Nieuws
Fortnite Switch

Eurogamer bevestigt geruchten nieuwe Switch-modellen

Gericht op fanatieke spelers en het jonge publiek

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Bronnen van Eurogamer hebben bevestigd dat Nintendo dit jaar inderdaad twee nieuwe Switch-modellen gaat lanceren. Het bedrijf hoopt met de nieuwe versies zowel de fanatieke spelers als het jonge publiek over te halen om een Switch te kopen.

Eerder deze week ontstond het gerucht dat Nintendo twee nieuwe Switch-modellen gaat lanceren. The Wall Street Journal beweerde dat een van de nieuwe versies zich gaat richten op fanatieke gamers, terwijl het andere model een goedkopere optie moet zijn.

Bronnen die nauw verwant zijn aan Nintendo hebben nu bevestigd aan Eurogamer dat de geruchten kloppen en dat er inderdaad wordt gewerkt aan twee nieuwe Switch-consoles. Volgens de bronnen hoopt Nintendo met de nieuwe modellen zowel de serieuzere gamers als het jonge publiek over te halen om een Switch aan te schaffen.

Voor de spelers die willen dat hun console de beste prestaties levert, gaat Nintendo een Switch uitbrengen met verbeterde specificaties. Het is niet bekend hoe groot deze verbetering gaat zijn, maar volgens eerdere geruchten is de hardware van het nieuwe model niet zo sterk als dat van de PlayStation 4 Pro of de Xbox One. Eurogamer zegt dat de lancering van de sterkere Switch kan worden vergeleken met de stap die werd gemaakt van de Nintendo 3DS naar de New 3DS.

Nintendo Switch

Nintendo gaat ook een goedkoper Switch-model op de markt brengen dat zich richt op het jonge publiek en spelers die minder fanatiek zijn. De nieuwe versie zal, net zoals de Nintendo 2DS, de kosten reduceren en beschikken over een kindvriendelijk en robuust ontwerp. Volgens bronnen van Eurogamer is het goedkopere model vooral gericht op het spelen in de handheld-modus, wat mogelijk betekent dat deze niet gaat beschikken over de functionaliteit om aangesloten te worden op een groot scherm met het docking-systeem.

Naast de twee nieuwe Switch-modellen, die volgens de geruchten al deze zomer verschijnen, gaat Nintendo dit jaar ook een aantal grote titels lanceren. Onder andere Animal Crossing, Zelda: Link's Awakening, Pokémon Sword en Shield en Luigi's Mansion 3 staan gepland om in 2019 uitgebracht te worden voor de Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony-patent hint naar ruilen en doorverkopen digitale items De gamereleases van april 2019
23

Reacties op: Eurogamer bevestigt geruchten nieuwe Switch-modellen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • EdwinVP

    • 27 maart 2019 10:54
    Zo lang alle games die uitkomen maar door alle varianten gespeeld kunnen worden zonder ineens met frame drops the maken hebben in de standaard/kinder versie vs de "pro" versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 27 maart 2019 13:28
    @EdwinVP Mja, niet net zoals Xenoblade in het verleden "alleen speelbaar op de New 3DS", dat zou wel een domper zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 27 maart 2019 10:59
    Ik wil als aanvulling op dit nieuwsbericht nog even melden dat Nintendo hoopt met de nieuwe versies zowel de fanatieke spelers als het jonge publiek over te halen om een Switch te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 27 maart 2019 11:09
    @Baukereg dat staat er in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 27 maart 2019 12:45
    @Millman7 Dûh, in iedere alinea. Vandaar mijn opmerking. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ruygy

    • 27 maart 2019 11:28
    1 april

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 27 maart 2019 11:33
    Ik voel mij ontzettend genaaid…

    Ik heb in November mijn Switch aangeschaft voor Smash…

    Nintendo kennende gaan ze het zelfde kunstje flikken als met de New 3DS XL vs 3DS XL.

    Exclusieve onzin..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 27 maart 2019 14:03
    @AGxKiiNG waarom dan? Geruchten van een grotere switch hingen al langer in de lucht, zelfs voor November en je zegt het zelf, nintendo kennende herhalen ze wat met de 3ds is gebeurt. No surprice there.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 28 maart 2019 15:27
    @Jumpman Het klopt.

    Ik heb er ook geen moeite mee als er een upgrade komt maar wat mij wel gaat storen en dat is puur hypothetisch: Wanneer Nintendo dus "Pro" exclusives gaat uitbrengen ala N3DS. Ook vind ik het storend aan de N3DS dat alleen die console de SNES VC heeft.

    Als ze dezelfde manier gaan gebruiken als Xbox en Playstation met de Pro en X ben ik helemaal voorstander want dan is het daadwerkelijk een vrije keuze.

    De geruchten in de lucht. Maar als groot Smash fan is het gewoon nodig om die game te kopen. Maar Nintendo heeft het ook continu ontkent. Ik had ook kunnen wachten en dan weet je niet wanneer je EINDELIJK Smash kan spelen.

    Nintendo zou door die Exclusives compleet door de mand moeten vallen. Wanneer dit gebeurd is dit mijn laatste Nintendo console want ik ga mij niet laten bedonderen want Nintendo kennende komen na deze uitgave nog 6 versies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 27 maart 2019 14:43
    @AGxKiiNG

    En er zullen weinig exclusieve games op uitkomen, ja op de new 3ds hadden we xenoblade en monster hunter. Dat kan ik me indenken dat dat zuur is voor de normale 3ds bezitters, maar het maakt het ook niet zo dat men zich genoodzaakt zal voelen te updaten.
    Dus dat zal bij deze switch updates ook niet zijn. Ik vermoed dat jij als redelijk nieuwe bezitter niet meteen hoeft te merken dat er exclusieve games zullen komen:
    Ik snap overigens wel dat je je genaaid voelt. Maar ik snap Nintendo wel.
    Daarbij zat destijds ook iedereen zo te klagen over de ps4 pro, en ondertussen denk ik dat mensen die situatie ook anders vinden en dat je gewoon zelf kiest of je update of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 maart 2019 16:33
    @AGxKiiNG Als ze dat doen koop ik nooit meer een Nintendo console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 27 maart 2019 17:42
    @AGxKiiNG
    Er gingen vorig jaar al geruchten dat er een betere versie ging komen. Maar dat hebben ze vrij goed weten te maskeren/ontkennen.
    Zelfs afgelopen januari nog door te zeggen niet aan andere versies Switch te werken.

    Onder was me al voor zie ik, niet op gelet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N.Frufo

    • 28 maart 2019 12:36
    @AGxKiiNG Ja hier ook net gehaald. Haha. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 27 maart 2019 11:59
    Ik ga toch die snelle switch halen, de pop ups bij zelda vond ik wel teniet doen aan de ervaring

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 27 maart 2019 12:52
    Fire Emblem is geen grote titel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 27 maart 2019 15:11
    @Cocabeer
    Er staat toch 'onder andere'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wokkel

    • 27 maart 2019 13:11
    Ik heb de Switch 2 weken geleden gekocht. Ben zeer tevreden, echter zou ik een wat krachtigere versie niet negeren. Beetje afhankelijk van de prijs, maar een betere accu duur en krachtigere processor zie ik wel zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 27 maart 2019 17:43
    @wokkel
    Ja hopelijk nu wel een Tegra2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wokkel

    • 27 maart 2019 20:09
    @CroniC Is die ook wat zuiniger dan de eerste? Zou mooi zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • N.Frufo

    • 28 maart 2019 12:37
    @wokkel Ik ook ik heb er nog gene last van maar heb ook nog niet zoveel games.