Euclideon luidt einde van polygonen in | Gamer.nl

Euclideon luidt einde van polygonen in | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Driedimensionale objecten worden in games nu altijd opgebouwd uit polygonen: platte vlakken die met elkaar verbonden worden. Hoe meer polygonen, hoe minder hoekig en hoe meer realistisch een object er uitziet. De hoeveelheid polygonen in een object wordt echter altijd beperkt door de rekenkracht van het apparaat waarop de game moet draaien.

Euclideon zegt met zijn Unlimited Detail-techniek de toekomst voor game-ontwerp te kunnen bepalen. Ze omschrijven hun point cloud data als kleine atomen. Objecten worden met deze techniek opgebouwd uit kleine balletjes (de atomen), wat ervoor zorgt dat objecten als bomen daadwerkelijk rond zijn en niet hoekig zoals het geval is met polygonen. Het belangrijkste wapenfeit van Euclideon is dat dit niet meer rekenkracht kost dan de polygoontechniek. 

Volgens Euclideon kunnen ontwikkelaars net zoveel detail toevoegen als ze zelf willen, zonder dat dit extra proce orkracht kost. Het bedrijf beweert dat er hiermee tot honderdduizend keer zoveel detail getoond kan worden als mogelijk is met polygonen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou