorbeeld, dat dankzij de stembesturing de toegankelijkheid van besturen ook vergroot.

We hopen dat met dergelijke statements de uitgevers de Europese markt meer en meer serieus gaan nemen. Overigens toonde Ubisoft dat al aan door bijvoorbeeld vorig jaar op Leipzig, en niet op de E3, Far Cry 2 te onthullen aan de pers.